بروز شده در : شنبه 16 تیر 1403 ساعت 12:06 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22116
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 30 مهر 94 6:28 ب.ظ

عزاداران عزیز؛ شهر را نازیبا نکنید/در حاشیه رواج ظروف یکبار مصرف برای نذورات ماه محرم

با شروع ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع)، نذری دادن هم شروع می شود و هر فردی با توجه به توان مالی که دارد نذر خود را ادا می کند تا سهمی در این مراسم داشته باشد.   به گزارش  ثلاث و به نقل از خلیج فارس با توجه به تمامی رسم و رسوماتی […]

با شروع ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع)، نذری دادن هم شروع می شود و هر فردی با توجه به توان مالی که دارد نذر خود را ادا می کند تا سهمی در این مراسم داشته باشد.
 
به گزارش  ثلاث و به نقل از خلیج فارس با توجه به تمامی رسم و رسوماتی که برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین صورت می گیرد و از ارزش بالایی نیز برخوردار است، اما متاسفانه عادات زشت برخی از افراد از دید دیگران پنهان نمی ماند.
 
در این ایام  و این مراسم مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اوج استفاده خود را سپری می کند.

چند سال اخیر این ظروف با توجه به ارزان بودن، سبکی و حمل آسان جای خود را به ظروف سنگین و سنتی داده اند و استفاده از این ظروف در این روزها افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما متاسفانه پس از مصرف فقط شاهد چهره نازیبای شهر هستیم.
 
به نوشته ایران خبر،هرچند پزشکان و کارشناسان اعلام کرده اند که  استفاده از ظروف یک بار مصرف خصوصا برای استفاده غذاهای گرم یکی از عوامل بروز سرطان است، اما باز هم شاهد مصرف بی رویه آن هستیم.

در این ایام بهتر است هیات داران از ظروف یکبار مصرف گیاهی و سنتی استفاده کنند تا به سلامت شهروندان هم کمک کرده باشند.

اما غرض آن است که بگوییم اگر در این ایام با دقت بیشتری از محله ها و مکان های توزیع غذاهای نذری عبور کنیم، شاهد انبوه زیادی از ظروف هستیم که پس از مصرف به کف خیابان رسیده اند! مسئولان شهرداری در این ایام  باید تعداد سطل های زباله شهری را افزایش دهند و یا مخازن مناسب و بزرگی را برای جمع آوری انبوه زباله فراهم کنند.

البته امید می رود همه شهروندان با دقت بیشتری ظروف نذری را تحویل بگیرند و جای مناسبی را برای دورانداختن آنها پیدا کنند، نه اینکه از هر فضای خالی برای انداختن زباله استفاده شود که زشتی و آلودگی را نصیب شهر می کند.
 
مطمئنا افرادی که نذری می دهند علاقه دارند همه از آنها راضی و در ثواب شان شریک باشند، پس این وظیفه شهروندان است که با مشارکت همگانی و مسئولیت درست در این راه به یکدیگر کمک کنند. افراد می توانند پس از توزیع نذری زباله آن را در کیسه ای جداگانه بریزند تا هم به تمیزی و نظافت شهر کمک کنند و هم کار ماموران شهرداری برای جمع آوری سبک تر و راحت باشد.
 
کلام آخر اینکه؛ شهروندان عزیزی که با هر نیت و خواسته ای در عزاداری سالار شهیدان شرکت می کنند لطفا ظروف یکبار مصرف را در سطل های زباله بیندازند تا بار اضافه ای بر دوش پاکبان های شهر سنگینی نکند.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. محمد says:

    چرا بدون تحقیق و بدون اینکه درباره مسئله ای مطالعه کرده باشید مطلب چاپ میکنید بهتر است بدانید که ظرف یکبار مصرف گیاهی فقط اسم ان را یدک میکشد زیرا در ان مواد گیاهی به تنهایی هیچ نقشی ندارد و انهم با مواد ی مانند پلی استایرن و یا مواد دیگر مخلوط شده و بعد از ان قابل استفاده می باشد بروید و حتما سئوال بفرمائید که در این حالت بسیار خطرناکتر میشود شاهد این موضوع و اثبات انهم بوی بسیار بسیار بد ان قبل از مصرف میباشد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن