بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

کتابخانه

معرفی کتاب جمعیت و تقسیمات کشوری شهرستانهای کنگان، جم و عسلویه از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۹۵

معرفی کتاب جمعیت و تقسیمات کشوری شهرستانهای کنگان، جم و عسلویه از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۹۵
نویسنده :
ناشر :
تاریخ انتشار :
قطع :
تعداد صفحات :

ثلاث- مدتیست از انتشار کتاب جمعیت و تقسیمات کشوری شهرستانهای کنگان، جم و عسلویه از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۹۵  می گذرد.

چکیده

 

به گزارش ثلاث، مدتیست از انتشار کتاب جمعیت و تقسیمات کشوری شهرستانهای کنگان، جم و عسلویه از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۹۵  می گذرد. در این نوشتار قصد بررسی این کتاب ارزشمند که یک سند و مرجع خوب برای محققان به حساب می آید، داریم.

نویسنده این کتاب ارزشمند، حسن رضا طلب است.

این کتاب شامل انتزاع،  الحاق، ایجاد و ادغام و تعیین و تغییر مرکزیت و تغییر نام و نامگذاری واحدهای تقسیمات کشوری ( روستا،  شهر، دهستان، بخش و شهرستان)  و تعداد جمعیت،  مرد،  زن و خانوار تقسیمات کشوری شهرستانهای کنگان،  جم و عسلویه در هشت دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن ( ۱۳۳۵،۱۳۴۵،۱۳۵۵،۱۳۶۵،۱۳۷۵، ۱۳۸۵،۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ )  میباشد.

از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۷۵،  سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر ده سال یکبار اجرا شده است.  نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۳۵ به وسیله اداره آمار عمومی و سرشماری های بعدی  به وسیله مرکز آمار ایران انجام شد.  در سال ۱۳۸۶ بر اساس مصوبه هیات وزیران، فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از ده سال به پنج سال کاهش یافت.

امروزه هر نوع برنامه ریزی نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام دارد که با دقت جمع آوری،  پردازش و طبقه بندی شده باشد.  مجموعه حاضر حاوی آمار و اطلاعات در زمینه تقسیمات کشوری و جمعیتی شهرستانهای کنگان،  جم و عسلویه میباشد.  امید است این مجموعه بتواند پاسخگوی نیازهای آماری برنامه ریزان. پژوهشگران و سایر متقاضیان باشد.