بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11998
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 17 بهمن 93 0:25 ق.ظ

دکتر ماحوزی عنوان کرد:

لزوم توجه بیشتر به فرهنگ و هنر شهرستان کنگان به دلیل میزبانی از شاغلان طرح های پارس جنوبی

ثلاث- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بدلیل میزبانی کنگان از شمار زیادی از شاغلان طرح های توسعه ای پارس جنوبی و خورده فرهنگ های موجود در منطقه باید به حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان بیشتر توجه شود

 

Image_027

 

دکتر ماحوذی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از شهرستان کنگان بازدید کرد.

 

در این دیدار که فرماندار معاونین وی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، مسئولین و هنرمندان وی را همراهی می کردند ، در آغاز نمایشگاه هنرهای تجسمی آثار هنرمندان کنگان افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از آثار خانم ها آیین پرست، صفایی، آخوندزاده ، پرسش بین و حسن پور در گالری گلستان مجتمع فرهنگی هنری ارشاد کنگان به مناسبت دهه فجر به نمایش گذاشته شد.

فرماندار کنگان در بازدید از نمایشگاه اظهار نمود: توانمندی های هنرمندان به مرحله اثرگذاری رسیده و باید موقعیتی فراهم آورد تا تابلوها به معرض فروش جهت حمایت از ایشان قرار گیرد.

در ادامه این دیدار از آثار نویسنده و پژوهشگر کنگانی رونمایی شد. مختارزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مسئولین و هنرمندان بیان نمود: رضا طاهری نویسنده توانمندی است که با ارائه آثار گران قدر خویش توانسته نام کنگان را بعنوان شهرستانی فرهنگی، تاریخی در کشور مطرح نماید. ایشان خواستار حمایت از این نویسنده با خرید آثار ایشان شد.

آخرین مرحله از بازدید دکترماحوذی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افتتاح پلاتو نمایش کنگان بود که با حضور جمع کثیری از هنرمندان انجام شد. جمشیدی فرماندار کنگان در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان کنگان در عرصه های مختلف بیان داشت: وظیفه مسئولین دولتی حمایت و نظارت و وظیفه هنرمندان تلاش در خلق آثار توانمند و قابل قبول و تاثیرگذار در جامعه است.

دکتر ماحوذی نیز در آیین افتتاح پلاتو کنگان اظهار داشت: هنرمندان کنگان از جمله هنرمندانی هستند که شایستگی خود را در عرصه های مختلف هنری ارائه داده اند و امید است با رفع موانع اعتباری بتوانیم موقعیت های ارزشمندتری برای این هنرمندان فراهم آوریم.

وی اظهارداشت: کمبود فضا همواره یکی از مشکلات هنرمندان برای فعالیت های حرفه ای است که با بهره برداری از پلاتو نمایش کنگان این مهم در این شهرستان برطرف شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سرمایه گذاری در فعالیت های فرهنگی به خصوص زیرساخت این حوزه برای ایجاد بستر سالم فعالیت جامعه هنری یک ضرورت است که فرماندار کنگان برای تحقق آن باید در بودجه سال آینده اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر را بطور ویژه بیبند.
ماحوزی ادامه داد: بدلیل میزبانی کنگان از شمار زیادی از شاغلان طرح های توسعه ای پارس جنوبی و خورده فرهنگ های موجود در منطقه باید به حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان بیشتر توجه شود.

در این مراسم هنرمندان کنگانی حمید اسلامی خواه،میثم فرخنده،سجادرحیمی زاده و محسن کرمی به اجرای آثر خود در زمینه شعر، موسیقی و نمایش پرداختند .

در پایان از جمعی از هنرمندان کنگانی در زمینه های موسیقی،نمایش،ادبیات،رسانه، خوشنویسی و نقاشی در سال ۹۳ تقدیر بعمل آورده شد .

 

شایتن ذکر است: عملیات اجرایی پروژه پلاتوی نمایش کنگان با ۲۵۶ متر زیر بنا و سازه بتونی از سال ۹۱ آغاز شده بود. برای ساخت پلاتو نمایش کنگان یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و برای تجهیز آن نیز یک میلیاردو ۱۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. محمد says:

    این پلاتو قبلا افتتاح شده بود. باید بابت این حرکت که اصلا زیبنده نبود از مردم عذرخواهی شود.

  2. ناشناس says:

    روابط عمومی ارشاد. دوست گرامی محمد،این اولین بار است که افتتاح مبشود،دوستان به دلیل نیاز تا قبل از تجهیز دران تمرین کردند.

  3. امید says:

    پلاتو راتعریف کنید وبعددرباره اش خبربدهید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن