بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9431
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 29 آذر 93 9:03 ب.ظ

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد:

محدودیت زمین برای اجرای پروژه‌های عمرانی در عسلویه و کنگان

ثلاث- معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌های مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سبب ایجاد محدودیت زمین برای اجرای پروژه‌ها در مناطق عسلویه و کنگان شده است.

به گزارش ثلاث و به نقل از سوک ؛ شاپور رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از وقوع تخلف در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر علاوه بر داشتن ظرفیت‌های عمده در صنعت، تجارت، کشاورزی، از رمز دریایی طولانی نیز به طول بیش از ۹۰۰ کیلومتر بهره می‌برد و همین امر اهمیت این استان را چند برابر کرده است.

وی عنوان کرد: بدون شک داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی در استان بوشهر علاوه بر اینکه فرصتی برای تجارت و دریانوردی محسوب می‌شود، باید زمینه تامین امنیت در این مرز هم فراهم کرد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: در جنوب استان بوشهر وجود تاسیسات عظیم پارس جنوبی علاوه بر ایجاد فرصت توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز، در مواردی موجب شده تا از بستر دریا برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده شود و همین امر مشکلاتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کنگان و عسلویه ایجاده کرده است.

رستمی با بیان اینکه استفاده از سواحل قوانین خاص خود را دارد، گفت: اجرای طرح‌های مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سبب ایجاد محدودیت زمین برای اجرای پروژه‌ها در مناطق عسلویه و کنگان شده است.

وی افزود: باید با رعایت قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سواحل، امکان بهره‌مندی مردم از سواحل را برای فعالیت‌های مختلف بندری فراهم کرد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۰ به عسلویه و بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان، فرصت بسیار خوبی را هم برای توسعه زیرساخت‌های عسلویه و شهرهای اطراف فراهم کرد.

رستمی متذکر شد: با وجود اینکه بسیاری از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری در عسلویه افتتاح شده است، برای تکمیل برخی پروژه‌های دیگر نیز ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته تا زمینه تسریع در اجرای این پروژه‌ها فراهم شود.

 

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن