بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69991
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 8 بهمن 02 10:31 ب.ظ

استاندار بوشهر:

کارگروه اختصاصی برای تحقق ۵۰ درصد اشتغال بومی در صنعت تشکیل شده است/برای این امر همه ظرفیت ها را به کار گرفته ایم و حتی آزمون های استخدام را به استان بوشهر منتقل کرده ایم

ثلاث- استاندار بوشهر گفت: برای تحقق ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی، کارگروه مشخص شده است. نماینده استاندار به را عنوان رئیس این کارگروه، جناب اقای مهندس اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، جناب اقای موسوی اشتغال سازمان منطقه ویژه، رئیس سازمان بازررسی استان را به عنوان اعضاء این کارگروه تعیین کرده ایم که موضوع ۵۰ درصد اشتغال بومی را محقق کنند و هر جا کسری داریم، این کارگروه باید آن را جبران کند.

به گزارش ثلاث جنوب،  استاندار بوشهر در جمع نخبگان شهرستان کنگان گفت: امروز هزینه های که صنعت در حوزه های مختلف به شهرستان کنگان و شهرستان عسلویه تحمیل می کند، به نسبت کمک هایی که به این دو شهرستان انجام می دهد، عددی نیست.

دکتر احمد محمدی زاده افزود: هزینه های که [ صنعت مستقر در شهرستان های کنگان و عسلویه] بر بیمارستان های ما، راه ها و جاده های ما، مدارس[ کمبود کلاس های درس] ما و سایر زیر ساخت های ما در این دو شهرستان تحمیل کرده است، بسیار زیاد بوده و کمک هایی که به این دوشهرستان شده، یک هزارم این هزینه ها نیست.

وی اظهار داشت: تقاضاهای ما با صنعت در سه محور بوده است که دو محور آن را تقریبا به سرانجام رسانه ایم.

 استاندار بوشهر گفت: موضوع دوم در خصوص ۵۰ درصد حق اشتغال نیروهای بومی استان در صنعت منطقه پارس جنوبی بود که اصلا رعایت نشده است.

محمدی زاده عنوان کرد: مدیران صنعت مدعی هستند که حدود ۳۸ درصد نیروهای بومی در صنعت شاغل هستند؛ هرچند از نظر ما این آمار به ۳۰ درصد هم نمی رسد. این موضوع را در هیات دولت مطرح کرده ایم، مصوبه را گرفته ایم و این مصوبه ابلاغ شده است.

برای این موضوع، کارگروه مشخص شده است. نماینده استاندار به را عنوان رئیس این کارگروه، جناب اقای مهندس اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، جناب اقای موسوی اشتغال سازمان منطقه ویژه، رئیس سازمان بازررسی استان را به عنوان اعضاء این کارگروه تعیین کرده ایم که موضوع ۵۰ درصد اشتغال بومی را محقق کنند و هر جا کسری داریم، این کارگروه باید آن را جبران کند.

امسال نیز با پیگیری که داشتیم، چند آزمون استخدامی را نه در تهران و شیراز بلکه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار نمودیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن