بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19900
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 شهریور 94 4:33 ب.ظ

فروش اس ۳۰۰ روسیه به ایران معطل اختلاف بر سر قیمت+عکس

ثلاث به نقل از عصر ایران، اختلاف بر سر قیمت، مانع از امضای قرار داد جدید ایران و روسیه برای خرید سامانه موشکی روسی اس ۳۰۰ شد.   یک منبع آگاه به موضوع مذاکرات ایران و روسیه در مورد فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ گفت: اختلاف میان طرفین در مورد ارزش قرارداد، امضای آن را […]

ثلاث به نقل از عصر ایران، اختلاف بر سر قیمت، مانع از امضای قرار داد جدید ایران و روسیه برای خرید سامانه موشکی روسی اس ۳۰۰ شد.

  یک منبع آگاه به موضوع مذاکرات ایران و روسیه در مورد فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ گفت: اختلاف میان طرفین در مورد ارزش قرارداد، امضای آن را به تاخیر انداخت.

 خبرگزاری روسی اینترفاکس نوشت: ایران قصد دارد با امضای قرارداد جدیدی، سامانه موشکی اس ۳۰۰ را از روسیه خریداری کند اما طرفین تاکنون در مورد قیمت قرارداد به توافق نرسیده اند.

تاخیر امضای قرارداد اس 300 به دلیل اختلاف  ایران و روسیه بر سر قیمت

اختلاف در مورد ارزش قرارداد، مانع از امضای آن در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل هوایی مسکو شده است.
این نمایشگاه از ۲۵ تا ۳۰ آگوست در حومه موسکو دایر شده است.

به گفته منبع آگاه، انتظار می رود قرارداد مذکور طی چند هفته یا چند روز آینده امضا شود.

به نوشته خبرگزاری اینترفاکس، ایران قصد دارد قرارداد سامانه موشکی اس ۳۰۰ را با ارزش قرارداد سال ۲۰۰۷ امضا کند. ارزش قرارداد سال ۲۰۰۷ حدود یک میلیارد دلار بود.

این در حالی است که روسیه به ایران پیشنهاد داده به جای خرید سامانه موشکی “اس ۳۰۰ بی ام او”، سیستم های مدرن تر موسوم به “اس ۳۰۰ وی ۴ (آنتی ۲۵۰۰)” را به ایران بفروشد. به همین دلیل بر افزایش قیمت قرارداد اصرار دارد.

روسیه تاکید کرد سامانه موشکی اس ۳۰۰ دیگر در کشور ساخته نمی شود. به همین دلیل در نظر دارد با افزایش ارزش قرارداد سیستم های موشکی قوی تری را به ایران بفروشد.

ریاست جمهوری روسیه در ماه آوریل گذشته ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران را رفع کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۱ قرارداد مربوط به سال ۲۰۰۷  فروش اس ۳۰۰ به ایران را به نشانه حمایت از تحریم های بین المللی علیه تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.

حسین دهقان وزیر دفاع ایران ۲۷ مرداد گذشته اعلام کرده بود قرارداد سامانه موشکی اس ۳۰۰ در چند روز آینده امضا می شود و این سامانه مدتی بعد از آن به ایران تحویل داده می شود.

یکی از مقامات بلند پایه روسی هم گفته بود: سامانه موشکی اس ۳۰۰ قبل از پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل داد خواهد شد و تعداد موشک ها به همان شکلی خواهد بود که در قرارداد سال ۲۰۰۷ درج شده بود.

 
برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن