بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6796
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 5 آبان 93 3:37 ب.ظ

خانمی که ۱۰۰ میلیون رنگ را تشخیص می دهد +عکس

زمانی که ما به رنگ صورتی نگاه می کنیم تنها یک رنگ را مشاهده می کنیم و آن صورتی است در حالی که در این رنگ کمی طلایی، زرد، نارنجی و بنفش هم وجود دارد و ما قادر به تشخیص هیچ یک نیستیم…

به گزارش ثلاث و به نقل از گروه خواندنی باشگاه خبرنگاران, زمانی که ما به رنگ صورتی نگاه می کنیم تنها یک رنگ را مشاهده می کنیم و آن صورتی است در حالی که در این رنگ کمی طلایی، زرد، نارنجی و بنفش هم وجود دارد و ما قادر به تشخیص هیچ یک نیستیم.

«کانستا آنتیکو» خانمی است که چشمانش حالت خاصی دارد و به واسطه آن می تواند ۱۰۰ برابر بیشتر از انسان های معمولی رنگ ها را تشخیص دهد. این خانم می تواند تک تک رنگ های دنیا را تجزیه شده ببیند و هیچ چیز برای او تک رنگ نیست.

چشم انسان به طور معمولی از سه مخروط تشکیل می شود که سیگنال ها را گرفته و به مغز ارسال می کند اما چشمان کانستا از ۴ نوع مخروط تشکیل شده است. در حالیکه ما تنها ۱ میلیون رنگ را تشخیص می دهیم این خانم ۱۰۰ میلیون رنگ را به وضوح می بیند.

به افرادی که این حالت برای چشم آن ها وجود دارد «tetrachromats» گفته می شود. این افراد در دنیا بسیار کم هستند و تعداد آن ها از انگشتان دو دست بیشتر نخواهد شد. البته ممکن است در برخی افراد وجود مخروط چهارم منجر به کور رنگی بشود برای مثال دختر ۱۲ ساله کانستا دچار کور رنگی است و در نطه مقابل مادرش قرار دارد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن