بروز شده در : جمعه 15 تیر 1403 ساعت 11:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22475
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 آبان 94 3:39 ب.ظ

یک فعال اقتصادی ایران در جمع ۱۰ فرد برتر جهان اسلام قرار گرفت

‘غلامعلی سلیمانی’ روز سه شنبه با حضور در آیین گشایش رسمی ششمین نمایشگاه و کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی، جایزه خود را از ‘جمیل خیر باهاروم’ وزیر دفتر نخست وزیر مالزی دریافت کرد. در این مراسم همچنین از ۹ فعال دیگر اقتصادی جهان […]

‘غلامعلی سلیمانی’ روز سه شنبه با حضور در آیین گشایش رسمی ششمین نمایشگاه و کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی، جایزه خود را از ‘جمیل خیر باهاروم’ وزیر دفتر نخست وزیر مالزی دریافت کرد.
در این مراسم همچنین از ۹ فعال دیگر اقتصادی جهان اسلام از کشورهای مالزی، عربستان سعودی، افغانستان، کویت، امارات متحده عربی، انگلستان و بوسنی هرزگوین نیز تقدیر شد.
بنابر نظر هیات داوران این دوره از نمایشگاه و کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام، ۱۰ فرد انتخاب شده اقدامات شایسته ای برای ارتقای توانمندی ها و رشد اقتصادی جهان اسلام و ارایه خدمات به جامعه و افراد نیازمند انجام داده اند.
این برای سومین بار است که فعالان اقتصادی ایران در نمایشگاه و کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مالزی برگزیده و معرفی می شوند.
این همایش را مرکز توسعه و تجارت سازمان کنفرانس اسلامی برگزار می کند.
‘غلامعلی سلیمانی’ مدیر عامل گروه تولید ‘سولیسو’ که محصولات کاله یکی از زیر مجموعه های آن است، هفتمین فرد از این گروه ۱۰ نفره بود که برای دریافت جایزه خود فراخوانده شد.
سلیمانی قرار است عصر امروز (سه شنبه) در نشستی با حضور برخی دیگر از افراد موفق اقتصادی کشورهای اسلامی سخنرانی کند.
‘محمود عباس’، ‘ماوانی عبدالله’ و ‘محمد یوسف حاجی محمد نور’ از فعالان اقتصادی مالزی، ‘شیخ عبدالله صالح کامل’ از عربستان سعودی، ‘ماریا بشیر’ از افغانستان، ‘فوزی محمد عبدالحسین الخرافی’ فعال اقتصادی از کویت، ‘عبدالله محمد الاوار’ از امارات، ‘امیر بوکوویچ’ از بوسنی هرزه گوین و ‘سامی یوسف’ از انگلستان ۹ فعال برتر دیگر جهان اسلام بودند که هیات داوران ششمین نمایشگاه و کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام آن ها را در لیست برترین های اقتصاد جهان اسلام قرار داده بود.
در میان ۱۰ فرد برگزیده هیات داوران نام یک زن افغان نیز دیده می شود. وی که سابقه دادستانی هرات را در کارنامه خود دارد، از چهره های فعال حقوق زنان در افغانستان است.
غلامعلی سلیمانی پس از دریافت این جایزه، گفت که حدود ۴۵ سال پیش بر پایه تولید و صادرات فعالیت خود را آغاز کرده و ‘اکنون به لطف خدا توانسته ام به این مرحله برسم’.
وی گفت که برای توسعه و پیشرفت کارخانجات خود همواره از جوانان و تحصیلکرده های ایرانی و از دانش روز استفاده کرده است. ‘تا جایی که توانسته ام از نوآوری های خود و جوانان بهره برده و افرادی که بالای ۵۰ سال سن داشتند را یا بازنشسته کردم و یا آنها را به هیات مدیره انتقال دادم’.
سلیمانی مسیر موفقیت خود را ناشی از استفاده از نیروی انسانی ایرانی و دانشجویان دانشگاه های معتبر از قبیل دانشگاه شریف، علم و صنعت و دانشگاه تهران دانست و گفت: با ایجاد فرصت اشتغال برای این افراد تحصیل کرده از خروج آنها از کشور جلوگیری کرده و با آنها بصورت مشارکتی کار کرده ام و از ایده های نو بهره می برم.
وی گفت که به رغم برخی مشکلات در زمینه تولید و صادرات شرکت کاله طی چند سال گذشته توانسته است رتبه نخست صادرات ایران را کسب کند.
این فعال اقتصادی اعلام کرد که صادرات خود را با ۸ هزار دلار آغاز کرده و امسال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صادرات خواهد داشت. وی هدفش را رساندن ارزش صادرات محصولات تولیدی شرکت خود در دو یا سه سال آینده به یک میلیارد دلار اعلام کرد.
وی نوآوری، استفاده از دانش روز، اعزام مدیران برای ادامه تحصیل و فراگرفتن تخصص صادرات از کشورهای با تجربه تر را از جمله عواملی دانست که باعث موفقیت اقتصادی اش شده است.
این فعال اقتصادی، گفت که امروز پشنهاد ایجاد کارخانه و همکاری با کشورهای اسلامی مالزی و عراق را داده است و قرار است در روزهای آینده در این مورد رایزنی هایی انجام شود.
پیش از غلامعلی سلیمانی، در سال های گذشته ‘اسدالله عسگراولادی’ و ‘یونس ژائله سعدآباد’ دو فعال اقتصادی ایران به ترتیب در چهارمین و پنجمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام توانستند در بین ۱۰ فرد برتر اقتصادی جهان اسلام نام خود را ثبت کنند.

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. محمد ابراهیمی says:

    ضمن تبریک به جناب آقای سلیمانی

    لاحتراما”نام مجموعه تحت مدیریت ایشان گروه سولیکو می باشد که در متن به اشتباه سولیسو نام برده شده
    ضمن تشکر از شما لطفا” اصلاح گردد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن