بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11437
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 بهمن 93 10:40 ق.ظ

در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مطرح شد

وجود ۴ کتابخانه فعال در شهرستان کنگان با ۳۰۰۰ نفر عضو رسمی/کتابخانه های سیار در روستاها فعال شود

ثلاث- جلسه کمیته مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان تشکیل شد.

به گزارش ثلاث، عباس جمشیدی در جلسه کمیته مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان با بیان این مطلب گفت: ترویج و عمومیت بخشیدن مطالعه مفید در سطح جامعه می تواند نقشی اثرگذار در توسعه کشور داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به بحث مطالعه و کتابخوانی در روستاها گفت: باید برای نهادینه نمودن نهضت مطالعه مفید در روستاها نیز از همه ظرفیتها بهره برد.

رییس کمیته مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان با اشاره به صنعتی بودن شهرستان گفت: شرایط خاص شهرستان فرصتی مغتنم برای ترویج مطالعه مفید است و باید در این راستا لز ظرفیت شرکتهای مستقر در منطقه نیز استفاده بهینه نمود.

معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری کنگان نیز گفت:توسعه نیروی انسانی و آموزش در سایه توسعه مطالعه مفید میسر خواهد شد.

احمد خاکنژاد گفت: در کنار جنبه سخت افزاری ، جنبه نرم افزاری در بحث کتابخانه و کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی استانها نیز در این جلسه گفت: کتابخانه های سیار در روستاها فعال شود.

طاها دشتی مطلق همچنین خواستار استفاده بیشتر از کتب تصویری برای کودکان ، فراهم نمودن شرایط  برای احیاء و فعالیت کتابخانه های مساجد برای استفاده نمازگزاران بویژه نسل نوجوان و جوان ، دیوار نگاره ها ، کارگاه مشترک والدین و کودکان برای سوق دادن خانواده ها به سمت و سوی مطالعه و … شد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری کنگان نیز گفت: امسال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی ۵۰۰ میلیون ریال به تجهیز کتابخانه شهدای هسته ای تمبک تخصیص داده شد.

عباس پاریابی گفت: با برنامه ریزی ها بعمل آمده و رشد فیزیکی مناسب ساختمان کتابخانه عمومی سیراف ، پیش بینی می شود کتابخانه این شهر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان نیز گفت: در حال حاضر ۴ کتابخانه در شهرستان فعال و افزون بر ۳۰۰۰ نفر عضو رسمی کتابخانه های عمومی اند.

خانم رباب ارشادی مطلق در ادامه خواستار افزایش نیرو  در کتابخانه ها ، سرعت بخشیدن در پرداخت عوارض نیم درصد توسط شهرداری ها و کمک به تجهیز کتابخانه های عمومی شد.

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. محمدزاده says:

    سلام.امید که با فعال کردن کتابخانه ها،زمینه رشد مطالعه در کنگان به خصوص میان نسل جوان فراهم شود.به همه خسته نباشید میگویم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن