بروز شده در : جمعه 15 تیر 1403 ساعت 11:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22471
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 آبان 94 3:35 ب.ظ

۹۲ درصد مردم کنگو به تغییر قانون اساسی رای دادند

کمیسیون انتخابات جمهوری کنگو امروز (سه شنبه) اعلام کرد که میزان مشارکت رای دهندگان در همه پرسی روز یکشنبه ۷۲ درصد بوده است که ۹۲ درصدشان به تغییر در قانون اساسی این کشور رای مثبت دادند. ساسو نگسو طی ۳۶ سال گذشته، ۳۱ سال را بر مسند قدرت بوده و تغییر در قانون اساسی امکان […]

کمیسیون انتخابات جمهوری کنگو امروز (سه شنبه) اعلام کرد که میزان مشارکت رای دهندگان در همه پرسی روز یکشنبه ۷۲ درصد بوده است که ۹۲ درصدشان به تغییر در قانون اساسی این کشور رای مثبت دادند.
ساسو نگسو طی ۳۶ سال گذشته، ۳۱ سال را بر مسند قدرت بوده و تغییر در قانون اساسی امکان شرکت این رهبر ۷۱ ساله را در انتخابات سال ۲۰۱۶ و حضور برای دوره هفت ساله دیگری در مسند قدرت باز خواهد کرد.
بر اساس آمار و ارقام اعلام شده، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از رای دهندگان به همه پرسی پاسخ مثبت دادند و در حدود ۱۰۲ هزار نفر آن را رد کردند.
ساسو نگسو طی سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۲میلادی در راس قدرت بود. وی سپس رهبری مخالفان را به دست گرفت و در پایان جنگ داخلی کوتاه این کشور در سال ۱۹۹۷ بار دیگر به قدرت رسید.
او در سال ۲۰۰۲ نیز به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد. آخرین پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۹ انتقاد و اتهامات گسترده ای را به همراه داشت.
اقدام وی برای تغییر قانون اساسی جدیدترین نمونه از تلاش سران آفریقایی برای باقی ماندن در قدرت است.
پیشتر چندین نمونه از تلاش های مشابه در آفریقا به بروز ناآرامی و خشونت منجر شده است. اواخر سال میلادی گذشته بلیز کامپائوره حاکم مستبد بورکینافاسو نیز پس از تلاش برای تمدید قدرت در نتیجه اعتراض های گسترده از سمتش خلع شد. وی ۲۷ سال بر کشورش حکومت کرده بود.
در کنگو نیز هفته گذشته ۴ نفر از مخالفان تغییر در قانون اساسی در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن