بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17790
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 16 تیر 94 12:27 ب.ظ

در گفتگوی شیلات استان با ثلاث مطرح شد:

تکذیب حضور ژاپنی‌ها در آب های استان بوشهر برای صیادی

اختصاصی ثلاث- اداره کل شیلات استان بوشهر شایعه حضور کشتی های ژاپنی در آبهای استان بوشهر در زمان اجرای طرح دریابست برای صیادی را به طور قاطع تکذیب کرد.

شیلات استان

به گزارش ثلاث، طی روزهای گذشته با اعلام طرح “دریابست” در استان بوشهر واکنش های گوناگون و عمدتا مثبتی را شاهد بوده ایم.

صیادان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که طرح ” دریابست” یک طرح بسیار خوب و مفید است که می تواند منابع آبزیانی مانند میگو را از خطر نابودی و انقراض نجات دهد و حتی باعث افزایش این منابع شود ولی در صورتی که در زمان اجرای این قانون، هیچ شناور داخلی و خارجی برای صید راهی دریا نشود و به عبارتی این قانون برای همه اجرایی شود.

طی چند روز گذشته مطلبی در فضای مجازی در همین خصوص شایع شده است که در ادامه می خوانید:

“امروز بعد از اینکه اداره بندر استان بوشهر اعلام کرد به مدت یکماه خروج تمام قایقها و لنجهای صیادی جهت صید هرگونه ماهی ممنوع است ولی متوجه شدیم که کل خلیج همیشه فارس را به مدت یکماه به کشور ژاپن اجاره داده اند تا با کشتیهای ماهیگیری تمام اتوماتیکشان که هر کدامشان به اندازه یکی از نفتکشهای ماست و تعدادشان کم نیست، نسل ماهیهای خلیج ما رو منقرض کنند.”

 

تکذیبیه مسئولان شیلات استان 

عباس آهنگر مقدم معاونت صید شیلات استان بوشهر در در زمینه شایعاتی مانند صید کشتی های ژاپنی در آبهای استان بوشهر به خبرنگار ثلاث گفت: مطرح سازی چنین شایعاتی که منبع موثقی ندارد صرفا زاییده ذهن تعداد افراد معدودی است که هیچ پایه واقعی ندارد و اعمال سیاست دریابست بیشتر به ضرر آنان بوده و مانع از تخلف صیادی و صید غیر مجاز آنها است.

وی در ادامه گفتگویش با ثلاث عنوان کرد: اعمال دریابست بر اساس خواست و تقاضای جامعه شریف و قانونمند صیادی و پس از بررسی های کارشناسی به تصویب رسیده است. لذا ربط دادن آن به زمینه سازی برای صید کشتیهای ژاپنی فاقد پایه و اساس منطقی است.

 

 

 

نظرات

  1. عیسی says:

    سلام باتشکر از ثلاث قابل توجه شیلات مختصرا اولا دریابست تنها راه آسان ولی بدون فایده ای هست که شیلات پیش گرفته زیرا با وجود بادهای موسمی بطور اتوماتیک گاها تا بیست روز صیادان به دریا نمیروند دوما اگر شیلات واقعآ دنبال افزایش آبزیان وحفاظت منطقی دریاست شیوه غلط صید که انواع تورها شامل میشود ممنوع وبا متخلفان برخورد جدی کند تا همانند کشورهای حوزه خلیج فارس با گرگور وقلاب صید ماهی که بهترین نوع صید وبدون آسیب است صیادان انجام دهند لذا این نوع ممنوعیت بدون شفافیت لازم توسط شیلات تصمیمی نابخردانه وغیر منطقی میباشد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن