بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64941
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 25 اردیبهشت 00 2:46 ب.ظ

دست مهربان کنگانی ها بر سر کودکان کار/گشت مهربانی با ترویج خوبی‌ها

ثلاث-گشت مهربانی که متشکل از جمعی از جوانان و فعالان اجتماعیی نیک‌‌اندیش شهرکنگان که در راستای فرمان مقام معظم رهبری اقدام به کمک مومنانه و همچنین ترویج مهربانی‌ها و خوبی‌ها می‌کنند.

گشت مهربانی برای ترویج خوبی‌ها در کنگان+عکس

به گزارش ثلاث، امروزه همه از شرایط سخت معیشتی و اقتصادی خبر داریم و بعضاً از خیابانی رد می‌شویم شاهد کودکانی که تا کمر در سطل زباله خم شده‌اند و به دنبال لقمه‌ای برای سیر کردن شکم خود یا به دنبال برآورد کردن آرزوهای خود هستند.

کودکان کاری که همچون کودکان عادی که در رفاه و آسایش زندگی می‌کنند، آرزوهایی به دل دارند و دوست دارند که به آن‌ها برسند. خوشبختانه طبق فرمان مقام‌معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه، نسلی جدید از جوانان خوش‌فکر و فعالان اجتماعی شهرکنگان فرمان رهبری را لبیک گفتند و اقدام به تشکیل گروه گشت مهربانی کردند.

این گروه که حمایت از کودکان کار و کمک به آن‌ها را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است خوشبختانه امروز کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند. خبرنگارفارس برای در راستای آشنایی با این گروه و فعالیت‌های آن‌به سمت‌‌آن‌ها رفته و به گفتگو پرداخت.

ثلاث:گروه خود و نحوه فعالیت آن را توضیح بفرمایید؟

با توجه به فرموده مقام معظم رهبری  در مورد کمک‌های مؤمنانه، گروه گشت مهربانی با حضور جوانان و فعالین اجتماعی به‌صورت خودجوش سعی در اجرای این فرموده در راستای کمک به کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها نموده است.

ثلاث: این گروه از چه زمانی شروع به فعالیت کرده  و اولین شخصی که اقدام به ایجاد این گروه کرد، چه کسی است؟

فعالیت گروه گشت مهربانی از آذرماه ۱۳۹۹ می‌باشد. شخص خاصی به‌عنوان بنیان‌گذار یا مدیر نبوده و توسط جمعی از جوانان نیک‌اندیش تشکیل گردیده است.

ثلاث:هدف اصلی این گروه چیست؟

ما در گشت مهربانی، خوبی‌ها و مهربانی‌ها را ترویج می‌دهیم. و توسط اعضاء و نذورات مردمی هزینه‌های تهیه مواد غذایی لازم برای توزیع بین کودکان کار تامین می‌شود.

 

ثلاث: به نظر شما این کار  چه تأثیری در جامعه خواهد کرد؟

کودکان کار بیشتر از هر قشر دیگری در معرض آسیب قرار دارند، به رسمیت شناختن هویت انسانی کودکان کار و خدمات‌رسانی بدون تبعیض اساس کار گروه گشت مهربانی می‌باشد، بی‌تردید توجه کافی به حقوق کودکان و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در امر آموزش، بهداشت و ارتقاء سطح زندگی آنان امید برای دستیابی به دنیای بهتر وجود دارد.

ثلاث: تا به‌ حال غیر از مواد غذایی، موارد دیگری از جمله کفش،لباس و… بین کودکان کار توزیع کردید؟

بله، پکیج‌های فرهنگی، آموزشی، پوشاک، بهداشتی و همچنین مواد غذایی بین آن‌ها توزیع نموده‌ایم و همچنین این برنامه‌ها در اعیاد و آیین‌های سنتی(گرگشو) نیز تهیه و توزیع گردیده و در آینده نیز می‌گردد.

ثلاث:به نظر شما فعالیت این کودکان کار در جامعه برای خود جامعه و حتی مردم، آسیبی نخواهد داشت؟

ما باید بپذیریم این کودکان جزئی از این جامعه می‌باشند و توجه بیشتر به آن‌ها علاوه بر اینکه آسیبی به جامعه وارد نمی‌کند، می‌تواند بسیار مفید و هدفمند باشد.

ثلاث: پیشنهاد شما برای رفع معضل کودکان کار و فقر از جامعه چیست؟

ایجاد بستر و فضاهای آموزشی مناسب و تأمین بودجه‌های اقتصادی جهت زندگی بهتر، اشتغال و همچنین برنامه‌های شاد و مفرح.

ثلاث: از مسؤولین درخواستی دارید؟

بله،  حمایت در زمینه‌های خدمات درمانی، آموزش‌های تحصیلی، مددکاری اجتماعی برای رقم زدن آینده‌ای بهتر و جامعه‌ای‌تر انتظار ما از مسؤولان هست.

ثلاث: سخن پایانی شما

انسانیت حدومرز ندارد، به اطراف زندگی خودمان که خوب نگاه کنیم می‌بینم که خیلی چیزهاکم دارد، مثلاً لبخند و شادی از ته دل کودکان کار، نگاه‌های معصوم آن‌ها از پشت سطل‌های زباله به لباس‌های نوی ما، نشاط و بازی‌های معمولی کودکانه که برای آن‌ها به رؤیا تبدیل‌شده، آرزوی خوردن غذاهای خوشمزه که حتی نمی‌توان اسمش را هم به زبان بیارند،خلاصه اینکه این کودکان معصوم باید کودکی کنند نه کار، پس آن‌ها را دریابیم.

گفت‌وگو:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مهدی احمدی says:

    درود بر همه ی مهربانان
    و خدا قوت به سایت ثلاث که مهربانی را منتشر میکند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن