بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 6:14 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 70208
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 7 اردیبهشت 03 10:44 ق.ظ

اختتامیه اولین دوره جشنواره استانی ایده های نو و تجارب برتر به میزبانی شهرستان کنگان

ثلاث-اختتامیه  اولین دوره جشنواره استانی ایده های نو و تجارب برتر به میزبانی شهرستان کنگان برگزار شد.

 

به گزارش ثلاث جنوب، اختتامیه  اولین دوره جشنواره استانی ایده های نو و تجارب برتر به میزبانی شهرستان کنگان برگزار شد.

این طرح برای اولین بار در سطح استان بوشهر در شهر کنگان اجرا گردید.

 پیشنهاد این طرح از طرف گروه آموزشی مقطع ابتدایی حوزه معاونت آموزشی ارائه گردید.

 تعداد ۱۱ شهرستان و منطقه از کل ۱۸ شهرستان و منطقه [در سطح استان بوشهر] در این طرح شرکت کردند.

 سه شهرستان کنگان بوشهر و گناوه بیشترین مشارکت را داشته اند.

شهرستان کنگان با ارسال ۸۵ اثر از کل آثار ارسالی که ۱۸۵ اثر می باشد در این جشنواره دارای بیشترین مشارکت داشته اند.

مقام اول جشنواره توسط سرکار خانم مرضیه منفرد و مقام دوم توسط سیده حسینیه حسینی از شهرستان کنگان بدست آمد.

نقش حوزه معاونت اموزشی آموزش و پرورش شهرستان کنگان در خصوص تشریح و تحلیل طرح و ترغیب همکاران بسیار موثر بوده و زمینه مشارکت آنها را ایجاد کرده اند.

***

دکتر احمد بحرینی پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان در این برنامه ضمن عرض خیر مقدم به  مدعوین ، از     اینکه شهرستان‌ کنگان، میزبان همکاران فعال حوزه اموزش در مناطق ۱۸ گانه استان است، ابراز خرسندی نمود. وی از حضور شرکت کنندگان‌(مدعوین ) ، معاونین آموزشی مناطق ۱۸ گانه استان بوشهر، کارشناسان اموزش ابتدایی مناطق ۱۸ گانه، سرگروه پایه اول ابتدایی مناطق ۱۸ گانه استان بوشهر، از اداره کل  دکتر غلامحسین مهران پور معاون اموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر در اختتامیه اولین دوره جشنواره استانی ایده های نو و تجارب برتر به میزبانی شهرستان کنگان قدردانی نمود.

***

علی نیک پور معاون اموزشی مدیربت اموزش و پرورش شهرستان کنگان در این آیین مطالبی به شرح ذیل بیان نمود:  اول از کارگروه مدیران مقطع ابتدایی و اتاق فکر معاون اموزش مقطع ابتدایی و سرگروه های اموزش ابتدایی   به جهت همکاری و هماهنگی بسیار ارزشمند ایشان در فرایند برگزاری از آغاز اجرای این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۲ تا آخرین روز جشنواره ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ قدردانی می نمایم.

وی در ادامه از دلایل ارائه این طرح با توجه به طرح مساله در خصوص عدم استقبال از روش های سنتی تدریس و علاقه مندی همکاران به روش های نوین مطالبی بیان نمود.

نیک پور همچنین از اهداف طرح و مزایای این طرح به موارد زیر اشاره نمودند:

 ۱ _افزایش مشارکت همکاران در فعالیت های اموزشی و ایجاد رقابت اموزشی و علمی بین همکاران پایه اول ابتدایی در سطح استان ۲_ انتقال تجربه و تبادل تجربه بین همکاران در سطح استان ۳_ با اجرای اینگونه جشنواره ها کیفیت بخشی در امر آموزش و فرایند یادگیری محقق می شود   ۴_ فرایند اموزش دارای ارکان و اجزایی است از جمله ، آموزگار، دانش اموز، محتوا، ابزار انتقال محتوا یا مفاهیم درسی ، بستر اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه که در نتیجه با توجه به سیستمی بودن این ۵ رکن و پیوستگی بین آنها اگر در هرکدام از این ارکان نقصی و خللی ایجاد شود، کیفیت بخشی در یادگیری برای دانش آموزان اتفاق نمی افتد و انتقال پیام از اموزگار به دانش اموز به سختی صورت می گیرد لذا در بین این ارکان، نقش معلمین بسیار مهمتر می باشد که به اجرای اینگونه طرح ها می توان به اثر کیفیت بخشی در یادگیری و اموزش، کمک شایانی کرد. ۵_ روش های نو و تجارب جدید باعث افزایش مشارکت دانش اموزان در کلاس درس ، تعامل انها در کلاس درس ،صمیمت، دوستی، همدلی، اعتماد به نفس و عزت نفس می شود. ۶_قدرت تحلیل ، تفسیر، نقادانه بودن دانش اموزان افزایش پیدا می کند. ۷_ اجرای این طرح ها باعث ارتقا سطح علمی و افزایش توانمندی معلمان می گردد.

***

دکتر مهران پور معاون اموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ها آموزش و پرورش است که دارای دوره های آموزشی مختلفی است که مهمترین ، حساس ترین و اساسی ترین  آنها ، دوره ابتدایی است ؛ دوره ای که بر رشد ، تربیت و تکوین کودک تاثیر به سزلیی دارد.

 این دوره را دوره تأدیب، خلاقیت و بروز کردن استعداد ها می دانند .  دوره ابتدایی دوره ثبت واقعی اطلاعات است و بنا بر فرموده مولای متقیان، یادگیری در کودکی مانند نقش برسنگ است . دوران کودکی، دوران چشیدن زندگی واقعی است، دوران باورهای صادقانه است.

  اما بی شک ، پایه اول ابتدایی در آموزش و پرورش از بالاترین حساسیت و اهمیت برخوردار است چراکه اساس و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی فرد در این پایه شکل می گیرد.

 ضرورت و اهمیت آموزش در دوران کودکی(پایه اول ابتدایی ) به حدی محسوس و شایان توجه است که بازتاب آن در بحث ها و پژوهش های علمی آشکار است.

 معلم پایه اول ابتدایی، تربیت را پی ریزی می کند. در این پایه شناخت واقعی کلمات ، حروف و اعداد شکل می گیرد.

آموزگاران پایه اول همیشه در صدر صف صبر و ایثار حرفه مقدس معلمی هستند و هیچ کس قادر به انکار این جایگاه رفیع و منزلتی که آکنده از عشق ، علاقه ، فداکاری و شوق آموزش به دانش آموزان است  نیست . آموزگاران پایه اول ابتدایی، برکت نظام تعلیم و تربیت هستند چراکه سختی های آموزش و یادگیری در کلاس اول ، مهری مادرانه ، شوقی حرفه ای و صبری خداگونه طلب می کند.

***

در بخش پایانی مراسم، تقدیر و اهدا جوایز و لوح تقدیر، تندیس جشنواره به افراد زیر تقدیم گردید:

 ۱_ اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه به ۱۰ نفر برتر از آموزگاران برگزیده طرح

  ۲_اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به سه شهرستانی که بیشترین مشارکت را در این رویداد داشته اند یعنی کنگان، بوشهر وگناوه

۳- اهدا تندیس، لوح تقدیر و کارت هدیه به سه نفر داور دبیرخانه جشنواره

 ۴_ اهدا لوح تقدیر مدیر کل به کلیه شرکت کنندگان

***

 

در حاشیه این مراسم جناب آقای دکتر مهران پور به اتفاق  هیئت همراه و مدیریت آموزش و پرورش و معاونت آموزشی از منتخبین آثار طرح جابربن حیان و صنایع دستی و محصولات بومی محلی شهرستان کنگان بازدید نمودند.

***

در پایان تشکر ویژه از تشکر ویژه از سرکار خانم سمیه نوابی هماهنگ کننده سرگروه های آموزشی،   کارشناس آموزش ابتدایی سرکار خانم معصومه  منفرد ، کارشناس آموزش متوسطه ۱ سرکار خانم راضیه  رضایی ، کارشناس آموزش  متوسطه ۲ جناب آقای ابراهیم ابراهیمی و سرگروه های آموزشی شهرستان ( سرکار خانم اعظم تشانی سرگروه پایه اول  ، سرکار خانم طیبه  رستم پور سرگروه پایه دوم  ، سرکار خانم راضیه بحرینی سرگروه پایه سوم ، سرکار خانم فاطمه شیخیانی سرگروه پایه چهارم ، سرکار خانم زهرا قنبر زاده سرگروه پایه پنجم ، سرکار خانم سحر رییسی سرگروه پایه ششم ) و کارگروه مدیران (جناب آقای محسن کرمی ، جناب آقای یوسف بحرینی ، جناب آقای علی اجرایی ، جناب آقای یوسف محمد پور ، سرکار خانم سهیلا اسیری ، سرکار خانم زینب جوکار ، سرکار خانم طیبه غلامعلی زاده ، سرکار خانم مریم صفایی ) و مدیر اجرایی طرح جابربن حیاین سرکار خانم طیبه عابدزاده

.***

جا دارد از حمایت و پشتیبانی مدیر و معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پروش شهرستان کنگان برای انجام چنین رویدادهای علمی قدردانی به عمل آید.

 

.

.

 

 

.

 

 

 

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن