بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

محمود ابراهیمی

محمود ابراهیمی

در سال ۱۳۳۳ در کنگان متولد شدم.تحصیلات ابتدایی و متوسطه (سیکل اول) را در زادگاهم گذراندم و پس از دو سال تحصیل در دانشسرای مقدماتی بوشهر  به کسوت معلمی درآمدم. یک سال در روستای تمبک در مدرسه ی ابتدایی تدریس نمودم و پس از آن عازم خدمت سربازی شدم و پس از دو سال خدمت به عنوان سپاده دانش در روستایی به نام «قالینی» از توابع جهرم در سال ۱۳۵۴ به کنگان برگشته و به تدریس در دبستان خیام و پس از آن به سمت مدیریت دبستان مذکور که بعدها به نام «قدس» تغییر نام یافت ، منصوب گردیدم سپس به اداره ی آموزش و پرورش منتقل و به سمت مسئول کارگزینی مشغول به خدمت شدم پس از گذشت دو سال به مدرسه ی ابتدایی نجات الهی اعزام و به سمت مدیر آن دبستان منصوب گردیدم. در سال ۱۳۶۷ وارد دانشگاه شده و پس از چهار سال تخصیل موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی گردیدم. و دوباره به کنگان برگشته و به مدت دو سال یعنی تا سال ۱۳۷۲ در دبیرستان فاطمه زهرا(س)  مشغول به تدریس شدم و همزمان مسئولیت کانون شعرا و نویسندگان آموزش و پرورش کنگان را عهده دار بودم. سپس به شیراز منتقل و ابتدا به سمت مدیر دبیرستان فارابی و بعد از ان مدیریت دبیرستان ملاصدرا را عهده دار گردیدم.سپس در سال ۱۳۶۷ به تهران منتقل و در وزارت کشور با سمت مشاور طرح و برنامه وزارت کشور وسپس مدیر کل تشکیلات و بهبود روشهای آن وزارتخانه تا زمان بازنشستگی یعنی سال ۱۳۸۰به کار خود ادامه دادم. پس از ان موفق به اخذ مدرک تحصیل کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی گردیدم . سپس وارد وزارت صنایع و معادن شده و حدود چهار سال عناوین مدیرکل بازرسی و حسابرسی ، مدیر کل رفاه و امور اجتماعی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) را عهده دار بودم.در همین زمان موفق به اخذ مدرک تحصیلی دکتری در درشته ی مدیریت دولتی (گرایش منابع انسانی) شدم.اینجانب علاوه بر انجام امور مربوطه ،از ابتدای دوران جوانی مشغول انجام کارهای فرهنگی بویژه سرودن شعر بودم که نتیجه ی آن چاپ و انتشار پنج کتاب در زمینه ی شعر و نثر می باشد :

 

اکنون پنچ جلد از این کتاب از اینجانب  به چاپ رسید و منتشر گردیده است که عبارتند از:

 

  • مجموعه شعر « شعله ای بر اندام شب» شامل: غزل، رباعی، دوبیتی، مثنوی، نیمایی و سپید که با شمارگان ۱۵۰۰نسخه در اردیبهشت ماهِ سالِ ۱۳۸۸ توسط انتشارات آیینه جنوب به چاپ رسید.

 


 

 

 

  • مجموعه غزل « ساغری پر از رؤیا» شامل ۴۴ غزل و یک قطعه شعر به زبان محلی که در سال ۱۳۸۹در  ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات داستانسرا به چاپ رسید.

 


 

  • مجموعه شعر« می خواهم خودم باشم» این کتاب شامل ۶۷ قطعه شعر نیمایی و سپید که در سال ۱۳۹۰ با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۱۳۶ صفحه توسط انتشارات داستانسرا چاپ و منتشر گردید.این کتاب با مقدمه زیر به عنوان “به جای مقدمه” چاپ گردید.

 


  • کتاب « همزاد با دریا» نگاهی جامع به تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد شهرستان کنگان که دارای یک مقدمه و توضیحی جامع در مورد خلیج فارس و پانزده فصل است که در دو جلد و ۱۳۶۰صفحه است و توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کنگان به چاپ رسید.این کتاب یک بار در تاریخ ۹۵/۱۲/۲۱ در سالن غدیر مربوط به اداره ارشاد کنگان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، فرماندار و معاونین فرماندار کنگان، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس اداره ارشاد و سایر مقامات علمی و عده ای از اساتید، فرهنگیان و دانشجویان، شاعران و نویسندگان و اهالی فرهنگ دوست کنگان رونمایی شد.و سپس در تاریخ ۹۶/۱/۱۹ در محل نمایشگاه کتاب تهران (شهر آفتاب ) توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران جناب آقای دکتر صالحی امیری و معاون ایشان و با حضور شرکت سرکار خانم دکتر ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و جمعی از اساتید و فرهیختگان استان بوشهر برای بار دوم رونمایی شد.

 


  • مجموعه شعر « کوچه های روشن پرواز» شامل غزل، رباعی، دوبیتی، مثنوی های به هم پیوسته، نیمایی و سپید که در سال ۱۳۹۶ با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات نخستین به چاپ رسید.