بروز شده در : جمعه 8 تیر 1403 ساعت 6:17 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 70548
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 7 تیر 03 4:41 ب.ظ

یک روز تا پایان وعده پرداخت حق آلایندگی/ آیا حق آلایندگی تا فردا پرداخت می گردد؟

ثلاث- باید منتظر ماند و دید که آیا بخش اول حق عوارض آلایندگی که اعلام شد تا پایان همین هفته واریز می شود، محقق می گردد یا خیر؟

 

به گزارش ثلاث، ابتدای همین هفته بود که رئییس کل دادگستری استان بوشهر خبر خوشحال کننده ای را در حوزه پرداخت حق عوارض آلایندگی منتشر کرد:

 

رییس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه از زمستان ۱۴۰۰ پرداخت عوارض آلایندگی صنایع بوشهر متوقف شده بود، گفت: با همراهی استاندار و صدور آرای قضایی موردنیاز، تا پایان همین هفته ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری های استان اختصاص می یابد.

مهدی مهرانگیز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: همچنین هزار میلیارد تومان دیگر نیز مراحل اجرای احکام برای مسدودی حساب شرکت های موردنظر و دریافت آن برای استان در دست انجام است.

مهرانگیز تصریح کرد: باقی مانده عوارض آلایندگی استان مربوط به حدود ۲.۵ سال اخیر رقمی در حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان می شود که در مراحل اعتراض و تصمیم نهایی است و درصورت تایید، می تواند جمعا تا ۱۰ برابر اعتبارات عمرانی استان را وارد بودجه شهرداری و دهیاری ها خصوصا در مناطق متاثر از آلودگی کند.

***

با وجود اینکه از زمان اعلام شده  توسط رئیس کل دادگستری استان بوشهر برای پرداخت حق عوارض آلایندگی فقط یک روز( یعنی جمعه ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ ) مانده است، هنوز خبری از  این پرداخت نیست.

باید منتظر ماند و دید که آیا بخش اول حق عوارض آلایندگی که اعلام شد تا پایان همین هفته واریز می شود، محقق می گردد یا خیر؟

پیش از این در هفته ای که گذشت، رئیس شورای شهرستان دیر، رئیس شورای شهر کنگان، رئیس شورای شهر سیراف، عضو شورای اسلامی شهر عسلویه، رئیس شورای شهرستان جم ، رئیس شورای شهر جم و رئیس شورای اسلامی شهر شیرینو در مصاحبه های جداگانه با ثلاث، از تاخیر دو و نیم ساله برای پرداخت حق عوارض الایندگی به شدت اعتراض کرده و مراتب نگرانی خود   از این موضوع که مصداق ترک فعل از یک بند قانونی می باشد را اعلام داشتند و حتی از دستگاه های نظارتی و قضایی خواستار برخورد با افرادی شدند که در این مسیر کوتاهی کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن