بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8165
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 7 آذر 93 11:57 ق.ظ

با وجود قول های فراوان؛

بی توجهی به خانواده شهید تا این حد؟!

سال ها پیش برای وامی ده میلیون تومانی به اقای شیخ محمد سلیمانی رئیس وقت بنیاد شهید دیر مراجعه کردم اما چنان برخورد تند و ناشایسته ای از ایشان دیدم که با کوهی اندوه و حسرت به خانه برگشتم و پس از نجوای اشک بار همه شب با قاب عکس شهیدم،دمدمه های صبح دچار سکته شدم.

به گزارش ثلاث ؛سایت پارس خلیج نوشت :در بارندگی شدید و سیل بی سابقه اخیر شهر دوراهک در آن نیمه شب تاریک و هراسناک آب طغیان گر بی رحم  از چند خانه ناله و فریاد بلند کرد .از جمله در خانه مادری دلسوخته که مدتی است صدای رود رودش را آهسته و آرام رو به قاب عکس سه جوان از دست داده اش می نالد که یکی از آن ها در سال هایی که دشمن در پشت خانهایمان چنگ و دندان نشان می داد و چندش چکمه هایش ناموس هایمان را تهدید می کرد مردانه قامت بست،دانشسرایش را به سنگر برد و جانش را در راه دین خود به ساحت پروردگارش تقدیم کرد تا امروز عده ای پهنای شکمشان در صندلی نرم ریاست هم جا نشود و به میز بالا دستیها نیز تنه بزنند و هیچ ککشان هم نگزد که پیرزنی در خانه خیس باید با عصا تا صبح سرپا بایستد.
همه خانه های محله که پسر داشتند از نو ساخته شدند،بتن مسلح مهیا کردند، پی را بلند و محکم  ریختند،درها را بالا آوردند تا از کوچه های خاک ریزی شده فرو نیفتند اما خانه مادر شهید همان در پایین مانده،همان خانه بی کرسی بی بتن و ستون و همان حیاط کودکی های فرزند رشید شهیدش باقی مانده است،آب از در حیاط گذشت بی اعتنا به وعده های مسئولان،بی اجازه از در خانه خواهر و مادر شهید بالا رفت خانه که لبریز شد چاها پرشدند چاهی قدیمی فرو ریخت و رود رود های آهسته او که در تاریکی آن شب تلخ به فریادی دلخراش بدل شده بود به گوش هیچ مسئول خفته در نرمی و گرمی بستری در زیر سقفی محکم، متکی به ستونی محکم تر نرسید .

مگرنه امام(ره)فرمود:نگذارید این خانواده های گرانمایه شهدا در کشاکش این دنیای دون به فراموشی سپرده شوند(نقل به مضمون).

مگر نه اینها چشم چراغ این ملت و کشورند ،مگر نه بنیاد شهید مسئول و متعهد به رسیدگی به امور اینهاست،پس کجا بوده اند طی این همه سال؟

طی تماس تلفنی پایگاه خبری پارس خلیج با مادر و خانواده شهید قاسم دوراهکی با این پرسش که :چرا تاکنون وامی،خانه ای،بهسازی و محکم سازی مختصری هم به خانواده شما تعلق نگرفته ،در حالی که مادر شهید بغض خود را به زحمت فرو می خورد و با صدای شکسته اظهار داشتند:سال ها پیش برای وامی ده میلیون تومانی به اقای شیخ محمد سلیمانی در بنیاد شهید دیر مراجعه کردم اما چنان برخورد تند و ناشایسته ای از ایشان دیدم که با کوهی اندوه و حسرت به خانه برگشتم وپس از نجوای اشک بار همه شب با قاب عکس شهیدم،دمدمه های صبح دچار سکته شدم.

مدتی بعد که سقف خانه امان ریزش کرد با اختصاص پنج میلیون تومان از سوی بنیاد شهید به ایزوگام و تعمیر پرداختند و اما خانه ما از پای بست ویران است.

اگر با همه خانواده شهدا اینطور رفتار شده که وامصیبتا!و واحسرتا! اگر فقط این خانواده این همه غریب و تنها مانده چون زبان گویایی نداشته،شایسته است که مسئولان امر مدتی خود را ازآینه ها دور نگه دارند.

راستی این بود پاسخ به ندای امام؟! این است اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ؟!کمی باید اندیشید که این همه بلاهای طبیعی و اجتماعی که امان مردم را بریده اند در نتیجه همین بی عدالتی ها نیست؟!

9 6 7 8 4 5 3 2 13 12 10 11

لازم به ذکر است در بازدید فرماندهی سپاه سیدالشهداء شهرستان دیر،سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران دیر،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک از خانواده شهید قاسم دوراهکی،سرپرست اداره بنیاد شهید قول پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن را به این خانواده را داد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. دینا says:

    جدا جای تاسف داره ….‌. مسولینی ک ادعاتون میشه؛ خدمت ب مردم واجب ترین وظیفتونه؛؛؛؛؛؛ یکم ب خودتون بیاین؛؛؛ برا شماها زشته ک این خبر ؛ با این جزئیات پخش شه….

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن