بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20803
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 22 شهریور 94 12:58 ب.ظ

حدیث روز/ کسانی که ملک‌الموت با آنها از پدر مهربان‌تر است

امام جعفر صادق علیه‏‎السلام – در پـاسخ بـه این پـرسش که آیـا مؤمن از جان کندن خود ناراحت مى‌‏شود-: نه، به خدا زمانى که فرشته مرگ (عزرائیل) براى ستاندن جانش مى‏‌آید  او بى ‏تابى مى‏‌کند. امّا عزرائیل به او مى‏‌گوید: اى دوست خدا، بى‏ تابى مکن؛ زیرا سوگند به آن که محمّد صلى‏ الله ‏علیه […]

امام جعفر صادق علیه‏‎السلام – در پـاسخ بـه این پـرسش که آیـا مؤمن از جان کندن خود ناراحت مى‌‏شود-: نه، به خدا زمانى که فرشته مرگ (عزرائیل) براى ستاندن جانش مى‏‌آید  او بى ‏تابى مى‏‌کند. امّا عزرائیل به او مى‏‌گوید: اى دوست خدا، بى‏ تابى مکن؛ زیرا سوگند به آن که محمّد صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم را برانگیخت، من از پدر مهربانى که به بالینت بیاید، با تو خوش رفتارتر و مهربانترم. چشمت را باز کن و بنگر.
حضرت فرمود: رسول خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و امیرمؤمنان و فاطمه و حسن و حسین و امامان از نسل آنها علیهم‏السلام، در برابرش نمایان مى‏‎شوند و به ‏او گفته مى‏‌شود: این رسول خدا و … رفیقان و همرهان تو هستند … در این هنگام، چیزى براى او خوشتر از این نیست که جان از بدنش جدا شود و به منادى بپیوندد.

متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‏‌السلام: لمّا سُئلَ: هل یُکرَهُ المؤمنُ على قَبضِ رُوحِهِ؟: لا و اللّه، إنّهُ إذا أتاهُ ملَکُ المَوتِ لقَبضِ رُوحهِ جَزِعَ عِندَ ذلکَ، فیَقولُ لَهُ ملَکُ المَوتِ: یا وَلیَّ اللّه لا تَجزَعْ، فوالّذی بَعَثَ محمّدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّملَأنا أبَرُّ بِکَ و أشفَقُ علَیکَ من والِدٍرَحیمٍ لو حَضَرَکَ، افتَحْ عَینَکَ فانظُرْ. قالَ: و یُمَثَّلُ لَهُ رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و أمیرُ المؤمنینَ و فاطمهُ و الحسنُ و الحسینُ و الأئمهُ من ذُرِّیتِهِم علیهم‏السلام فیقالُ لَهُ: هذا رسولُ اللّه و … رُفَقاؤکَ … فما شیءٌ أحَبَّ إلَیهِ مِنِ استِلالِ رُوحِهِ و اللُّحوقِ بالمُنادی.

«اصول کافی، جلد۳، صفحه۱۲۷ – منتخب میزان الحکمه،۵۲۰»
برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن