بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17071
تعداد نظرات:۱۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 1 تیر 94 8:42 ب.ظ

نگاهی گذرا به یک وضعیت تکراری؛

کرامت انسانی زیر پای طرح حمایت غذایی/ در نحوه توزیع اقلام شان مردم را در نظر بگیرید + عکس

اختصاصی ثلاث – نحوه ناپسند توزیع کالا و عدم توجه به حفظ کرامت انسانی و همچنین وضعیت نامناسب استقرار مردم برای دریافت چند قلم کالا که در دولت قبل به طور ناشایستی انجام می شد و با انتقادات فراوانی نیز همراه بود و انتظار می رفت در این دولت وضعیت بهبود یابد؛ همچنان با روند قبلی در حال اجراست.

اختصاصی ثلاث – محسن صفایی: طرح حمایت غذایی با تمام پیچیدگی هایی که داشت، آن هم بعد از تجربه نچندان جالب توزیع سبد کالا، یک تجربه موفق به شمار رفته و حتی تحسین مجامع بین المللی را نیز به دنبال داشته است.

در طرح حمایت غذایی ماه رمضان، اقلام این طرح از۳۰ خرداد بین مشمولان توزیع شد.

طرح حمایت غذایی با هدف مبازره با فقر مطلق در دستور کار قرار گرفته و از آغاز طرح به مرور افراد دارای سوء تغذیه شناسایی و مشمول شده و در روند شناسایی، افراد توانمند شده از چرخه طرح خارج و افراد جدید شناخته شده جایگزین خواهند شد .

اما قصد داریم از زاویه ای دیگر به این طرح نگاهی گذرا داشته باشیم. زاویه ای که دولت بر حفظ کرامت انسانی در اجرای اینگونه طرح ها تاکید دارد ولی تا کنون در شهر کنگان اجرایی نشده و مردم باید متحمل سختی های آن شوند.

از روز اجرای طرح اعطای اقلام حمایت غذایی در بندر کنگان جمعیت زیادی از مردم که در گستره آن قرار گرفته اند برای دریافت اقلام این طرح به مراکز اعلام شده مراجعه و اقلام مد نظر را دریافت کرده اند، اما نحوه ناپسند توزیع کالا و عدم توجه به حفظ کرامت انسانی و همچنین وضعیت نامناسب استقرار مردم برای دریافت چند قلم کالا که در دولت قبل به طور ناشایستی انجام می شد و با انتقادات فراوانی نیز همراه بود و انتظار می رفت در این دولت وضعیتش بهبود یابد؛ همچنان با روند قبلی در حال اجراست.

سبد-کالا-رمضان۹۴ (۲)

هر چند هدف و نیت این کار، مثبت و کارشناسی شده ارزیابی می شود اما پیش از آن باید به نحوه توزیع، زمان و مکان آن نیز دقت شود تا کمترین دردسرها متوجه مردم شود.

مردم روزه دار باید ساعت ها در محیط پیاده رو و در گرمای ۴۰ درجه منتظر چند قلم کالایی باشند که بعضاً به شدت به ان نیازمندند و مجبورند هر شرایطی را برای دریافت این بسته حمایتی تحمل کنند.

افزایش تعداد مراکز دریافت کالا، اعلام زمان مناسب برای دریافت بسته حمایتی و توزیع آن قبل از ماه مبارک رمضان، ایجاد مکانی مناسب و سرپوشیده به همراه تجهیزات خنک کننده و … از تمهیداتی است که می توانست به کار برده شده تا این موضوع باعث سوء استفاده برخی نشده و ضمن تخریب چهره کشور در حفظ کرامت انسانی، مردم جامعه را ملتی گرسنه معرفی نکنند.

کارگزاران و مسؤولان نظام نیز باید نسبت به شان ارزشمند مردم ایران واقف بوده و اقدامات خود را در راستای حفظ و تقویت منزلت و کرامت انسانی انجام دهند که مسلماً اینگونه بوده و خواهد بود.امیدواریم اگر دولت و مسئولین مربوطه در اقدامات آتی برنامه ای برای اعطای اینگونه بسته های حمایتی را مد نظر دارند، قبل از توزیع و همزمان با ابلاغ این طرح به فراخور موقعیت و شرایط؛ راهکارهای مناسبی را نیز برای توزیع آن در نظر بگیرند تا مردم کمترین سختی را متحمل شوند.

 

سبد-کالا-رمضان۹۴ (۱) سبد-کالا-رمضان۹۴ (۲) سبد-کالا-رمضان۹۴ (۳) سبد-کالا-رمضان۹۴ (۴)

نظرات

  1. ناشناس says:

    ای خاک بر سر هرچه کالای حمایتی

  2. ناشناس says:

    سایت ثلاث با سلام.همانطور که مطلعید نحوه دریافت سبد کالا در این دولت به طور کلی تغییر پیدا کرده است به این صورت که قبلا سبد مشخصی از اقلام بود که افراد نیازمند مجبور بودن فقط همین اقلام را دریافت نمایند ولی الان انتخاب اقلام به خود نیازمندان واگذار گردیده و مجبور نیستند کالای مشخصی را بردارند و به دولت مبلغ را به صورت نقدی در کارتهای افراد تحت حمایت واریز کرده و خود افراد می توانند دست به انتخاب بزنن.و همچنین در خصوص صف کشیدن افراد نیازمند یه کار فرهنگی و اگاهی رسانی به مردم است که به صورت صفهای طولانی بوجود نیاید و از انجایی که این جانب در جریان هستم فروشگاهای متعددی برای توزیع این سبر حمایتی به استان معرفی شده اند که متاسفانه در استان با مشکل برخورد کردند و مسوولان شهرستان در صدد رفع این مشکل هستند

  3. آوین says:

    مردم هر چی میکشن از طرز فکر خودشون هست .سبد گدایی ، شان گدا قشنگ تر و محترمانه تر است تا این صحنه که اولین بار نیست شاهد آن هستیم .

  4. حمید says:

    گرمای هوا در شهر کنگان بالای ۵۰ درجه سانتیگراد هست.
    اینها کی به مردم احترام گذاشتن. کی شان و منزلت مردم رو حفظ کردند.
    ما هرگز انتظار بیشتر از این نداشتیم که مثل آدم با ما رفتار کنند.. ما گله گوسفندیم و اونها چوپان گله. هر چی گذاشتن جلوت بخور و اعتراض نکن.

    چقدر بدبختیم..!!

  5. کارشناس طرح حمایت غذایی says:

    همانطور که از قبل اعلام شده که مردم تا چهار ماه فرصت دارند تا اقلام بسته حمایت غذایی را دریافت کنند پس مشکل از مردم ماست نباید همه در روز اول مراجعه کنند. وقتی همه هجوم بیاورند نتیجه این میشه، چرا مردم ما علاقه زیادی به صف دارند. بابا یک هفته صبر کن بعد برو بگیر، تو این یک هفته که آدم نمی میره؟

    • امید says:

      عمو جان شما درست میفرمایید.ولی خیلی از مردم هستند که نون شب ندارند.ولی شما چون نفستون از جای گرم در میاد حق دارید.یاعلی

  6. ناشناس says:

    همانطور که از قبل اعلام شده که مردم تا چهار ماه فرصت دارند تا اقلام بسته حمایت غذایی را دریافت کنند پس مشکل از مردم ماست نباید همه در روز اول مراجعه کنند. وقتی همه هجوم بیاورند نتیجه این میشه، چرا مردم ما علاقه زیادی به صف دارند. بابا یک هفته صبر کن بعد برو بگیر، تو این یک هفته که آدم نمی میره؟

  7. ت says:

    اقای صفایی خسته نباشیدشمابایدساعت۵:۳۰صبح روزیک شنبه میرفتیدعکس میگرفتیدکه چطوربه کرامت انسانهاتوهین شده بعدادعامیکنیم خارج ازکشوربه کرامت ایرانی هاتوهین میشه مابایداول داخل رواصلاح بکنیم بعدبفکرخارج ا زکشوربود.باتشکراززحمتهای فعالان ثلاث

  8. امید says:

    سلام.یه سر به فضای مجازی بزنید ببینید که بخاطر همین صف های دراز و کلیپ های پخش شده در فضای مجازی من باب همین کالای حمایتیشون چقدر مردم شریف ایران مورد تمسخر قرار میگیرند! این افراد همون قشر ضعیف جامعه هستند که همین دولت شعارش حمایت از قشر ضعیف بود.اما…..

  9. ع--ف says:

    ضمن سلام وعرض قبولی طاغات وعبادات از اینکه برادر محترم آقای محسن ضفائی از طریق کنگان نیوز بارها وبارها مسائل ناهنچاری ونارضایتی جامعه را مطرح کرده وبه آن توجه دارند قابل تقدبر وتحسن میدانم جادارد متصدیان امر به موضوع قوق اهمیت دهتد

  10. ناشناس says:

    مدیر محترم سایت.چرا نظرها را نمیزنی؟

  11. آوین says:

    در جواب اونایی که میگن این سبد کالا چهار ماه وقت دارن ، باید بگم اینقدر مردم دروغ و بد قولی دیدن و شنیدن که بیچاره های میترسن تموم بشه واسه همین زود میرن حاضرن تو گرما و صف وایسن ، برای نمونه وعده های دروغین کم نداده شده به مردم حق بدید به مردم که باور نکند هیچ حرفی رو . خخخخخخخخخ

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن