بروز شده در : سه شنبه 29 خرداد 1403 ساعت 3:38 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 70390
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 13 خرداد 03 10:13 ب.ظ

در بازدید معاون وزیر نفت از آپادانا مطرح شد

تجهیزات داخلی رآکتور سنتز پتروشیمی آپادانا برای اولین‌بار داخلی‌سازی شده است

ثلاث- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از مجتمع پتروشیمی آپادانا خلیج‌فارس بازدید کرد و در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی پتروشیمی آپادانا خلیج‌فارس، مهندس شاه‌میرزایی و هیئت همراه در جریان این بازدید که پنج‌شنبه دهم خرداد برگزار شد، در جلسه‌ای با مدیرعامل و مدیران پتروشیمی آپادانا، بر همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جهت تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز این پتروشیمی تأکید کردند.

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا در این دیدار تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور متانول است، توسعه زنجیره محصولات پایین‌دستی متانول از مهم‌ترین اقدامات ضروری و پیشروی صنعت پتروشیمی است و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آپادانا در کنار راه‌اندازی، برنامه‌ریزی و مطالعات هم‌زمان برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول است.

عبدالکریم پهلوانی در این نشست به ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه آپادانا پرداخت و اعلام کرد که ساخت و تحویل تجهیزات داخلی رآکتور سنتز پتروشیمی آپادانا، تماماً و برای اولین‌بار به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بومی‌سازی شده است و هم اکنون ایران از معدود کشورهای صاحب این تکنولوژی است.وی همچنین اعلام کرد با راه‌اندازی پست برق اصلی؛ عملیات پیش راه‌اندازی واحد متانول با شتاب دوچندان در حال انجام است و راه‌اندازی برخی از قسمت‌ها از جمله برج خنک‌کننده، ایستگاه جداسازی سوخت و خوراک و خط فلر آغاز شده است.

در پایان مهندس شاه‌میرزایی ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در پتروشیمی آپادانا بر ایجاد مکانیزم‌های لازم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی تأکید کرد. پتروشیمی آپادانا خلیج‌فارس، زیرمجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول گرید AA در فاز دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن