بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8030
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 4 آذر 93 11:35 ق.ظ

اجرای بسیار کند پروژه کمربندی کنگان؛

جاده کمربندی کنگان در هاله ای از ابهام / پروژه با پیشرفت ۶۶درصدی متوقف است

ثلاث – به گزارش ثلاث پروژه کمربندی شهرستان کنگان که به شهر دوراهک منتهی می شود این روزها از سرعت بسیار پایینی در اجرا برخوردار است.

 
به گزارش ثلاث ؛ متاسفانه این پروژه همچنان به دلیل مشکلات در بحث اعتبارات متوقف است. با توجه به قراردادی که در این خصوص با نفت وجود دارد ، پیمانکار پروژه معتقد است که باید مبلغ تعدیل این پروژه به وی پرداخت گردد تا این پروژه شتاب بیشتری بگیرد.
پروژه ای که باید چندین سال قبل به پایان می رسید و منافع آن عاید شهروندان کنگانی میشد، امروز روی پل نیمه کاره بی توجهی مسئولین امر راه پیش ندارد و به تبع این اتفاق، مشکلاتی را برای شهر،شهروندان و استفاده کنندگان از تنها شاهراه پارس جنوبی بوجود آورده است.
با اینکه مسئولین برای پیشرفت سریعتر در کار از چندین تقاطع این پروژه به دلیل هزینه بالای اجرای آن موقتاً گذشت کرده اند، اما همچنان کندی اجرای پروژه به قوت خود باقی است مثل اینکه برخی اختلاف نظرها در اجرای این پروژه قابل حل نیست.
با اینکه مدیر یوسفی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز (به عنوان نماینده نفت ، متولی و ارگانی که در انجام این پروژه تعهد دارد) چندی پیش وعده دلگرم کننده ای به مردم شهرستان کنگان در این خصوص داده بود ولی همچنان تسریع در این پروژه در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهرعلیرضا صفایی
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: روند اجرایی پروژه بزرگراه کنار گذر کنگان کند است.

به گزارش ثلاث، علیرضا صفایی عصر دوشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر با اشاره به برخی پروژه‌های راهسازی استان بوشهر، اظهار داشت: پروژه بوشهر – دیر از پروژه های مهم راهسازی استان بوشهر است که نقش مهمی در کاهش مسیر و بهبود وضعیت عبور و مرور خواهد داشت.

وی در ادامه به پروژه بزرگراه کنار گذر کنگان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مسیر کنونی اتصال استان‌های جنوبی کشور از وسط شهر کنگان است، اجرای پروژه کنارگذر کنگان می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک در شهر کنگان داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به اهمیت بالای ایجاد یک مسیر کمربندی و کنارگذر در کنگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت کندی است که باید برای افزایش سرعت اجرای طرح اقدام شود.

وی کمربندی و کنارگذر کنگان را یک پروژه محوری و کلیدی برای توسعه این شهر دانست و اذعان داشت: امیدواریم با تلاش و پیگیری قرارگاه خاتم‌الانبیا شاهد تسریع در اجرای این طرح در سال جاری باشیم.

صفایی با اشاره به اعتبار اولیه ۴۰۸ میلیار ریالی پروژه بزرگراه کنار گذر کنگان، اضافه کرد: این پروژه در سه قطعه و به طول ۲۸ کیلومتر اجرا می شود که در حال حاضر دارای پیشرفت ۶۶ درصدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار است، تاکید کرد: تعهدات وزارت نفت در اجرای این پروژه ۴۰۸ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن