بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 70094
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 اسفند 02 12:17 ب.ظ

چند توصیه از هفته نامه استانی ثلاث جنوب به نماینده منتخب مردم جنوب استان؛

در ۴ سال پیش رو، توجه به این ۲۰ مورد، رضایتمندی ها را افزایش می دهد/ ماموریت ویژه: مدیر پروری و کمک به ارتقاء منابع انسانی

اختصاصی ثلاث- چند توصیه از هفته نامه استانی ثلاث جنوب به نماینده منتخب مردم جنوب استان که بدون شک چنانچه در ۴ سال پیش رو مورد توجه بیشتر قرار گیرد، رضایتمندی ها را به شکل قابل توجهی و شگفت آوری، افزایش خواهد داد.

مصطفی صفایی، مدیر مسئول هفته نامه استانی ثلاث جنوب:     

رسانه های شهرستان کنگان در سه محور، توصیه هایی اکید به منتخب مردم داشتند که در ادامه می خوانید:

۱. همواره به شکلی کاملا شفاف، پاسخگوی افکارِ عمومی و رسانه‌ها باشد.

۲. ⁠فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و تمایلات شخصی، با تمامِ وجود، اولویت خویش را پیگیریِ منافعِ حوزه‌ی انتخابیه قرار دهد.

۳. ⁠با در نظر گرفتنِ موقعیتِ استراتژیکِ شهرستان کنگان، نسبت به ارتقای جایگاهِ منابع انسانی شهرستان، رفع کمبودها و مشکلات، اهتمامِ جدی به توسعه‌ی شهرستان در همه‌ی زمینه‌ها از جمله: فرهنگی، ورزشی، سلامت، اقتصاد، گردشگری، اشتغال و رفعِ آلایندگی‌های صنعتی کوشا باشد.

***

اختصاصی ثلاث جنوب- مصطفی صفایی: ضمن عرض تبریک خدمت جناب اقای دکتر موسی احمدی و آرزوی توفیق در ادامه مسیر نمایندگی مردم در چهار سال پیش رو؛ چند نکته کلیدی برای منتخب مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه عرض می شود:

حوزه جنوب استان بوشهر ظرفیت های بی نظیری دارد که آن ظرفیت ها متعلق به عموم مردم از جمله مردم این حوزه است. بزرگ ترین پروژه تاریخ صنعت نفت به نام «پارس جنوبی» در شهرستان های کنگان و عسلویه واقع شده است. کشاورزی و کشت برخی از محصولات چهار فصل را در حوزه جنوب داریم. حدود ۴۰ پتروشیمی در شهرستان های عسلویه و کنگان فعالیت می کنند. ظرفیت تجاری و صیادی دریا را در اختیار داریم. هم پتانسیل و هم ظرفیت گردشگری در این منطقه بسیار بالا و بعضا بی نظیر است. نیروی انسانی متخصص و متعهد در این منطقه کم نیستند. هنرمندان این منطقه بسیار توانمند هستند. فرهنگ اصیل منطقه ریشه دار است. بانوان جنوب استان انسان های توانمند، متعهد و با دقتی هستند که همواره بهترین عملکرد خود را در هر جا که بوده اند به نمایش گذاشته اند. ورزش در جنوب استان ظرفیت بسیار عظیمی دارد.

موارد بالا فقط بخشی از ظرفیت های منطقه ما است که نیازمند تقویت و توانمندسازی دارد.

ماموریت ویژه

شاید مهم ترین ماموریت جنابعالی در ۴ سال پیش رو، کادر سازی و پشتوانه سازی در پُست های کلیدی صنعت و همچنین ادارات کل و استانداری و سطح وزارتخانه باشد. با همه ظرفیت هایی که در بالا برشمردیم، آیا روا نیست با وجود اینکه بیش از ۷۰ درصد از گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی ( مجموعه پالایشگاه ها و فازهای واقع در شهرستان عسلویه و کنگان) تولید می شود، این استان و حتی این منطقه یکی، دو وزیر و تعدادی معاون وزیر در بدنه دولت داشته باشد؟ استانی که به لحاظ درآمدزایی و ارز آوری جزء سه استان اول کشور است، لایق شرایطی به مراتب بهتر از شرایط کنونی است. به عقیده من رکن اساسی توسعه بدون شک منابع انسانی متخصص و متعهد است. با داشتن منابع انسانی متخصص می توان به فردایی بهتر و آباد برای جامعه امیدوار بود.

انشاءالله استاندار بوشهر نیز که انسانی زحمت کش، با تجربه و در عین حال منصفی است، و همه افراد ذی نفوذ و دلسوز دیگر در این مسیر شما را همراهی خواهند کرد.

پیشنهاد میگردد برای اینکه راحت تر بتوانید از تفکرات و ایده های بدیع، موثر و پخته برای تامین منافع عمومی استفاده کنید، علاوه بر مشاورانی که در اختیارتان است و بسیار نیز با تجربه هستند، از ظرفیت اتاق فکر هر شهرستان استفاده نمایید.

هر طور که شده باید در ۴ سال پیش رو ، نیروهای توانمند و جوان را وارد چرخه مدیریت کلان و رده بالا کنیم و از این اقدام نیز حمایت عملی و اصطلاحا «تمام قد» نماییم.

همه مشکلات ما در گرو همین مسئله است. با توان و ظرفیتی که در شما سراغ داریم، انشاءالله این درخواست نیز عملی خواهد شد و علاوه بر باقیات الصالحات برای شما، می توان از این سنگ بنا نیز برای همیشه و به نفع مردم این منطقه استفاده برد.

کادر سازی، مدیر پروری، در اختیار گرفتن پست های کلیدی و موثر برای جوانان منطقه و حمایت جدی از این مقوله، به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین پیشنهاد، درخواست و مطالبه هفته نامه استانی ثلاث جنوب مطرح است. البته مسائل و  درخواست های دیگری نیز از سوی مردم مطرح است. در عمده این درخواست ها، دولت مکلف به انجام می باشد و نماینده مجلس نقش نظارت و در صورت نیاز پیگیر و تذکر دهنده را دارد. مهمترین آن ها بدین شرح است:

-تامین شغل برای جوانان- تسریع در روند احداث آب شیرین کن های حوزه انتخابیه یا تسریع در تکمیل ظرفیت آب شیرین کن ها برای تزریق آب بیشتر به شبکه های آب رسانی – لزوم ادامه مسیر توجه ویژه و زیر ساختی به حوزه بهداشت و درمان – توجه به مسئله آلایندگی و تلاش برای رفع آن-رفع فیلترینگ – بهسازی جاده ها و راه ها و نصب روشنایی و دوربین- ارتقاء زیرساخت های ورزشی و کمک به تیم های فعال – لزوم توجه جدی به مسئله رفاه اجتماعی و نشاط اجتماعی به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه رضایتمندی جامعه- لزوم توجه جدی به تمام مواردی که به مسئله جوانان ختم می شود از جمله اشتغال، مسکن، کنترل تورم، ازدواج آسان و جهیزیه- توجه ویژه به مسائل آموزشی خصوصا حوزه آموزش و پرورش و دانشگاهی- اعتماد بیشتر به بانوان تحصیل کرده این منطقه که البته در اندک فرصت هایی که در اختیارشان قرار گرفته به شکلی متعهدانه پاسخ این اعتماد را داده اند و نمونه آن، تیم مدیریتی بیمارستان کنگان است که [ با وجود همه نیازمندی ها و کمبودهای این مرکز درمانی ۲۰۰ تخت خوابی] همگی آن ها را بانوان پر تلاش و متعهد تشکیل داده اند- پیگیری برای رفع مشکلاتی که صنایع مستقر در منطقه با آن دست به گریبان هستند[ صنایع مستقر در منطقه به عنوان بخش صنعتی و تولیدی که می توانند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشند و همچنین بخشی از معضل اشتغال را حل نمایند، گاها با معضلاتی روبرو می شوند که از طریق رایزنی در پایتخت و جاهای دیگر، قابل حل است]- استفاده ویژه از تعداد بیشتری از جوانان تحصیل کرده و متعهد به عنوان مشاور [ در کنار سایر مشاوران با تجربه ای که در اختیار دارید]  – لزوم توجه بیشتر و ویژه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی – توجه به مسائل فرهنگی و هنری و البته هنرمندان – لزوم توجه به مسئله محیط زیست به عنوان یکی از نگرانی های مردم- لزوم توجه به مسائل و مشکلات شهرداری ها و حتی شوراهای اسلامی-  لزوم به جریان انداختن مسئله لنج ها و شناورهای سفاری و تعداد سفرهای اندکی که در طول سال به کشورهای حوزه خلیج فارس دارند- به مسئله صیادان و رفاهایات آن ها از جمله خدمات بیمه توجه بیشتری شود- مقدامات کار «راه اندازی خط کنگان به دمام عربستان» با انجام مذاکرات و رایزنی های مداوم با طرف عربستانی فراهم شود – شهرستان کنگان به عنوان میزبان ۶۰ درصد از اراضی و تاسیسات تحت مالکیت پارس جنوبی و شهرستان عسلویه به عنوان میزبان ۴۰ درصد دیگر از اراضی تحت مالکیت پارس جنوبی همراه با تعداد زیادی پالایشگاه و پتروشیمی، سهم به سزایی در تولید ملی و ارز آوری دارند. به جرات می توان گفت که این دو شهرستان با هیچ شهرستان دیگری در سطح کشور قابل قیاس نیستند و لذا در بحث مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت، حق عوارض آلایندگی و کمیته اجرایی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس، باید بدون هیچ ملاحظه ای، حق و حقوق ویژه ای را برای این دو شهرستان به عنوان میزبان اصلی صنعت در منطقه در نظر گرفت.

مسائل بالا بخشی از درخواستهای پر تعداد مردم و مخاطبین هفته نامه استانی ثلاث جنوب است که در این شماره مطرح شده است. ان شاءالله با بسیج کردن همه ظرفیت های موجود بتوان در پایان ۴ سال آینده، بخش عمده ای از این موارد را به سر انجام رساند  تا موجب افزایش رضایتمندی مردم شود. عمده مسیر رضایتمندی مردم منطقه از چند موردی است که در بالا اشاره شد؛ هرچند نیازمندی ها خیلی فراتر از این چند نکته ای هست که به عرض رساندم.

فیلترینگ بازاری سودآور برای مافیا است

این نکته نیز از نظر دور ندارید که بحث اینترنت و فیلترینگ به عنوان بخشی از دغدغه جوانان و مردم است که منجر به گلایه مندی و حتی نارضایتی شده است. بخشی از کسب و کارهای مردم در عصر کنونی که اینترنت و موبایل و اپلیکشن هایی مانند اینستاگرام و واتساپ و…، محل تعاملات، کسب و کار و تبلیغات و درآمدزایی همه مردم کره زمین شده است. حتی مسئولین خود ما نیز از طریق فیلتر شکن به همه رسانه های گروهی فیلتر شده دسترسی دارند و در این فضا بسیار فعال هستند. در همین انتخابات نیز شاهد بودیم که عمده کارهای تبلیغاتی برای حوزه انتخابات و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای نیز از همین اپلیکشن ها و رسانه های جمعی اتفاق افتاد. اما فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ تنها یک سود داشت و آن،  سودآوری کلان و نجومی برای مافیای فیلتر شکن. راهکار فیلتر کردن اینستاگرام و واتساپ عملا یک ایده شکست خورده است زیرا عملا از یک طرف فیلتر کرده ایم و از طرفی دیگر بازار فروش و دسترسی به فیلتر شکن را ایجاد کرده ایم و همه مسئولین نیز از آن استفاده حداکثری می کنند. بخشی از سفره های مردم از طریق امرار معاش و کسب و کار در بستر اینستاگرام و واتساپ تامین می گردد. مردم همه جوره گلایه ی خود را از این تصمیم اعلام کردند؛ لطفا در لغو این مصوبه تلاش خود را به کار ببندید./ /

شماره ۱۵۸ از هفته نامه استانی ثلاث جنوب- اسفند ۱۴۰۲ 

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن