بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46292
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 8 اسفند 96 4:50 ب.ظ

ویترین سلامت

و اما امروزه صنعت پزشکی… عذرخواهی می کنم… در واقع علم پزشکی با دستاوردهای شگرف و باورنکردنی خود، میانگین طول عمر انسان ها را افزایش داده و بسیاری از غیر ممکن ها را ممکن ساخته است. به همت والای پزشکان دیگر هیچ کچلی دل شکسته نخواهد ماند، هر نوع دندانی در تمامی سایز ها و رنگ های سفید روشن… سفید کرمی.. سفید مات و غیره در کاتالوگ خدمات دندان پزشکی موجود می باشد و شما اصلا نباید نگران رنگ چشم فرزند توراهی خود باشید.

  • بسام کریمی (هامور)

و اما امروزه صنعت پزشکی… عذرخواهی می کنم… در واقع علم پزشکی با دستاوردهای شگرف و باورنکردنی خود، میانگین طول عمر انسان ها را افزایش داده و بسیاری از غیر ممکن ها را ممکن ساخته است. به همت والای پزشکان دیگر هیچ کچلی دل شکسته نخواهد ماند، هر نوع دندانی در تمامی سایز ها و رنگ های سفید روشن… سفید کرمی.. سفید مات و غیره در کاتالوگ خدمات دندان پزشکی موجود می باشد و شما اصلا نباید نگران رنگ چشم فرزند توراهی خود باشید. دوقلو دوست دارید یا سه قلو؟ یا چهار قلو ؟ رنگ پوست، رنگ چشم، دوتا دختر یا دوتا پسر و یا اینکه یکی پسر یا یکی دختر… اصلا به خودتان نباید فشار بیاورید. کافی است بروشور روی میز مطب را برداشته و در کمال آرامش عروسک های آینده زندگی خود را ترسیم نماید. روی ویترین یا منظورم همان تابلو های مطب پزشکان به وضوح می توانید بخوانید که نوشته: انتخاب با شما، ساخت با کیفیت از ما(صد درصد تضمینی!!!)

دیگر کسی زائوها را به یاد نمی آورد که چهارتا پسر را از شکم مادر بیرون می کشیدند؛ آن هم به امید اینکه تنها یکی از آنها زنده بماند. گذشت آن همه سختی، اینک یکی از درهای بهشت به روی همه انسان ها باز شده و شما تنها با زدن یک آمپول دگزامتازون، به سخت ترین سرماخوردگی عصر حاضر پوزخند می زنید. البته امروزه خیلی ها مصرف نوشیدنی های انرژی زا را به پنیسیلین و بتامتازون ترجیح داده و خود را با بوم بوم و ویتامین سی و هایپ، توپ توپ می کنند و اصلا برنامه باشگاه رفتن خود را به تعویق نمی اندازند.

اما آنچه که توجه اینجانب را به خود جلب کرده و متعجبانه مرا به فکر فرو برده و باعث شده تا تمامی این مقدمه چینی ها را بهم ببافم آن است که آخر تبعیض ما بین پزشکان چرا!؟ پزشکان عمومی وقتی به دستمزد نجومی و طبیعتا قانونی جراحان قلب و مغز و اعصاب نگاهی میاندازند؛ دلشان به درد می آید و خاطرشان آزرده می شود و نمی توانند به ١۶۵ تا مریضشان در طول روز رسیدگی کنند.لذا تمرکز خود را از دست داده و دائما تصاویر کلینیک های کاشت مو و ماشین های خارجی شان را از نظر خود گذرانده و از ته قلب آه سنگینی می کشند. با خود کلنجار می روند که آنها هم برای نجات بیماران نسخه میپیچند پس چرا….!؟ از اینرو دست بکار شده؛ کرکره مطب خود را پایین کشیده و در بالاشهر یک مطب شیک با تمامی امکانات کرایه می کنند. تابلوی مطب هرچه بزرگتر و پر نورتر باشد بهتر است اما ترجیحا قاب ۶ در ٣ را انتخاب می کنند تا بتوانند تمامی خدمات پزشکی،بهداشتی، زیبایی و متعلقات زیبایی دیگر خود را در آن جا داده تا چیزی از قلم نیفتد.
روزی بر حسب نیاز به یک مطب پزشک عمومی مراجعه کردم. هنگام ورود به مطب، با سالن بزرگی مواجه شدم که با دیزاینی خاص و مدرن و با مبل هایی شیک تزئین شده بود. دفترچه ام را به منشی مطب داده و کنار خانمی نشستم و منتظر نوبت خود شدم. پوسترهای زیادی بر روی دیوارها نصب شده بودند: ترمیم پوست، رفع چین و چروک زیر چشم…بالای چشم.،ازبین بردن سیاهی دور جشم،ختنه،سوراخ کردن گوش، پیرسینگ در هر نقطه دلخواه از بدن، کوچک و بزرگ کردن چشم ها،از بین بردن زبری کف پا،حجامت،تغییر سایز لب ها در شکل و قالب دلخواه،بزرگ نمودن چربی های بالاتنه و عضله های پشت پا، لیزر و پاکسازی تمامی مو های زائد بدن،دوره درمانی ترک اعتیاد بدون درد و خماری، پکیج های زیبایی و سلامت مختص بانوان (اندام مناسب خود را از ما بخواهید) دوره های تغذیه مناسب جهت افزایش یا کاهش وزن و… و سر آخر توجهم به قاب عکسی جلب شد که دست های زنی را نشان میداد که هر یک از ناخن های انگشت هایش را با یک رنگ و طرح متفاوتی دیزاین کرده بودند…. پوزخندی زدم و زیر لب گفتم :حتما مانیکور و پدیکور هم انجام میدن اینجا… که یکدفعه خانم بغل دستی رویش را برگرداند و گفت: معلومه که انجام میدن، باور کنید از موقعی که اینجارو پیدا کردم خیالم راحت شده،خسته شده بودم از این سالن به اون سالن.دخترخالم اینجا رو بهم معرفی کرده.عاشق دیزایناشم… مواد و لاکی که استفاده می کنن اصله اصله…. الان پدرام،همسرم رفته تو برای پدیکور.بعدشم من میرم برای اسپا و دیزاین جدید ناخونام…
راستش را بخواهید از وسط حرفای بیمار کناریم یک لحظه به نظرم آمد که نکند آدرس را اشتباه آمدم اما وقتی پروانه پزشکی خانم دکتر را نگاه کردم خیالم راحت شد که حداقل یک دکتر عمومی در این مکان وجود دارد و شروع کردم از خانم بیمار در مورد قیمت ها سوالاتی کردم و از اینکه این همه خدمات بهداشتی و درمانی را می توانم یکجا باهم داشته باشم و نیازی نباشد هی از این مطب به آن مطب بروم کلی خوشحال شدم.باور نکردنی است واقعا! برخی از پزشکان عمومی، ویترین دکان…ببخشید یعنی ویترین مطب خود را چنان با خدمات کامل و جامع خود تزئین نموده اند که از یک سو خیال بیماران را راحت کرده و همه را از سرگردانی جهت یافتن یک مرکز تشخیص و درمان و زیبایی نجات داده اند و از سویی دیگر این تبعیض و تفاوت درآمد خود را با سایر متخصصان و جراحان از میان برده اند. برخی دیگر از پزشکان هم از سر ناچاری روی به شغل شریف ساختمان سازی و افتتاح مراکز تجاری آورده اند که این هم مدیون هوش سرشار خود می باشند.

الاایحال بنده و تعدادی از دوستان کم کم نگرانی مان در حال برطرف شدن است و می دانیم که هر یک از این زحمت کشان عزیز راه خود را به هر طریقی که شده پیدا می نمایند و با آرامش خیال مناسب و بدون دغدغه های مالی، در مطب های شیک و مجهز خود و با ویترین هایی شامل تمامی خدمات بهداشت و درمان و زیبایی همچنان در راستای سلامت و تندرستی ما شهروندان، تلاش خواهند نمود. دست شما را می بوسیم و خداوند حافظتان باشد. انشاالله…

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن