بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 70119
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 فروردین 03 12:34 ب.ظ

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان:

سنت غیر حسنه عید اموات برداشته شود / هزینه عید اموات که موجب مشقت صاحبان عزا می شود در راه میت صرف امور خیر شود / شعار سال راهبرد اصلی پیشرفت کشور است

ثلاث- امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان گفت: سنت غیر حسنه عید اموات برداشته شود.هزینه عید اموات که موجب مشقت صاحبان عزا می شود در راه میت صرف امور خیر شود.

 

 حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به سنت غیر حسنه عید اموات در منطقه جنوب در عید سعید فطر گفت: روز عید فطر روز عزا نیست و عید اموات معنایی ندارد.

 وی بیان داشت: تسلیت بعد از سه روز در فقه مکروه است و عید اموات باعث تحمیل هزینه های زیاد به صاحبان عزا می شود و آنها را به مشقت می اندازد که درخواست اکید می شود این کار ترک شود.

خطیب جمعه عنوان نمود: پیشنهاد می شود هزینه این کار برای شادی روح آن عزیزان سفر کرده صرف کارهای خیر ، مساجد ، حسینیه ها ، درمان بیماران ، ازدواج جوانان و مانند آن شود.

محمودی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله به ویژگی های آن بزرگ بانو اشاره و گفت: عقلانیت ، تیزبینی و دوراندیشی ، ارزش مداری ، شجاعت ، گره گشایی از پیامبر ، نزدیک بودن به نبی مکرم اسلام ، مدیریت اقتصادی و کارآفرینی و رسیدگی به فقرا از مهمترین ویژگی های ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بود.

وی با تبریک عید نوروز و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن به فراز و نشیب های سال در کلام ولی فقیه زمان اشاره و گفت: جنگ خونین و جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی تلخ ترین حادثه سال ۱۴۰۲ بود که حاصل حمایت آمریکا و دول غربی و سکوت خفت بار مجامع بین المللی و برخی سران کشورهای اسلامی بود که منجر به نسل کشی در فلسطین شد.

امام جمعه پیشرفتهای داخلی بویژه در حوزه علمی و فناوری و حضور مردم در عرصه های مختلف و توفیقات دولت در حوزه خارجی را از شیرینی های سال گذشته در بیان رهبری فرزانه انقلاب خواند و بیان کرد: در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ که عبارت از “مهار تورم و رشد تولید” بود توفیقاتی حاصل اما بقدر مطلوب انجام نشد که باید تداوم یابد.

محمودی به موضوع تبین در کلام رهبری اشاره و با عنوان اینکه تصمیم و اقدام بدون تبین نوعی جهالت و فلسفه تبین پیشگیری از فتنه است گفت: مساله تبین نیاز ضروری جامعه امروز است و توصیه میکنم افراد و بویژه رسانه ها از هرگونه اقدام و کارهای رسانه ای بدون تبین که موجب آشفتگی در جامعه می شود اجتناب کنند.

وی به نامگذاری و شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب بعنوان راهبرد اصلی پیشرفت کشور اشاره و عنوان کرد: تلاش برای تحقق شعار سال یعنی ” جهش تولید با مشارکت مردم ” ، تکلیفی ملی و عمومی است و همه مردم و مسئولان برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع رهبری همت کنند.

تبریک میلاد کریم اهلبیت آقا امام حسن مجتبی علیه السلام و تاکید موکد در خصوص برگزاری باشکوه جشن میلاد سبط اکبر نبوی و بیان فرازهایی از سیره علمی و عملی آنحضرت بویژه در نفع رسانی به مردم و گره گشایی ، تحلیلی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم در اولین روز سال ، اشاره ای به بیانیه مضحک گروه ۷ علیه ایران و بیان مطالبی پیرامون سالروز عقد و اخوت بین مسلمانان و سالروز جنگ بدر از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن