بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6728
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 4 آبان 93 4:15 ب.ظ

در حاشیه انصراف نماینده استان از لیگ برتر والیبال؛

یک نمره منفی در کارنامه مدیران دولت تدبیر و امید/ چرا هیچکس دلش برای جوانان بوشهری نسوخت؟

ثلاث: در اتفاق رخ داده به استاندار انتقاد وارد است که چرا اقدام موثری برای حفظ این امتیاز صورت نداد و از باز کردن پای صنایع نفت و گاز، بندر، گمرک و دیگر ظرفیت های اقتصادی بوشهر به این مقوله ناتوان ماند؟

ثلاث: در کمال شگفتی، باشگاه دلیران دشتی از لیگ برتر والیبال کشور انصراف داد تا تیمی از شهرستان گنبد جایگزین آن شود.دلیران دشتیبه گزارش ثلاث؛ این اتفاق از آن حیث شگفت برانگیز است که آوازه نیروگاه اتمی، صنایع پارس جنوبی، پایانه نفتی خارگ و درآمدهای بندری و گمرکی، عملا استان بوشهر را به کیف پول کشور مبدل کرده و از همین اعتبارات بودجه باشگاههای ریز و درشت از جمله سرخابی های پایتخت نیز تامین می شود، اما وقتی پای حمایت تیمی از بوشهر به میان می آید، با محدودیت های اعتباری، ضوابط دست و پاگیر قانونی و در یک کلام مسئولانی منفعل و ساکن مواجه می شویم.

براساس اعلام سرپرست باشگاه دلیران دشتی، وی پس از ۳ سال تیم داری در مسابقات زیرگروه و لیگ یک کشور، دیگر توان پرداخت هزینه های لیگ برتری را نداشته و از اردیبهشت ماه سالجاری طی نامه های متعددی به مسئولان استانی، خواستار پیگیری جذب حامی مالی این تیم شده بود.

اکبر غلامی در مصاحبه ای که هفته گذشته با «خلیج فارس» داشته، اعلام کرد: پس از آنکه نامه نگاری های متعدد با استاندار، مدیران نفتی و هرکسی که فکرش را می کرده بی نتیجه ماند، وی اخیرا برای واگذاری رایگان امتیاز تیم دلیران دشتی به مجموعه ای درون استانی اعلام آمادگی کرد تا زمینه حضور نماینده بوشهر در لیگ برتر والیبال فراهم شود، اما بازهم جواب نگرفته و در پی منتفی شدن حمایت شهرداری بوشهر از آن، مجموعه ای دیگر هم برای در اختیار گرفتن امتیاز دلیران دشتی پا پیش نگذاشت.

همه این اتفاقات به اینجا رسید که روز گذشته فدراسیون والیبال رسما تیم دلیران دشتی را از مسابقات لیگ برتر حذف کرده و تیمی از شهرستان گنبد را جایگزین آن نمود.

بدون شک حضور نماینده استان در لیگ برتر والیبال می توانست شور و شعف بیشتری در جامعه ورزشی بوشهر خصوصا جوانان ایجاد کند، به ویژه آنکه طی یک سال گذشته با درخشش ورزشکاران این رشته در لیگ جهانی و مسابقات بین المللی، نگاه جامعه به رشته والیبال گسترده تر شده و حتی به عقیده برخی کارشناسان، در رتبه بندی ورزش های مورد اقبال جامعه، از کشتی نیز پیشی گرفته و بر شمار علاقمندان آن افزوده شده است.

افزون بر این، حضور مقتدرانه نماینده ای از بوشهر در لیگ برتر والیبال، می توانست پس از گذشت چندین سال از سقوط شاهین در لیگ برتر فوتبال، این بار در والیبال نام بوشهر را بر سر زبان ها انداخته و در جریان حضور ملی پوشان این رشته در بوشهر، هم شور و نشاطی ورزشی شکل دهد و هم با یک برنامه ریزی همه جانبه، زمینه تقویت پایه ها در این رشته فراهم شود.

اما به نظر می رسد مسئولان استان به اهمیت حضور نماینده ای در لیگ برتر والیبال واقف نبوده و با بی اعتنایی تاسف برانگیز خود، کاری برای ماندگاری این امتیاز پیش نبردند تا تجربه یک دهه پیش بازهم تکرار شود، زمانی که تیم والیبال شهرداری بوشهر به لیگ برتر رسید و آن زمان هم به دلیل مشکلات مالی، بوشهر از حضور در این رقابت ها انصراف داد.

بدون شک این اتفاق نارضایتی جامعه ورزشی استان خصوصا جوانان را در پی داشته و آنها با خود می پرسند مگر این استان چند تیم لیگ برتری آن هم در رشته پرطرفدار والیبال دارد که مسئولان برای حمایت از آن عاجز ماندند؟

این جوانان همچنین می پرسند: چرا در استان خوزستان مجموعه های نفتی با ایجاد باشگاههای متعدد و زیرساخت های فراوان به حمایت از ورزش و جوانان می پردازند، اما در بوشهر از میان این همه مجموعه نفتی، گازی و گمرکی و بندری، تنها به حمایت یکی، دو تیم آن هم به شکل کج دار و مریز اکتفا می شود؟

بدون شک در اتفاق رخ داده به استاندار نیز این انتقاد وارد است که چرا با گذشت ماهها از نامه نگاری مسئولان باشگاه دلیران دشتی در خصوص ضرورت حمایت مالی از نماینده استان، اقدام موثری برای حفظ این امتیاز صورت نگرفت و مدیریت استان از باز کردن پای صنایع نفت و گاز، بندر، گمرک و دیگر ظرفیت های اقتصادی استان به این مقوله ناتوان ماند؟

اگر پیگیری طرح های درازمدتی نظیر ایجاد منطقه آزاد، توسعه مراودات اقتصادی با کشور قطر و نظایر آن در دستور کار استاندار است، اما اینها نباید به بهای غفلت از مواردی نظیر حمایت از فرصت های موجود استان برای نشان دادن توانمندی های خود تمام شود و به سادگی از کنار آن گذشت.

البته گلایه ای بر اداره کل ورزش و جوانان نیست! چرا که ناتوانی و عملکرد ضعیف مدیر کنونی نسبت به مدیر سابق این اداره در پیوند ورزش استان با صنایعی نظیر پارس جنوبی طی سالهای گذشته مشهود و عیان بوده و مدیریت آن در نشست خبری مردادماه با اهالی رسانه خود به این ناکامی اذعان کرد، ضمن اینکه طی ماههای گذشته با قطعی شدن تغییر جمشیدی، به نظر می رسد انگیزه و اعتبار کافی هم برای پیگیری این موارد وجود نداشته باشد.

به هرحال انصراف نماینده استان از لیگ برتر والیبال کشور و واگذاری امتیاز آن به تیمی از گنبد یک نمره منفی در کارنامه مدیران دولت تدبیر و امید در بوشهر به حساب می آید، مدیرانی که نتوانستند با اقدامی موثر، زمینه حفظ این امتیاز برای شادابی جوانان و مطرح شدن نام استان در مسابقات لیگ برتر را فراهم کنند.

منبع: خلیج فارس

نظرات

  1. آهنکوبی says:

    ثلاث جون همیشه مابوشهری هابدبختیم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن