بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9108
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 25 آذر 93 3:05 ب.ظ

تحصیل ۵۶ هزار دانشجو در ۴۵ دانشگاه استان

ثلاث – معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: نرخ باسوادی در استان بوشهر ۸۶ درصد است.

رضا عوض‌پور

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، رضا عوض‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی سرمایه گذاری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالای در بخش های مختلف است که این ظرفیت ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه اشتغال استان داشته باشند.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۳۲ هزار نفری استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: نرخ باسوادی در استان بوشهر ۸۶ درصد است و ۵۶ هزار دانشجو در ۴۵ مرکز آموزش عالی استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشاورزی اختصاص دارد، ادامه داد: چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان بوشهر وجود دارد که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و درآمدزایی و اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: پرورش میگو به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های اشتغال در استان بوشهر محسوب می‌شود که هم اکنون پرورش میگو در چهار هزار هکتار اراضی ساحلی استان انجام می شود و سالانه ۱۲ هزار تن میگو در استان تولید می‌شود.

عوض‌پور از تلاش برای توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در سطح استان خبر داد و افزود: ایجاد زنجیره کامل پرورش و صادرات میگو را در استان در دستور کار داریم که سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید لارو، تکثیر، پرورش، تولید غذای میگو و عمل‌آوری اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است که سالانه ۵۰ میلیون تن کالا در سطح استان تخلیه و بارگیری می‌شود و برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری دراستان بوشهر برنامه داریم.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن