بروز شده در : جمعه 15 تیر 1403 ساعت 11:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22469
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 آبان 94 3:32 ب.ظ

جاسوسی پنتاگون از کره شمالی تحت پوشش گروههای خیریه مسیحی

سازمان The Intercept نتایج تحقیقات خود از جمله طرح تامین بودجه، مدیریت این سازمان و تفسیر های کارشناسان در باره استفاده آمریکا از هیات های خیریه مسیحی برای جاسوسی را منتشر کرده است. «کی هیرامین» شخصیت شناخته شده در امور خیریه و موسسی سازمان خیریه HISG در مرکز توجه افشا گران قرار گرفته است. به […]

سازمان The Intercept نتایج تحقیقات خود از جمله طرح تامین بودجه، مدیریت این سازمان و تفسیر های کارشناسان در باره استفاده آمریکا از هیات های خیریه مسیحی برای جاسوسی را منتشر کرده است.
«کی هیرامین» شخصیت شناخته شده در امور خیریه و موسسی سازمان خیریه HISG در مرکز توجه افشا گران قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این سازمان طی سه ماه بیش از ۱۵۰۰ داوطلب را برای رفع پیامدهای توفان کاترینا بسیج کرد اما وقتی هیرامین در سال ۲۰۰۷ در حال دریافت جایزه از «جرج بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا بود این واقعیت را پنهان می کرد که جاسوس پنتاگون است و بودجه سازمانش از طریق پنتاگون تامین می شد.
اجرای برنامه مخفی پنتاگون از سال ۲۰۰۴ آغاز شده که از سوی دولت «باراک اوباما» نیز ادامه دارد.
بنا به این گزارش، واشنگتن به دریافت اطلاعات درباره کره شمالی به ویژه مربوط به برنامه هسته ای این کشور علاقمند است، اما این کشور از دشوار ترین اهداف جاسوسی است و به این دلیل آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود از سازمان خیریه مسیحی استفاده می کنند.
بر اساس اطلاعات منتشره افزون بر هیرامین، چند مقام مسئول دیگر در سازمان خیریه مسیحی HISG از شرکت این سازمان در برنامه های وزارت دفاع آمریکا خبر داشتند و این سازمان خیریه میلیون ها دلار پول از پنتاگون دریافت کرده است.
در پایان گزارش آمده است: هیچ یک از مقامات مسئول سازمان HISG در این باره هیچ توضیحی نداده اند، اما در هرحال به نظر می رسد کارکنان این معمولی سازمان از شرکت در فعالیت جاسوسی خبر نداشته اند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن