بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21719
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 22 مهر 94 7:28 ب.ظ

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی درکنگان

نماینده ولی فقیه در کنگان: محرم، ماه بصیرت افزایی و مقاومت است

ثلاث- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: محرم ماه معرفت و بصیرت افزایی، محبت و مقاومت است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شب گذشته در چهارمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در کنگان افزود: اسلام بدون امام حسین (ع)، اسلام آل سعود، ارتجاعی و بدون مغز و محتوا است.
وی اضافه کرد: مقام حسین (ع) عرش خداست و انسانی که به این امام متصل است به عرش الهی وصل است.
صفایی بوشهری ادامه داد: به همین دلیل پیرغلامان حسینی به عرش الهی متصل هستند.

وی در بخش پایانی با اشاره به ارادت مردم کنگان به اهلبیت عصمت و طهارت علیهما سلام گفت: کنگان گنج محبت به اهلبیت و محبت کده عشق به آل الله است.
امام جمعه کنگان گفت: اگر امروز شاهد شور حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم، بخشی از آن مرهون نفس پاک پیرغلامان حسینی است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: در عظمت پیرغلامان و مداحان حسینی همین بس که پیامبران الهی اولین روضه خوانان بر اباعبدالله الحسین (ع) بوده اند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره روضه خوانان فقید کنگانی، حجج اسلام مرتضی میرزایی، سید عبدالله هاشمی، از سالها خطابه و منبر و روضه خوانی عالم بزرگ کنگان و استان بوشهر حجت الاسلام حاج شیخ عباس عاشوری و پیرغلام و ذاکر حسینی حاج ابراهیم بحرینی پور تقدیر کرد.
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شهرستان کنگان با برگزاری متوالی چهار همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان بوشهر در جایگاه برتر قرار دارد.
علی پولاد با تقدیر از فرماندهی سپاه و بسیج مداحان افزود: کانون بسیج مداحان شهرستان نیز از کانون های برتر کشوری شناخته شده است.
در این مراسم از چهار پیرغلام حسینی شهرستان تجلیل و از کتاب شعر و نوحه های بوشهری با عنوان شور و شین رونمایی شد.
نوحه خوانی سنتی، مقتل خوانی و مرثیه سرایی از دیگر برنامه های این همایش فاخر بود.
این همایش به همت دفتر امام جمعه، فرمانداری، بسیج سپاه، کانون و بسیج مداحان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، تبلیغات اسلامی و برخی شرکت های منطقه در حسینیه عاشقان ثارالله کنگان برگزار شد./ ابوذر حسین پور
شهرستان کنگان با بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

شهرستان کنگان میزبان بیش از ۶۰ درصد از تاسیسات پارس جنوبی می باشد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    سلام عکس ازهمایش نذاشتی

  2. طالب عاشوری says:

    سلام و عرض تسلیت دارم خدمت همه دوستداران اهلبیت عصمت و طهارت عرض تعزیت دارم خدمت همه پیر غلامان سید الشهدا شهرستان کنگان و همه پیر غلامان هم استانیها ی گرامی انتقادی چند دارم خدمت برگزار کنندگان این برنامه مهم پیر غلامان ۱- اینکه خوب بود مثل سالهای گذشته از پیر غلامان شهر همجوار دیر دعوت میکردید خوشحال میشدیم ثانیا در این برنامه خوب بود با شعارهای کوبنده ای آل سعود و دشمنان و وهابیهای بی مروت و با شعار هایی کوبنده دشمنان نظام و انقلاب و‌رهبری را محکوم و نفرین میکردید ثالثا خوب بود وزیر شعار کنگان عباس عاشوری که خود یکی از پیر غلامان امام حسین است میگذاشتید شعارهای کوبنده خودش را ارائه میداد رابعا از شرف حضور نماینده ولی فقیه در استان آیت الله صفایی عرض تشکر دارم خامسا انتظار دارم مسولین دست اندر کار برنامه جواب حقیر را ارسال فرمایند با تشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن