بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20984
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 شهریور 94 6:43 ب.ظ

امام جمعه کنگان: مشکلات جهان اسلام ناشی از عدم درک پیام غدیر است

ثلاث- امام جمعه کنگان و رییس بنیاد بین المللی غدیر شعبه این شهرستان گفت: مشکلات جهان اسلام ناشی از عدم درک پیام غدیر است.

 

غدیر

حجت الاسلام محمود محمودی در جلسه ستاد غدیر شهرستان کنگان افزود: اگر مردم صدر اسلام پیام غدیر را که همانا پیام خدای تبارک و تعالی بود، درک و به آن عمل می کردند، امروز وضعیت جهان اسلام این گونه نبود.
وی عنوان کرد: عید سعید غدیر خم به نص صریح روایت نبوی ، بزرگترین اعیاد امت پیامبر (ص) است و تعظیم عید الله الاکبر و تلاش برای باشکوه برگزار شدن این عید نیز تکلیف شرعی و همگانی است.
امام جمعه کنگان خاطر نشان کرد: عید غدیر خم ، سالروز انتصاب امیرالمومنین علی (ع) از سوی خدا ، بعنوان وصی بلافصل رسول الله (ص) است.
محمودی گفت: عید غدیر خم ، سندی بر حقانیت مذهب تشیع است.
وی با استناد به آیات و روایات متعدد در شان امیرالمومنین(ع) در کتب و منابع شیعی و سنی اظهار داشت: تبیین پیام غدیر و نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ناب غدیر مسئولیتی همگانی است.
رییس بنیاد بین المللی غدیر شعبه شهرستان کنگان در ادامه گفت: به غیر از مراسم محلات ، ۱۰ مراسم جشن عید سعید غدیر خم بصورت محوری در سطح شهر و شهرستان در دهه ولایت برگزار خواهد شد.
محمودی همچنین از برگزاری جشن ازدواج آسان جوانان در دهه ولایت خبر داد.
فرماندار کنگان نیز گفت: نباید انتقال پیام غدیر فقط منوط به دهه ولایت باشد.
عباس جمشیدی افزود: : واقعه ماندگار و سرنوشت ساز غدیرخم باید تا روز قیامت سینه به سینه انتقال یابد تا با گسترش فرهنگ ولایت پذیری ، این اصل مهم از اصول دین یعنی ولایت و امامت میان نسل ها حفظ شود.
رییس ستاد غدیر شهرستان کنگان در بخش پایانی با تاکید بر ضرورت تلاش برای برگزاری باشکوه برنامه های دهه ولایت خاطر نشان کرد: برگزاری باشکوه بزرگترین عید امت پیامبر (ص) مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است و این مهم مسئول و غیر مسئول نمی شناسد و همه مکلف اند این ایام را پاس بدارند و در ترویج فرهنگ و پیام غدیر ایفای نقش کنند.// ابوذر حسین پور

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن