بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11759
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 15 بهمن 93 4:07 ب.ظ

نشست پرسش و پاسخ/

دیدار مردم و مسئولین در کنگان انجام شد

ثلاث – در این دیدار که در مسجد محله حسین آباد برگزار شد ، مسائلی از جمله کمربندی کنگان، بلوار امام حسین ، وضعیت فضای سبز در کنگان، وضعیت نامطلوب چشمه بی بی حبش به عنوان یک ظرفیت گردشگری، مبلمان شهری، نصب پل های ماشین رو ، آلایندگی و عوارض آلایندگی ، اشتغال جوانان، آسفالت کوچه ها و معابر، تغییر کاربری اراضی، روشنایی معابر ، مصوبات سفر رئیس جمهور و … مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

عبدالله حسینی کنگان شهردار بندر کنگان

* بلوار امام حسین علیه السلام به طول ۱۰ کیلومتر در حال احداث است و پیست دوچرخه سواری ، مسیر کند رو و مسیر سواره رو برای این طرح در نظر گرفته شده است ولی مشکل اساسی ما احداث پل بر رودخانه های فصلی است که بسیار زمان بر و هزینه بردار هستند. پس از احداث پل های این مسیر به سرعت نسبت به تکمیل این بلوار که تاثیر زیادی در کاهش ترافیک مسیر اصلی را داراست

* به دلیل محدودیت در محلاتی که دارای بافت سنتی هستند امکان بهبود وضعیت مبلمان شهری برای ما فراهم نیست

* به دنبال احداث پارک محله ای در حسین آباد هستیم و به زودی زمینی با متراژ ۲۵۰۰ متر برای احداث این پارک به تملک شورا و شهرداری در خواهیم آورد. این پارک پس از تملک زمین در سالهای آتی ایجاد خواهد شد.

* اراضی بالادست محله حسین آباد فاقد هرگونه کاربری است و به دنبال انجام کارهای مشاوره برای تعریف کاربری جهت کاربردی کردن این اراضی هستیم و به زودی به نتایج خوبی خواهیم رسید.

* برای احداث پارک کوهستانی(چشمه بی بی حبش) در محله حسین آباد در فاز نخست راه دسترسی آن احداث خواهد شد و در فازهای بعدی به ایجاد این پارک خواهیم پرداخت. 

* کوچه هایی نظیر کوچه پزشکان که تردد زیادی دارند باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و شهرداری شده است و متاسفانه رها کردن آبهای سطحی در این مسیر ها مزید برعلت شده و اگر شهروندان مدتی از رها کردن آبهای سطحی در این مسیر ممانعت به عمل آورند می توانیم به ترمیم بپردازیم.

اکبر پاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان:

* دیدگاه ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی بندر کنگان نگاه محله ای نیست و به همه محلات به طور عادلانه رسیدگی می شود. مسلماً طبق وظیفه و قسمی که خورده ایم تمام تلاش خود را برای توسعه متوازن شهر به کار خواهیم گرفت.

* در محدوده باغ پاریاب زمین بزرگی برای احداث مجموعه ورزشی از سوی شورا و شهرداری اختصاص داده شده که با راه اندازی این مجموعه عظیم ورزشی تقریبا ۷۰ درصد از مشکلات و دغدغه های ورزشی شهر کنگان رفع خواهد شد.

* به زودی ۲۵۰۰ متر مربع زمین برای احداث پارک محله ای در منطقه ای که متاسفانه محل دپوی زباله شده بود به تملک شورا و شهرداری در خواهد آمد و برای آینده پارک زیبایی را در آن منطقه ایجاد خواهیم کرد.

دکتر راستگو رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) :

* در مدت کوتاهی قریب به ۱۲ هزار بیمار بستری شده و برخوردار از طرح تحول سلامت در این بیمارستان ویزیت شده و از مزایای این طرح بهره برده اند.

* کوچه پزشکان یکی از مکانهایی است که باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای شهروندان و محله حسین آباد شده است و در نظر داریم با تجمیع پزشکان در یک مجتمع، مشکلات پیش آمده را تا حد زیادی رفع و حل کنیم.

عباس جمشیدی، فرماندار شهرستان کنگان :

* در خصوص مشکلات اشتغال باید ببینیم تا چه اندازه توانسته ایم از پتانسیل های موجود استفاده های لازم و صحیح ببریم. و در خصوص فرهنگ سازی در این زمینه تا چه اندازه موفق عمل کرده ایم. فرهنگ سازی رکن اصلی تقویت بنیه یک جامعه برای حرکت به سوی جلو است. اگر خودمان را اثبات کرده و به دنبال یادگیری فن و کسب تجربه باشیم در آینده می توانیم در انتظار نتایج مثبت و قابل قبولی باشیم.

* تقویت زیرساخت های آموزشی می تواند باعث پیشرفت های چشم گیر در آینده باشد و ما در همین راستا تفاهم نامه ای با منطقه ویژه منعقد کرده و به دنبال تقویت هر چه بیشتر دانش اموزان به عنوان رکن و ثمره تمام تلاش مجموعه آموزشی شهرستان هستیم. در همین خصوص ۶۵ نفر از دانش آموزانی که معدل کتبی سال سوم آنها بالاتر از ۱۷ بوده را با ساز و کاری خاص جهت حضور در کلاس های کنکور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور اساتید برجسته اعزام کرده و مطمئن هستیم که از این تعداد، نخبگانی به بدنه نیروی انسانی شهرستان تزریق خواهند شد که توان انسانی این شهرستان را افزایش خواهند داد.

* پس از تصویب عوارض آلایندگی برای شهرستان کنگان منتظر اعمال این مصوبه هستیم که پس از تائید این امر می توان انتظار گشایش های خوبی را در حوزه های مختلف برای شهرستان داشت و مسلماً دست شهرداران را نیز بازتر خواهد کرد. در بحث آلودگی ها دولت در تلاش است که برای کنترل کردن وضعیت امکانات جدیدی را برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا وارد فازهای منطقه نماید.

* روشنایی معابر و کوچه ها نیز یکی از مسائل مهمی است که باید اداره برق شهرستان کنگان با همکاری شهروندان اقدام به رفع اشکال نماید. روشنایی کوچه های تاریک باید در اسرع وقت تامین شوند و اگر با پیگیری مردم از سوی اداره برق این مشکل رفع نشد؛ مردم می توانند مستقیماً به فرمانداری مراجعه نموده و گزارش دهند.

* سعی ما بر این است که بخشی از کمربندی شهرستان کنگان را تا پایان سال ساماندهی کنیم و مهلت ۱۵ روزه برای پیمانکار مشخص نموده ایم که در صورت عدم انجام اقدام عملی فرمانداری وارد فاز دیگری خواهد شد.

* ۳۱ پیشنهاد با امضای مسئولان شهرستان کنگان و نماینده مجلس به هیئت دولت پیشنهاد داده شد که اسکله از مهمترین موارد مد نظر ما بود. اما تمام تلاش دولت بر اجرایی کردن مصوباتی بود که تمام استان از ان منتفع شوند و به همین دلیل بیشترین تلاش دولت در راستای تقویت راههای استان بوشهر بود. البته ما نیز در حال پیگیری برای رسیدن به نتایجی مثبت برای منتفع شدن شهرستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر هستیم.

عمویی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان :

* ۱۲۰هزار مشترک در شبکه توزیع آب کنگان وجود دارد که تنها ۱۵ هزار مترمکعب آب در  مخازن ما ذخیره و برای روزهای مورد نیاز از این آب استفاده می شود و دلیل اصلی ایجاد آب شیرین کن نیز همین مورد بوده است. اکثر قطعی ها به صورت غیر منتظره رخ می دهند و باید با ساز و کار بهتری برای تامین آب شرب مردم منطقه اقدام کرد.

***

در این دیدار که در مسجد محله حسین آباد برگزار شد ، مسائلی از جمله کمربندی کنگان، بلوار امام حسین ، وضعیت فضای سبز در کنگان، وضعیت نامطلوب چشمه بی بی حبش به عنوان یک ظرفیت گردشگری، مبلمان شهری، نصب پل های ماشین رو ، آلایندگی و عوارض آلایندگی ، اشتغال جوانان، آسفالت کوچه ها و معابر، تغییر کاربری اراضی ، روشنایی معابر ، مصوبات سفر رئیس جمهور و … مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

 

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حسین says:

    ثلاث لطفا اصلاح های املایی متون خبرهاتونو انجام بدین.اراضی درسته نه ارازی!

    • ثلاث says:

      کاربر گرامی حسین!
      سپاس از حسن توجه و تذکر شما.
      بعضاً این اشتباهات املایی در فشار کاری بالا رخ می دهد که امیدواریم شما و دیگر کاربران محترم ثلاث به بزرگواری خودتان از این اشکلات چشم پوشی فرمائید.

  2. سیراف says:

    خوشایند ترین خبر این مچموعه اعزام ۶۵ تن از دانش آموزان نخبه زیر نظر اساتید برجسته جهت شرکت در کلاس های کنکور است.امید که فرماندار کنونی بتواند با حرکاتی از این دست منشاء تحول در کنگان برای میان مدت باشد.آینده کنگان را همین توجه به نخبگان رقم خواهد زد و آنان می توانند با دست بالا در پروژه های گازی کنگان از مجموعه نفت سهم خواهی نمایند.درود بر آقای جمشیدی …از خبرگزاری ثلاث نیز باید تشکر ویژه نمود که این روزها فعالتر از هر روز در تلاش برای انعکاس دغدغه های کنگان است.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن