بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7826
تعداد نظرات:۲۱ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 آبان 93 5:37 ب.ظ

مسئولین مربوطه پاسخگو باشند

ابهام در توقف تعاونی مرزنشینان کنگان!!

ثلاث-عبدالمجید اورا: تعاونی مرزنشینان( شرکتی عام ) که قاعدتاً اساسنامه و مصوبات ریز و درشت صورتحساب دارد و باید مجمع عمومی سالانه و اعلام سود زیان و برنامه داشته باشد؛ اما از شکل فعالیتش اطلاع دقیقی نداریم!؟

ثلاث – عبدالمجید اورا: نیمه ی اول دهه ی شصت بود که شرکت تعاونی مرز نشینان کنگان شروع به فالیت کرد و حسب تعاریف موضوع قرار براین شد که شهروندان کنگانی از این طریق از مزایای مرزنشینی بهره ببرند و…
اهالی با پرداخت سهام خود الحق والانصاف در سالهای نخست با بهره مندی ازچرخه ی خرید و فروش و صادرات و واردات این مجموعه بسیار راضی و برخورد دار بودند؛ حتی دامنه ی مثبت این امر به اطراف و اکناف نیز سرایت کرد.
در آن زمان با همان سرمایه گذاری اندک و بهره دهی مطلوب شرکت تعاونی مرز نشنینان کنگان بر سر زبانان­ها افتاد و این شرکت با تلاش افرادی دلسوز و موثر توانست در کوتاه مدت سود قابل توجهی را برای سهامگذاران کنگانی ایجاد کند.
بدلیل تغییر هیات مدیره و مدیر عامل پس از چند مرحله این شرکت دچار نوسانات در فعالیت های لازمه شد و اصل “هدف پردازی” دچار افت محسوسی شد.
ذیلا برای تقریب ذهنی بیشتری نسبت به ماجرا از نوع نگاه و زمینه های رایج اتفاق افتاده در دو مرحله ی زمانی متفاوت مصادیقی را ذکر می نمایم :
برای شروع ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان – آورده ی حدود ۱۰ ملیون تومان در آن سال ها(آغاز نیمه دوم دهه ی سال شصت) مورد نیاز بود که تهیه این مبلغ قابل توجه بصورت فوری محال بود؛ ناچاراً به بخشی از بهره و سود سهام اعضا در تعاونی مرز نشینان به اضافه ی میلگرد جهت اسکلت بندی با پیگیری مدیر عامل شرکت تعاونی مرز نشنینان ( وقت( از فردی خیر که طرف معامله ی تعاونی مرزنشینان بود شرایط مساعدی پیدا کرد…. تهیه گردید.
جالب اینکه فراخوان جذب سود سهام برای شروع ساخت بیمارستان در مصلی نماز جمعه بواسطه ی امام جمعه آنموقع اعلام گردید و مورد را جهت آگاهی مردم و جلب موافقت آن مطرح کرد. در این میان یک نفر از میان جمعیت معترض بود و گفت که من حتی حاضر نیستم یک (کُرُش ) قران هم بدهم … و امام جمعه پس از توضیح از بانیان امر خواست که با اهتمام به نظر ایشان تلاش نمایند یا فرد مذکور را راضی کنند یا اینکه از بهره سهام وی استفاده نکنند… و به هرحال شرایط لازمه برای شروع ساخت بیمارستان کنگان از این مسیر فراهم شد.
در یکی از محلات چندی قبل فردی سالمند می گفت: که پدر و مادرم عضو تعاونی بودند و از چشم انتظار مردند ولی تکلیف تعاونی مرز نشینان روشن نشد و می ترسم من هم بمیرم و همین وضعیت باقی باشد؟! و اتفاقا همینطور هم شد و متاسفانه ایشان مدتی قبل فوت شد….
با همه ی این اوصاف شرکتی عام که قاعدتا اساسنامه و مصوبات ریز و درشت صورتحساب دارد و باید مجمع عمومی سالانه و اعلام سود زیان و برنامه داشته باشد؛ ما از شکل فعالیتش اطلاع دقیقی نداریم!؟
نمی دانیم که اعضای شورا و نماینده مجلس و اداره تعاون شهرستان و سایر مسئولین ذی ربط در این خصوص چه میزان در جریان هستند؟!فقط می دانیم که این شهر هم آدم های کار بلدی دراین راستا دارد که می توانند کار بهتری ارائه دهند و هم اینکه این شرکت به خون و تحرک تازه ای نیاز دارد که تاخیر و تعویق انتظارات جایز نمی نماید و می شود در کنار مسئولیتی که پذیرفته ایم جوابگوی انتظارات مردم وعلی الخصوص سهامداران باشیم … و نهایتا باید گفت چرا از گفتن جمله ی “حقی” که در هاله ی از تعارف و رودربایستی مبهم قرار دارد، ابا داریم.

