بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

عزت دشتی

عزت دشتی

عزت دشتی بانوی ورزشکار ۲۵ساله کنگانی است وی از ۱۲سالگی وارد عرصه ورزش در رشته هندبال شد و هم اکنون نیز مشغول به فعالیت در این رشته است که عناوین بسیار زیادی در این رشته بدست اورده که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
▪انتخاب بهترین وفنی ترین بازیکن هندبال استان در سه سال پیاپی
▪انتخاب برای مسابقات کشوری هندبال
▪اعزام مختلف به مسابقات استانی وکسب مقام های اول تا سوم در دوره های مختلف

▪قهرمانی چندین دوره مسابقات چهار جانبه وجام های رمضان
▪انتخاب بهترین بازیکن برای مسابقات لیگ

وی در گفتگو با ثلاث ابراز داشت : سه سال پیش با رشته ورزشی داژبال(وسطی) اشنا شدم واز آن جایی که به رشته هندبال نزدیک بود از این جهت که قدرت دریافت و پرتاب و هوش یه هندبالیست را می طلبید بسیار مشتاق شدم که وارد این رشته شوم .

عزت دشتی گفت : داژبال تحولی نوین در رشته های توپی به حساب می آید که با سرعت بسیار بالایی وارد عرصه های مهم آسیایی وجهانی شده است .
وی گفت : سالی که وارد این رشته شدم با اولین حضور در این مسابقات مقام اول استان را بدست آورده و وارد مسابقات کشوری شدم، در مسابقات کشوری به عنوان فنی ترین بازیکن شناخته شدم و در همان سال اول به اردوی تیم ملی راه یافتم. در اردو نیز با تلاش و پشتکار بسیار توانستم جزء ۶ نفر اصلی تیم ملی شوم.
دشتی گفت : به عنوان بازیکن تیم ملی در مسابقات اسیایی ملبورن استرالیا انتخاب شدم که بنا به دلایلی لغو شد. ولی برای بار دوم جهت اعزام به مسابقات جهانی داژبال در منچستر انگلیس انتخاب شدم که بخاطر دلایل سیاسی، انگلیس در اخرین لحظات ویزای ما را صادر نکرد.
 وی افزود : در سال سوم ورود به تیم ملی درسال ۹۶ به مسابقات آسیایی کوالالامپور مالزی رفتم که با تیم های هند_فلیپین_پاکستان هم گروه شدیم و با اقتدار توانستیم به عنوان سر گروه به مرحله نیمه نهایی راه یابیم و در اخر تیم ایران در بخش زنان و مردان به مقام پنجم آسیا دست یافت. 
رشته داژبال شبیه به بازی محلی وسطی با قوانین بین المللی است.
دشتی گفت : بزرگترین آرزوی من در داژبال این است که یک تیم قدرتمند و قوی تشکیل داده وبتوانم مثل همیشه اسم کنگان را بالا نگه دارم.
وی افزود : در اخر از خانواده عزیزم و همه کسانی که تا به الان پشتیبانم بودند تشکر میکنم. از همه مسئولین ممنونم از این که من را حمایت کردند و انتظار می رود که هیچ وقت ما ورزشکاران رو فراموش نکنند و کمک های خودشان را از ما دریغ نکنند چون یک ورزشکار جز این که از روی علاقه وارد عرصه ورزش شود چیزی عایدش نخواهد شد.

ممنون از رسانه ثلاث