بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56399
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 شهریور 98 8:29 ق.ظ

نجوای کنگان

جنجال در نشست خانم نماینده در کنگان و چند نکته پیرامون حواشی آن

  نماینده محترم بجای نشافته رفتن مطالبه گران بفکر ترمیم و عده ها و تعبیر صادقانه در شعارهایتان باشید، تهیه کوله بار عکس ، خاطره انگیز و آلبوم موسیقی مشکل این شهر را حل نمی کند، با جوانان بیشتر نشست داشته باشید تا انبوهی از دردل های ناگفته و هزاران عقده ناشنوده را برایتان بازکنند. […]

 

چند نکته پیرامون حواشی جلسه ی خانم نماینده در کنگان

نماینده محترم بجای نشافته رفتن مطالبه گران بفکر ترمیم و عده ها و تعبیر صادقانه در شعارهایتان باشید، تهیه کوله بار عکس ، خاطره انگیز و آلبوم موسیقی مشکل این شهر را حل نمی کند، با جوانان بیشتر نشست داشته باشید تا انبوهی از دردل های ناگفته و هزاران عقده ناشنوده را برایتان بازکنند.

،من تقریبا به این نتیجه گیری تأسف‌بار رسیده‌ام که بزرگترین مانع سیاه‌پوستان در تلاش‌شان برای حقوق شان نه شورای شهروندان سفیدپوست و نه کلوکس کلان‌ها بلکه سفیدپوستان میانه‌روی اند که بیش از عدالت به نظم پای‌ بند اند.مارتین لوترکینگ”
اینکه در جلسات گفتگو و پرسش و پاسخ از این دست حواشی و اتفاقات ناخوشایندی برای دو طرف بوجود بیاید امری طبیعی است حتی در مجلس کشورمان و در برخی پارلمان های کشورهای علی الظاهر پیشرفته خیلی تلخ تراین حوادث، هم موارد از زد و خورد و لفاظی های تند پیش آمده است ذکر این عبارات در جهت تبرئه و یا تخطئه هیچ طرفی نیست.

اما اینکه چرا پیامد این جلسه تا حدی برای برخی از ناظرین شوک آور بود باید از جهات مختلف روانی، اجتماعی و… مورد تدقیق و ارزیابی مجدد قرار گیرد اصل موضوع از بعدی مرتبط با فاصله افتادن پاسخگویی زمانی و مکانی میان مردم و برخی مسئولین است. بویژه در مبحث اشتغال این روند موجود و تحقیر مردم بومی توسط صنعت با هیچ لاپوشانی قابل توجیه نیست.

بنده بعنوان فردی که از بدو این قول و وعده و وعیدها در جریان پروسه ی کوچک و بزرگ انتخاباتی و انتصاباتی و چگونگی توسعه میادین گازی کم وبیش در جریان بوده ام صریح می گویم که هیچگاه حقوق این مردم برسمیت شناخته نشد که علت آن ضعف در برخی از نخبگان ما که برنامه و چشم اندازی ترسیم نکردند و در مرحله مهمتر اغلب علت در انحصار طلبی تازه به مرتع رسیده ها بود ؟!
روز خبرنگار ۱۷ مردادماه سال جاری به فرماندار کنگان عرض کردم که دیگر کنگان بعنوان دیار مهربانی معنایی ندارد چون این مردم محروم و مظلوم هر چه حمایت و قناعت و صبوری پیشه کردند . بعکس مهربانی ها، نامهربانی دیدند اما متاسفانه مقبول نیفتاد خانم نماینده و آقای فرماندار مردم اینجا شاهد بوده اند که چه بسیار نور چشمی هایی با کیف پارچه ی مسافرتی ته جعبه اتوبوسی در اینجا ساکن شده و از قطب انرژی سامسونتی مملو از دلار انباشته کردند و به دیار خود برگشته اند.
درحالیکه چیزی بیشتر از بچه های اینجا نداشته اند این ها درد است چه بپذیرید و چه نپذیرید بنابراین در بعد اشتغال اول خانم نماینده و سپس فرمانداران دولت تدبیر امید و شورای شهر هرکدام باید به سهم خود پاسخگو باشند و بعد از این جلسات و شعارهای خود بگونه طراحی کنند که توزیع پاسخگویی براساس مراحل زمانی دچار تراکم نشده و به مسئول قبلی و بعدی ارجاع وحواله داده نشود.
و دیگر اینکه در جلسات نماینده نباید افراد غیر مرتبط، بعنوان سیاهی لشکر ایشان را همراهی کنند و با نگاههای خصمانه به پرسش کنندگان چشم غره بروند و عکس برداری های غیر مسئولانه از فضای گفتگو تهیه کنند زیرا این روند خود اقدامی تحریک آمیز است.
به شما قول میدهم اگر خانم نماینده تنها با یکی دو نفر در هر محله ی و مسجدی از کنگان جلسه بگذارد و حضور یابد هیچ جوان کنگانی اصیل و غیرتمندی حاضر نیست بشکلی بدور از عرف سوالی را متوجه ایشان کند. و یا بدتر از همه ی اینها این معضلی که به فرار از پاسخگویی انجامیده متاسفانه به دلیل عدم انصاف دهی به مطالبه مردم این شهر رایج شده برخی تا موضوعی را برخلاف ادعای شخصی شان می شنوند آنها عنوان مطالبه را خطی و ربطی و سیاسی معرفی کرده و یا با سیاه نمایی سعی می کنند.
خواسته ی بحق آنان را بی اثر کنند تا جایی که مدعوین به جلسات مسئولین استانی هم سعی می شود از افراد شسته و دست خدمت به کمر بسته انتخاب شود دوستان و برادران عزیز اگر می خواهید جلسات بدون حواشی باشد و مطالبه گری را متهم به ویژگیهای نامتعارف نشود اول دوره زمانبندی پاسخگویی مستند را در نظر بگیرید ثانیاً مدیریت جلسات بجای خودش هنر وفن و فوتی دارد که باید آن را لحاظ بفرمائید روشن است که روشن شود که عزیزان کنگانی مطلع هستند که به کنگان در دوره ی دولت احمدی نژاد و هم در دولت روحانی مسئولانی به شهرشان قالب کردند که در شهرستان شمالی استان آنها را جواب کرده بودند،
و لی از مردم آنجا ایرادی نگرفتند بنابراین بجای نشافته رفتن مطالبه گران بفکر ترمیم و عده ها و تعبیر صادقانه در شعارهایتان باشید، تهیه کوله بار عکس ، خاطره انگیز و آلبوم موسیقی مشکل این شهر را حل نمی کند، با جوانان بیشتر نشست داشته باشید تا انبوهی از دردل های ناگفته و هزاران عقده ناشنوده را برایتان بازکنند.
عبدالمجید اورا

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن