بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13149
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 اسفند 93 5:13 ق.ظ

روغن‌چی :

کشیدن ترمز تخریب محیط زیست حتی به قیمت توقف پروژه ملی !

دوچرخه سوار سفیر محیط زیست: اگر در جایی طرح ملی به قیمت از دست دادن طبیعت و محیط زیست در حال توسعه و اجراست باید با صلاحدید ترمز آن کشیده شود.

ایرج روغن‌چی دوچرخه‌سواری که به عنوان سفیر محیط زیست رکاب‌زنی خود را از اروند آغاز کرده وارد شهر کنگان شد و مورد استقبال مسئولان و مردم شهرستان قرار گرفت.

وی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: طی چند روز گذشته از اروند رود تا کنگان رکاب زده و پس از آن به عسلویه و تنگه هرمز سفر خواهم کرد.

وی با بیان اینکه این سفر به عنوان ششمین طرح ملی در حال انجام است، افزود: توجه به زیست گونه های در حال انقراض و به خطر افتادن وضعیت زیستگاه های دریایی، زنگ خطری برای مردم ساحل نشین این خطه و درخواستی از مسئولین برای پیگیری این وضعیت و جلوگیری از اتفاقات ناگوار در آینده نچندان دور است.

روغن چی گفت: جلوگیری از آلوده کردن زیست گاه های دریایی و ریختن پساب های صنعتی و فاضلاب های شهری در دریا از برنامه هایی است که در این سفر مطرح و از مسئولین درخواست می شود.

این دوچرخه‌سوار گفت: کم کم به جایی می رسیم که محیط زیست از حالت طبیعی خود خارج شده و از بین می رود.خشک شدن رودخانه ها به واسطه ایجاد سدهایی بدون انجام مطالعات قبلی خشک شده و به تبع آن نابودی تالاب ها و سرانجام، مبدل شدن تالاب ها به منابع انتشار اصلی ریزگردها یکی از مثال های ملموس از عدم توجه به محیط زیست است که دود آن به چشم خود ما خواهد رفت.

وی افزود: همه این تلاش ها برای همگام کردن مردم با برنامه های سازمان محیط زیست جهت پیشگیری از نابودی بیشتر و همراهی مسئولین برای بهبود این وضعیت است.

وی اذعان داشت : اگر در جایی طرح ملی به قیمت از دست دادن طبیعت و محیط زیست در حال توسعه و اجراست باید با صلاحدید ترمز آن کشیده شود.

وی افزود: طرح های مختلفی نظیر سفر از البرز تا خلیج فارس، مشهد تا کویرلوت، کویرلوت تا خلیج فارس، کرمان تا استان تبریز، استان البرز تا جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان وترکمنستان با نام طرح یک دریا و پنج ملت دوست که حدود دو ماه به طول انجامید، آستارا تا بندر ترکمن به مدت ۲۲ روز و از اروند رود تا تنگه هرمز به طول دو هزار متر و مدت زمان سه هفته از طرح هایی است در این مدت انجام شده و در حال اجراست.

روغن چی با بیان اینکه، محیط زیست ناب ایران آلوده ترین محیط زیست دنیاست افزود: برای فرهنگ سازی در این خصوص اقدام به چنین طرح هایی در سراسر کشور با حمایت سازمان محیط زیست طی چند سال گذشته کرده و امیدوارم نتایج خوبی در بر داشته باشد.

وی گفت: صنعت، پتروشیمی ها و صنایع نفتی می توانند وجود داشته باشند، اما باید با مدیریت صحیح و کارآمد از اتفاقات تلخ آینده پیشگیری کنند و نمی توان شاهد این بود که روزانه صدها هزار مترمکعب پساب های آلوده وارده دریا شده و بی تفاوت از کنار آن گذشت.

وی اظهار داشت: روش های صیادی غلط و عدم نظارت جدی بر تخریب زیستگاه های دریایی از عوامل مهم تخریب و نابودی محیط زیست دریایی است و باید به عنوان یک اولویت به آن توجه شود.

Image_001 (2) Image_002 (2) Image_003 (2) Image_004 (2) Image_005 (2)

نظرات

  1. ناشناس says:

    دمش گرم

  2. شکر says:

    با سلام احسنت. ..

  3. آ says:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    حداقل یه عکس از دوچرخه اش میزاشتید

  4. ناشناس says:

    شاید شما فکر این منطقه باشید بیا سیراف ببین شهردار سیراف با طبیعت چه میکند همه چیز ویران کرده ساحلی وجود ندارد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن