بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69996
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 8 بهمن 02 10:53 ب.ظ

خط کشتیرانی بندر کنگان – دمام عربستان راه‌اندازی می‌شود

ثلاث- استاندار بوشهر گفت: خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر کنگان این استان و دمام به عنوان دروازه تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان راه اندازی می شود.

استاندار بوشهر گفت: خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر کنگان این استان و دمام به عنوان دروازه تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان راه اندازی می شود.

” احمد محمدی زاده ” شامگاه شنبه در نشست با نخبگان شهرستان کنگان اظهار کرد: در سفر دی‌ماه امسال “مهدی صفری” معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به استان بوشهر در خصوص استفاده از ظرفیت های بنادر این استان برای تقویت روابط تجاری ایران و کشورهای همسایه خلیج فارس از جمله راه اندازی خط کشتیرانی بندر کنگان – دمام عربستان تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: دمام یکی از مهمترین شهرهای عربستان سعودی در کنار خلیج فارس و از مهمترین بنادر این کشور است. محمدی زاده یادآور شد: هم اینک طرح های توسعه ای بندر و اسکله کنگان در مراحل پایانی قرار دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با اتمام این طرح بزرگ عمرانی، شرایط برای پهلوگیری شناورهای با تناژ بالاتر و رونق بیشتر بندر کنگان فراهم می‌شود. وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت بالای کنگان در حوزه دریا ، توسعه اقتصاد دریامحور در این شهرستان مورد توجه و تاکید قرار دارد. محمدی زاده گفت: کنگان با توجه به حضور صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی همچنین دارا بودن سواحل بکر و ظرفیت های صنعتی ، معدنی و کشاورزی، نیازمند توجه بیشتر برای توسعه و پیشرفت است.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن