بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

رحیم پوردرخش

رحیم پوردرخش

 همین چند سال پیش بود که صدا و سیمای مرکز بوشهر، صدای ۵ سالگی این هنرمند را پخش نمود . از سن پنج سالگی و بدون تشویق دیگران به موسیقی و آواز علاقمند بود .  رحیم پوردرخش به دلیل علاقمندی زیاد به موسیقی، از اول دبستان به عنوان تک خوان در گروه های مختلف سرود تا پایان دبیرستان فعالیت داشت. بعد از خدمت مقدس سربازی زندگی حرفه ای خود را در زمینه موسیقی دنبال کرد. هر هفته برای آموزش موسیقی به شیراز می رفت و از این طریق موفق شد دیپلم موسیقی خود را اخذ کند. در ادامه برای آموزش  هفته ای یک بار به دانشگاه موسیقی تهران می رفت تا بتواند به طور علمی تر موسیقی را دنبال کند .

این خواننده تا کنون آلبوم های رسمی بنام های ، پلک پنجره، دیار ریسعلی و تک تراک های متعددی تولید و منتشر نموده است. خیلی از قطعات ساخته شده توسط وی از رادیو و تلویزیون های سراسری پخش شده و بارها و بارها شاهد حضور این خواننده در شبکه مختلف تلویزیونی بوده ایم؛ از آن جمله می توان به  شبکه یک، شبکه دو، شبکه سه، شبکه جام جم و شبکه نسیم  اشاره کرد.

ساز تخصصی این خواننده گیتار می باشد که چندین سال به طور تخصصی در کنار خوانندگی،  می نوازد و کنسرت های متعددی در سراسر کشور برگزار کرده است. مهمترین اجراهای پوردرخش مربوط به کنسرت تهران، سالن رودکی در شهریور ۱۳۹۸ و حضور در جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۹۸ می باشد.  به گفته خود رحیم پوردرخش بین تمامی قطعاتی که خوانده، بیش از همه موزیک با کلام »کنگان« و همچنین  »محمد (ص)« را دوست دارد.  وی در حال حاضر مدیر و موسس آموزشگاه آوای موسیقی در شهر کنگان میباشد و هنرجویان متعددی در زمینه های مختلف تربیت کرده و به جامعه هنری معرفی نموده است. لازم به ذکر است قطعه »کنگان« بارها توسط رادیوهای خارج از کشور نیز پخش شده است.  شاعر این اثر زیبا و ماندگار از رحیم پور درخش، جلیل دشتی مطلق می باشد. علی و مبینا پوردرخش به طور جدی ساز می زنند. علی فرزند رحیم پوردرخش موفق شد در امتحان عملی گیتار کلاسیک، نمره قبولی بگیرد و وارد دانشگاه موسیقی شود. جالب است بدانید که خانواده پور درخش تقریبا همگی به موسیقی علاقه مند هستند و کار می کنند. دو عضو از  بستگان درجه یک وی با نام مهدی پوردرخش، فرهاد، پوردرخش، محسن دژآهنگ،  علی پور درخش، مبینا پور درخش و … کار موسیقی یا خوانندگی می کنند.