نظرات

  1. nashenas says:

    sepas az jenabe avra besyar beja va resa mataleb gofte shode … masoline aziz kangan lotfan kami bidar shid

  2. وحید says:

    درود بر اقای اورا

  3. ناشناس says:

    بهتراست بامراجعه به مدیر عامل پاسخ را دریافت کنید

  4. دردمند says:

    متاسفانه درکنگان تعداد انگشت شماری که خود را نماینده وعقل کل شهر میدانند ومردم به خوبی آنها را می شناسندوشوربحتانه با نفوذی که در ادارات ومراکز تصمیم گیری این شهر دارند مجال حضور هیچ فکر واندیشه ای نو وتازه که در تضاد با منافعشان باشد با غوغا سالاری نمی دهند که حاصل تصمیمات این آفایان سرنوشت غم انگیز فعلی این شهر ومردم آن است که از سوی خوانندگان این سایت بارها به آنها اشاره شده که یک نمونه آن نابودی تعاونی مرزنشینان این شهر است والی هکذااین چند گروه خود را همیشه مبرا از اشتباه می دانندوهیچ گاه حاضر به پاسحگویی در مقابل افکار عمومی نیستند

  5. وسط شهر says:

    با سلام به شهروندان بومی کنگان
    سالهای پیش تعاونی مرزنشینان با آوردن کالا و مواد غذایی کمکی به مردم این شهر می شد. و الان که داریم می می بینیم ساختمان و سوله های این تعاونی تبدیل شده است به مغازه های تجاری و اینها هزینه کرایه این مغازه ها به چه کسانی تعلق دارد.

  6. ایرانی says:

    رئیس مرز نشینان الان کیه نگفتین که؟

  7. محمد says:

    دفتر مرز نشینان کجاست ؟ سهام داران چه کسانی بودند؟

  8. .... says:

    سلام.بهترین قاضی خداست.مگه خدمات تعاونی چه بوده.برنج چای حصیر و…..الحمدالله الان هر مغازه ای بری پره مطلب اقای نویسنده بیشتر شبیه خصومت شخصیه وگرنه شهر کنگان پر از معضل و مشکله

  9. شهرمند says:

    اگر مردم بخواهند می تواند ولی تاما این مردم خوب و کم حرف داریم هیچی تکان نمی خورد.مگر نمی گویند هر گاه حقی دارد پامال می شود یکی باید بپا خیزد.

  10. حسین دادا says:

    ثلاث عزیز الان این اداره تعاونی مرز نشینان صاحب داره شما ازش بپرسید با پول ما چ کار کردن

  11. مرتضی احمدی says:

    باید دادستان هم وارد موضوع شود و در این دولت مردم نا امید نشوند. حتی برای نظام هم این اتفاقات غیر قابل قبول است

  12. شهروند says:

    شنیده ها حاکی ازاینست که آقایان متولی تعاونی فبلا وامهای زیادی از بانکها خصوصا بانک صادرات گرفته بودند که بعلت سوء مدیریت آنها دربازپرداخت وامها بانک صادرات در عوض ظلب خود ساختمانها ی موجود تعاونی مرزنشینان که در واقع از سرمایه سهامداران بوده مصادره نموده ودیگر ازتعاونی وسهامداران آن اثری نمانده نه از تاک ماند ه نشان نه از تاک نشان . حالا بروید پیدا کنید پرتفال فروش

  13. عتی says:

    شهربی درو÷یکر وبی صاحب کنگان حیف حیف حیف درود بر اقای اوراه معلم با جرات

  14. شهروند says:

    بنده هم در این شرکت تعاونی سهیم هستم.اگر دیگه برنج توضیح نمیشه بین مردم.دلیل نیست که شرکت تعاونی فعالیتی نداره.بجای نق نق کردن بریم از مدیر عامل بپرسیم.هرکس که مسولیتی میپذیره باید پاسخگو هم باشه.
    از تمامی همشهریانیکه احساس مسولیت میکنن.سپاسگزارم.

  15. عادل says:

    سلام.شهروند عزیز.انسان ازاده هیچگاه چیزی را که یقین ندارد ابراز نمیکند.سربلند باشی.

  16. اهل کوفه says:

    ثلاث الحق که مال …هستی نظر بنده کجاش توهین به افراد بود محشر درجش کنی ولی بنده حقیقت گفتم درضمن متنی که رو گوشی اقای پ فرستادیی زمین تا اسمون با این متن تفاوت داره شما اهل… باشید ولی…………

  17. n says:

    با سلام:
    برای تشکیل مجمع عمومی شرکت تعاونی مرزنشینان کنگان. اعضاء تعاونی که شهروندان فهیم کنگان می باشند. می توانند از هیات مدیره تقاضای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده نمایند.تا اعضاء هیات مدیره نسبت به موارد مورد درخواست یا صورتهای مالی توضیح دهند یا در صورت لزوم نسبت به عزل اعضاء هیات مدیره اقدام نمایند. اعضاء تعاونی می توانند.موضوع سرمایه تعاونی را در صورت لازم در مراجع قضائی مطرح نمایند.یکی از مساءلی که همیشه در خصوص تعاونیهای مرزنشینان مطرح بوده همواره عدم پیگیری موضوعات تعاونی از سوی اعضاء بوده است.در واقع اعضاء تعاونی نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف تعاونی دارند. قانون تعاون و آیین نامه چگونگی برگزاری مجامع عمومی تعاونی به عنوان منبع و مبنا جهت بررسی و کسب اطلاعات تعونی می باشد.

  18. ناشناس says:

    کامنت کنگونی نزدی چرا

  19. احمد8 says:

    تشکر می کنم ازآقای اوراواقعا چرااقایون جوابگو نیستند مگر مردم حق ندارد

  20. منتقد says:

    همینطور که داره زمان میگذره متأسفانه مردم هم دارن فراموش میکنن!
    اگه هر شهر دیگه‎ای بود تا حالا اینقدر اعتراض و شکایت کرده بودند که پای نیروی انتظامی و رسانه‎ها باز می‎شد به ماجرا، ولی خوش به حالشون بالأخره حداقل ثروت بادآورده چند میلیاردی نسیب افراد خاص شد که زور هیچ‎کس هم بهشون نمی‎رسه!
    (لطفا اجازه انتشار بدهید)

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن