بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7068
تعداد نظرات:۲۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 10 آبان 93 10:01 ق.ظ

شنیده های خبری استان؛

انتصاب فرماندار جدید کنگان تا نیمه آذر / گمانه زنی ها درباره جاماندن بوشهر از لایحه مناطق آزاد

ثلاث : خبر می رسد مراحل اداری برای تایید و امضای حکم فرماندار جدید کنگان در حال طی شدن است.

به گزارش ثلاث ؛ سایت خبری خلیج فارس بوشهر در بخشی با عنوان شنیده ها در سایت خود اخبار زیر را اعلام کرده است:

  • شنیدیم پیشنهاد اولیه و پیگیری های بعدی ایجاد مجتمع تفریحی نیروگاه اتمی بوشهر در یاسوج توسط یک مدیر مرتبط که اصالتا متولد استان کهکیلویه و بویراحمد است دنبال شده و نهایتا موافقت سازمان انرژی اتمی اخذ گردیده است. البته طرح این سرمایه گذاری در کمیته واگذاری اراضی استان کهکیلویه و بویراحمد خبرساز شده و مدیرکل منابع طبیعی این استان واگذاری اراضی مرغوب جنگلی برای چنین کاربری ای را غیرقانونی دانسته و از مقاومت در برابر آن خبر داده است. این درحالی است که بخش هایی از استان بوشهر با جذابیت های طبیعی مناسب، می تواند پذیرای سرمایه گذاری نیروگاه اتمی برای مجتمع تفرحی جهت کارمندان خود باشد تا استان نیز از عواید این سرمایه گذاری بیشتر بهره مند شود.
  • با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید، از دانشگاه خلیج فارس خبر می رسد بر فعالیت های فرهنگی و انجمن های دانشجویی رکود حاکم است. برخی فعالان این عرصه دلیل این وضعیت و عدم استقبال مناسب دانشجویان از حضور در این عرصه را محدودیت های سالیان اخیر در محیط دانشگاه و از طرفی بی توجهی به این تشکل ها در مساعدت مالی به دلیل آنچه مشکلات مالی دانشگاه عنوان می شود اعلام می کنند.
  •  با موافقت وزارت کشور و ابلاغ موضوع توسط استانداری، کرایه تاکسی در شهرهای استان تغییر می کند. خبر می رسد در بوشهر نیز افزایش کرایه ها تاکسی های گردشی توسط شهرداری بین ۱۰ تا ۲۵ درصد پیشنهاد شده و این هفته از سوی شورای شهر مصوب می شود تا در آذرماه اجرایی گردد.
  • اهالی بندر دیر خواستار استقرار بیمارستان صحرایی در این شهرستان هستند. آنها می گویند: دیر تنها شهرستان فاقد بیمارستان در استان است که انتظار می رود فعالیت بیمارستان صحرایی که در برخی ایام سال زمینه حضور پزشکان متخصص را فراهم می کند، برای دیری ها نیز لحاظ شود. از طرفی روند تکمیل بیمارستان این شهر نیز رضایت بخش گزارش نمی شود.
  • خبر می رسد مراحل اداری برای تایید و امضای حکم فرماندار جدید کنگان در حال طی شدن است. عباس تبرکی از دولت سابق عهده دار این فرمانداری می باشد. در محافل سیاسی از «م» به عنوان گزینه موردنظر برای این فرمانداری یاد می شود. ظاهرا بخشنامه ای نیز از سوی وزارت کشور با امضای امیری قائم مقام وزیر به استانداران ارسال شده که تا آذرماه در خصوص تغییر یا تثبیت فرمانداران باقی مانده اقدام کنند.
  • در حالی وعده تحویل واحدهای مسکونی شهرک نیایش بوشهر تا دهه فجر به مالکان داده شده که برای مشکل فاضلاب آن اقدامی نشده است. هفته گذشته نشست غیرعلنی اعضای شورای شهر بوشهر و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان در همین خصوص برگزار شده تا شهرداری برای سرمایه گذاری مشترک در پروژه شبکه و تاسیسات فاضلاب شهرک نیایش متقاعد شده و از آن طرف پساب آن برای آبیاری فضای سبز گیرامون بزرگراه امام علی در اختیار شهرداری قرار گیرد. باید دید این نشست ها برای حل مشکل فاضلاب و تحویل به موقع واحدهای مسکونی شهرک نیایش موثر است؟
  • شنیدیم با رای قطعی دادگاه، بانک صادرات به پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به یکی از هتل های شهر بوشهر محکوم شده است. در آخرین فصل حضور شاهین بوشهر در لیگ برتر فوتبال، بانک صادرات به عنوان اسپانسر تیم قراردادی با یکی از هتل های بوشهر برای اقامت کادر فنی و بازیکنان منعقد کرد که این موضوع برای فصل بعد در لیگ آزادگان نیز ادامه یافته و نهایتا به بدهی ۹۵۰ میلیون تومانی منجر شد. اما در پی بی نتیجه بودن پیگیری ها برای پرداخت این مبلغ، کار به شکایت قضایی کشیده و خبر می رسد پس از ۳ سال از این ماجرا، هفته پیش رای قطعی به مسئولان بانک ابلاغ گردیده است. ظاهرا بانک صادرات بابت این بدهی و جرایم ناشی از تاخیر به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محکوم شده است.
  • خبرهای از تلاش یکی از مدیران بومی صدرا بوشهر برای احیای بخش کشتی سازی آن به گوش می رسد. در پی منتفی شدن تحویل کشتی سفارشی ونزویلا که در دولت سابق قرارداد آن امضا شد، قرار است با تغییر کاربری این شناورها و کارگاه کشتی سازی، زمینه دریافت سفارش های جدید برای فعال شدن این بخش صدرا فراهم شود. وی در این خصوص موافقت های اولیه و قول کمک های دستگاههای مربوطه را نیز اخذ کرده و به احیای این بخش امیدوار است. در پی واگذاری صدرا به قرارگاه خاتم الانبیا در سال ۸۸، رستم قاسمی فرماندده سابق این قرارگاه که بعدها وزیر نفت شد، سرمایه گذاری در این بخش را مقرون به صرفه نداست و این روند در جریان واگذاری بعدی صدرا به شرکت آبادراهان پارس نیز ادامه داشت تا بخش کشتی سازی راکد شود.
  • شنیدیم شکایت های کارگری در برخی فازهای پارس جنوبی در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق ها افزایش یافته است.این درحالی است که به گفته معترضان، پرداخت حقوق و سایر مزایای مدیران فازها به صورت منظم انجام می شود، ولی کارگران خصوصا بخش پیمانکاری تجربه ۳ تا ۵ ماه تاخیر در دریافت حقوق را دارند.
  • میزان بدهی پیمانکاران پروژه های استان در حالی قریب به ۱۴۰۰ میلیاردتومان برآورد شده که بودجه استان از اعتبارات تملک دارایی برای سالجاری ۴۲۰ میلیاردتومان می باشد. از طرفی براساس ضوابط بودجه ۹۳، پرداخت مطالبات پیمانکاران یکی از اولویت ها محسوب شده که سهم آنها از بودجه امسال استان قریب ۱۸۰ میلیاردتومان می باشد و مابقی نیز برای تکمیل پروژه هایی منظور شده که قابلیت اتمام تا پایان امسال را دارند.
  • در حالی نام بوشهر از لایحه دولت به مجلس جهت تاسیس مناطق آزاد جدید جاسک و ساوجبلاغ جا ماند که هر سه مورد به صورت همزمان در شورای عالی مناطق آزاد و همچنین هیات دولت مصوب شده و در انتظار ارسال به مجلس بودند. با وجود توضیح استانداری بوشهر در خصوص این اتفاق و اعلام اینکه خواست همگانی و فضای مثبت مجلس برای رای به تاسیس منطقه آزاد باعث تسریع در ارسال لایحه دولت می شود، اما برخی گمانه زنی ها حاکی از آن می باشد که اشکالات مطرح شده طی ماههای اخیر درباره دقیق نبودن محل میزبانی منطقه آزاد بوشهر یا نبود مطالعات کارشناسی دقیق درباره آن باعث این اقدام دولت بوده است. از طرفی برخی نیز نطق نماینده بوشهر در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم را دلیل جاماندن نام بوشهر از لایحه مناطق آزاد می دانند و معتقدند: دولتی ها معتقدند همراهی حداکثری نمایندگان بوشهر در این خصوص وجود ندارد، از این رو ارسال لایحه مذکور منجر به قربانی شدن موضوع شده و در صورت رای نیاوردن، به این زودی ها دولت قادر به ارسال مجدد نیست.
  • دست آخر اینکه، زمزمه هایی درباره تغییر رییس حوزه هنری استان بوشهر به گوش می رسد. ظاهرا یکی از فعالان اجتماعی  استان گزینه تصدی این مدیریت می باشد. از سال ۸۶ تاکنون سیدمحمدحسین سیدزاده عهده دار ریاست حوزه هنری بوده است. وی بازنشسته صداوسیمای مرکز بوشهر است.

نظرات

  1. حسین دادا says:

    م کیست ؟!

  2. مراقب says:

    ولی مردم کنگون حواسشون هست که هیچکس براشون “تبرکی ” نمیشه….

    • محسن says:

      واقعا

    • سعيد says:

      ها گت!!!
      اگه می خواست تا الان کاری می کرد…
      مثلا تو چه زمینه ای ایشون خوب بودن گه با رفتنشون باید حواسمون جمع کنیم؟؟؟؟؟

  3. محسن says:

    اگه واقعایکی میخوان بزارن که بدردمردم کنگون آشناباشه همین آقای تبرکی بزارن.

  4. همکارت says:

    سلام سعید
    سعید جون من میدونم فرماندار بعدی کنگان کیه کارمند استانداری بچه بوشهره فقط اسمشو نمیتونم بیارم چون گفتند نگو البته یکی از بچه های رده بالای استانداری هست .

  5. منصور says:

    کاش فکری هم برای مدیرداخلی بیمارستان کنگان میشدیه آدم بومی گیرنمیاد آخه این چه مدیریه گذاشتین هیچ حرف مانمیدونه بخدافکری کنید

  6. امید says:

    هردم از این باغ بری می رسد تبرکی میرود یک بوشهری میرسد

  7. علي says:

    مردم سیراف اماده استقبال گرم با همبونه وساز محلی از فرماندار جدید

  8. ناشناس says:

    شاید منظور مجید کنگانی باشه

  9. دی منو says:

    بهترین گزینه ها برای فرمانداری کنگان افرادبرجسته کنگانی هستندمثل حاج عباس شریف،حاج محمود رضایی نیا

  10. کاظم says:

    بومیی فرماندار بزارید که با جرات ودلسوز باشد وفیس وافاده نداشته باشد

  11. علی says:

    بهترین گزینه برای فرمانداری دکتر حبیب رزمی زاده

  12. محمد دي جي says:

    ما مردم سیراف خیلی خیلی خیلی خیلی خوشحالیم که فرماندار جدید برای شهرستان کنگان میخواد بیاد ما سیرافی ها اورا روی سرمان میگذاریم ولی خواهش میکنیم از استاندار که زودتر فرماندار جدید معرفی کند که دیگه خسته شدیم پدرمون در اومد

  13. ناشناس says:

    خواهشا یک نفر نظر خودشو بجای کل مردم سیراف بیان نکنه شاید شما که منافع خودتون در مدت زمان فرمانداری اقای تبرکی به خطر افتاده باشه چنین نظراتی داشته باشین شما که از ایشان ناراحت هستید لطفا دلایل خود را بیان کنید و اینجوری به یکی از لایق ترین فرماندارهای کشور بی مهری نکنید

  14. ناشناس says:

    ای کاش چنین اتفاقی نیافتد

  15. ناشناس says:

    من یه شهروند سیرافی هستم و از رفتن جناب تبرکی بسیار ناراحت هستم

  16. محمد says:

    جناب اقای تبرکی من یکی از جوانان سیراف هستم با اینکه تا به حال با شما برخوردی نداشتم ولی از فروتنی و خوبی های شما بسیار شنیده ام و از خبر بازنشستگی شما بسیار ناراحت شدم امیدوارم هرجا که باشی موفق وسالم باشی

  17. ناشناس says:

    واقعا از رفتن فرماندار متاسفم

  18. ناخدا says:

    خسته نباشی فرماندار

  19. ناشناس says:

    خیلی حیف شد

  20. حسين says:

    سلام ما مردم کنگان دوست داریم فرماندار کنگان زودتر عوض شود چون اقای تبرکی خیلی در کنگان مونده بزارید یک فرماندار با ایده ای دیگر وارد کنگان شود شاید او بدرد مردم بخورد ودلسوز مردم باشد وخدا کند غریب بیاید ……………………..

  21. مهدی says:

    بومیا بیشتر به فکر اقوام و فامیل خودشونن لطفا بومی نزارید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن