بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22654
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 11 آبان 94 2:55 ب.ظ

رونالدو:‌ با فوتبال زنده می‌مانم/ من بهترین بازیکن جهانم، حتی خیلی بالاتر از لیونل مسی

کریستیانو رونالدو اظهار داشت: همیشه در فوتبال خواسته‌ام که پیشرفت کنم. با فوتبال زنده هستم و خودم را بهترین بازیکن جهان می‌دانم. هفته‌‌نامه کیکر در تازه‌ترین شماره خود به بهانه نمایش فیلم مستند رونالدو که برای نخستین مرتبه در لندن اکران شده، مصاحبه‌ای با اعجوبه پرتغالی انجام داده که به این شرح است: *کریستیانو رونالدو، […]

کریستیانو رونالدو اظهار داشت: همیشه در فوتبال خواسته‌ام که پیشرفت کنم. با فوتبال زنده هستم و خودم را بهترین بازیکن جهان می‌دانم.

هفته‌‌نامه کیکر در تازه‌ترین شماره خود به بهانه نمایش فیلم مستند رونالدو که برای نخستین مرتبه در لندن اکران شده، مصاحبه‌ای با اعجوبه پرتغالی انجام داده که به این شرح است:

*کریستیانو رونالدو، چه انگیزه‌ای باعث شد خود در فیلمی مستند و ۹۰ دقیقه‌ای در مورد زندگی شخصی‌تان بازی‌کنید؟

راحت بگویم خوشحال می‌شدم که به هوادارانم نشان دهم چه کسانی دوستم هستند، خانواده‌ام چه افرادی هستند و کل زندگی‌ام چیست. ضمن اینکه ضبط فیلم در استودیو بزرگی مثل یونیورسال خود عاملی وسوسه‌کننده بود.

 

*از طریق این فیلم کلی نکته از زندگی شما کسب می‌کنیم.  مثل این که مادرتان واقعا چه نقشی در پیشبرد زندگی‌تان داشته است. او می‌گوید شما بابت تلاش‌ها و حمایت‌هایش بسیار ممنون هستید. همچنین می‌گوید که پدرتان چطور به خاطر الکل درگذشته است. چه انگیزه‌ای در شما بوده که چنین نکاتی از طریق فیلم بیان شود؟

از همان ابتدا هماهنگی ایده‌الی را میان آنتونی ونکه، کارگردان فیلم و خودم حس کردم. اینقدر راحت بودم که خیلی‌ چیزهای ناگفته، را بازگو کردم. ابتدای کار کمی خجالت می‌کشیدم، اما به مرور زمان وضعیت عادی شد. چون خیلی حس خوبی را دیدم. به همین دلیل بود که خیلی صحنه‌ها را حتی با حضور پسرم ضبط کردیم.

وقتی اولین صحنه‌ها را دیدم، خیلی هیجان‌زده شدم. به خودم می‌گفتم: کریس، نگاه کن چقدر عالی شده… می‌‌گفتم هیچ صحنه‌ای، مصنوعی نیست.چون خود خودم حضور داشتم! اینطوری هوادارانم نیز می‌توانند فیلم را ببینند که من چه کسی بودم و چه لیاقتی داشتم.آن وقت است که مثل همیشه به موقع حامی‌ام خواهند بود.

*بیان یکسری اتفاقات مثل آنچه ابتدا طراحی شده و یا بحث فوت زودهنگام پدر چقدر اهمیت دارد تا موفقیت ورزشی بازیکنی مثل کریستیانو رونالدو را شرح دهد؟

ببیند، معتقدم خانواده بنیان موفقیتم بوده است و همچنین از اتفاقاتی که نام برده شده، خیلی چیزها یادگرفتم. خود همین موضوع که من در سن ۱۲ سالگی مجبور به ترک خانواده شدم تا در لیسبون تحت آموزش فوتبال باشم و به تنهایی زندگی کنم، خیلی خیلی برایم سخت است.این بدترین تجربه زندگی‌ام است. فکر می‌کنم همین موضوع البته مرا از جنبه روحی بسیار قوی بار آورد. یعنی همین چیزی که اکنون هستم تا با تمام اتفاقاتی که در عرصه فوتبال حرفه‌ای رخ می‌دهد، بتوانم خوب کنار بیایم.

 

*شما می‌خواهید بهترین بازیکن دنیای فوتبال باشید. خورخه مندس، مدیر برنامه‌تان، شما را در فیلم بهترین ورزشکار تمام ادوار می‌خواند.همین نکته چقدر باعث ناراحتی‌تان می‌شود اگر در ماه ژانویه،‌ احتمالا به جای شما، لیونل مسی بارسلونایی‌ها برای پنجمین مرتبه به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود و شما با توپ طلا باقی بمانید؟

اگر اینگونه شود، هیچ اتفاقی برایم رخ نخواهد داد. چون می‌دانم که کسب اینگونه عناوین ربطی به من ندارد. در واقع ربط به دیگران دارد. در ۸ سال گذشته دوران ورزشی‌ام، همین بوده‌ام که هستم. یعنی همواره در سطح بالا بازی کرده‌ام. به من در تاریخ فوتبال دنیا، اسم بازیکنی را ببرید که ۸ سال تمام اینگونه موفق بوده باشد؟ یعنی بازیکنی باشد که در تمام افتخارات شخصی یا رقابت‌های لیگ داخلی یا لیگ قهرمانان، بازیکن شماره یک باشد؟ قطعا کسب این عنوان به یکسری چیزهای جزیی ربط دارد.

* راحت‌تر در این باره حرف بزنید!

من از آنچه تاکنون پشت سرگذاشته‌ام، سعادتمند و خوشحال هستم. احتمالا از نظر شما مسی،‌بهترین است. شاید یک نفر دیگر هم فکر کند اینیستا بهترین باشد. به همه این نظرات احترام می‌گذارم، اما از نظر خودم،‌من بهترین هستم. هرکس باید در مورد خودش،‌ کاملا دقت و توجه کند و بگوید چرا در فوتبال، بهترین نباشد؟ مثال می‌زنم چرا شما در روزنامه نگاری، بهترین خبرنگار نباشید؟ من فکر می‌کنم این مدل نگرش دلیلی است بر این قضیه که چرا در دوران ورزشی‌ام همواره پیشرفت کردم و به خیلی‌ چیزها هم رسیدم.

*می‌توانید تصور کنید که روزی برای تیمی دیگر غیر از رئال مادرید بازی کنید؟

چرا که نه؟اما در شرایط کنونی برای رئال مادرید بازی می‌کنم، اما نمی‌توان از آینده خبر داشت.‌آنچه که فردا رخ خواهد داد،‌را هیچ کس نمی‌داند. فقط می‌توانم بگویم که بهترین بازی‌ام را انجام خواهم داد، چه برای باشگاهم باشد چه در تیم ملی حضور داشته باشم.

 

*شما می‌توانید باشگاه‌تان را عوض کنید اما تیم ملی را نه. برخی مواقع آرزو نمی‌کردید مثلا آلمانی به دنیا می‌آمدید تا عناوین مهم را با تیم ملی کسب کنید؟

(می‌خندد) نه. این خنده خود دلیلی است که من پرتغالی هستم. چه کسی می‌داند اگر آلمانی بودم، احتمالا هیچ وقت مرد سال جهان نمی‌شدم.

*وقتی در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، آلمان توانست آرژانتین و لیونل مسی را شکست دهد، چقدر خوشحال بودید از این که مسی قهرمان جهان نشده است؟

خب، آلمان استحقاق کسب چنین مقامی را داشت. آنها بهترین تیم جام جهانی بودند. این نکته را هم به تونی کروس وقتی که در مادرید هم تیمی‌شدیم، گفتم. به او گفتم که شماها واقعا تیمی فانتزی بودید. تو هم به حد باورنکردنی خوب بازی کردی. تو نیز شایسته این عنوان بودی.

 طبیعی است کسب یک چنین عنوانی کمک می‌کند عناوین فردی دیگری هم کسب شود. نه فقط مسی، حتی مولر، کروس یا خدیرا می‌توانند چنین باشند.

*شما اغلب در مورد هواداران‌تان صحبت می‌کنید. هیچ بازیکن پرتغالی به اندازه شما در اینترنت هوادار ندارد.در شبکه‌های اجتماعی ۱۶۸ میلیون هوادار دارید. در فیلم، شخصی پراحساس هست که وقتی شما را می‌بیند از هوش می‌رود.

بله. این اتفاقات همیشه راحت نیستد. آن اتفاق در فیلم مربوط به برزیل بود. یکبار هم در بیمارستانی در لیسبون اتفاق افتاد که ضربان قلب یک جوان آنقدر بالا رفت که وضعیت اورژانسی پیش آمد. او فکر نمی‌کرد من آنجا باشم.همین موضوع خود به من انگیزه‌ زیادی می‌دهد و می فهماند چه انسان‌های زیادی مرا دوست دارند.

*اما مردم زیادی هم هستند که شما را نمی‌پذیرند.

بله. مشخص است. این حالت را هم دوست دارم. باورکنید وقتی در بازی‌های خارج از خانه، مردم علیه من شعار می‌دهند و سوت می‌زنند یا داد و فریاد می‌کنند، بیشتر میل به کار پیدا می‌کنم. در این موضوع هم می‌توان نکات مثبت را دید.

*در چنین فضای احساسی چطور می‌توانید رفتار عادی را حفظ کنید؟

به طور کلی از فشارها اجتناب می‌کنم. مقالات روزنامه‌ها را در مورد خودم نمی‌خوانم. تلویزیون هم نگاه نمی‌کنم. خب ، می‌دانم چه چیزی را باید خواند یا نگاه کرد.وقتی یکسری بازی ضعیف انجام شده باشد و خودم هم آن را می‌دانم،‌دیگر چه دلیلی برای خواندن هست؟پس هیچ لزومی ندارد.

ترجیح می‌دهم تک و تنها به استخر بروم تا خیلی از افکار از ذهنم برود. می‌توانم بگویم که هر شب، خوب می‌‌خوابم. حتی یک شب هم بیدار نمی‌مانم.هر شب حس خوبی دارم و اطرافم را خوب می‌بینم. این چیزهاست که برایم بسیار با اهمیت هستند.

*چقدر برایتان مهم بود که در فیلم رفتار خودتان را با پسرتان نشان دهید؟شما حتی در جایی در فیلم از او به عنوان جانشین خودتان نام می‌برید؟

کریستیانو مرا واقعا دگرگون کرده، او تجربه‌ای خارق‌العاده است. دلم خیلی می‌خواست خیلی زودتر پدر شوم و پسری داشته باشم. او خیلی به من کمک می‌کند و همیشه می‌خندد.فکر کنم برای هواداران ارتباط من و پسرم چیزی زیبا باشد.

 

*پسرتان خیلی دلش می‌خواهد دروازه‌بان شود. شما نظر دیگری دارید؟

(می‌خندد) سعی می‌کنم کمی به او فشار بیاورم تا مثل خودم مهاجم شود و گلزنی کند.اما جدی بگویم خودش هر چیزی را که بخواهد،‌می‌تواند انجام دهد. اما اگر واقعا بخواهد فوتبالیست شود، نهایت تلاشم را می‌کنم که او مهاجم شود.

*خوشحال می‌شوید که بینید او فوتبالیستی حرفه‌ای شده؟

چیزی که کاملا در وجودم است، را باید در این مورد بگویم:‌بله. البته اضافه می‌کنم او می‌تواند هر کاری که دوست دارد، بکند. او را تحت فشار نمی‌گذارم. خودش باید به این نتیجه برسد. همانگونه که من به این پاسخ رسیدم.

*فوتبال واقعی شما در سالیان اخیر چقدر تغییر کرده؟

با گذر زمان آدم چیزهای را می‌بیند که قبلا نمی دید. من بازیکنی هستم که خواستم همیشه بهتر شوم. یعنی پای چپ، راست بهتری داشته باشم و بازی باسرم هم بهتر باشد. و دیگر این که آدم مرتب با تجربه‌‌تر می‌شود. وقتی شما ۲۲، ۲۳ سال سن داری، بلافاصله بعد از بازی فوری می‌روی غذا بخوری و ساعت ۳ هم به منزل بروی.

حالا دیگر چنین رویه ای نیست. اکنون زودتر به منزل می‌روم تا خودم را برای روز بعد بهتر آماده‌ نگه دارم. در پایان که نگاه می‌کنی، می‌بینی چقدر چیزهای جزیی بوجود آمده که باعث تفاوت شده. با گذر زمان آدم شاید یکسری امکانات جسمانی را از دست دهد. اما در عوض صاحب پختگی می‌شود. من با فوتبال زنده هستم. تغذیه خوبی دارم، سخت تمرین می‌کنم و آگاه هستم. هیچ چیزی جز فوتبال به من شوق نمی دهد. برای این منظور آمادگی جسمانی‌ام بسیار اهمیت دارد که خیلی دقیق مراقبش  هستم و خودم را در سطحی بالا نگه می‌دارم.

 

*این اواخر و نه فقط در جام جهانی،‌اغلب مشکل زانو داشتید. روزهای وجود داشته که بدون درد بازی کرده باشید؟

هیچ روز بدون درد نبوده‌ام. این جمله ای است که هر بازیکنی به شما می‌گوید که البته جزو فوتبال است و باید با آن کنار آمد.

 

*فوتبال بدون بازی‌های خودتان چقدر برایتان اهمیت دارد؟ بازی تیم‌ها و بازیکنان دیگر را تعقیب می‌کنید؟

کمی می‌بینم. من به ندرت فوتبال در تلویزیون می‌بینم. فقط بازی‌های خیلی مهم را تماشا می‌کنم. چون تماشای همه بازی‌ها خیلی وقت زیادی می‌گیرد. باید یا روزها تمرین کنم یا بازی انجام دهم. مصاحبه هم دارم و باید در برنامه‌های تبلیغاتی حاضر شوم. غیر از این باید با پسرم هم بازی کنم. شنا کنم یا خرید بروم.

*نظرتان در مورد بزرگ‌ترین نقطه ضعف خود چیست؟

خیلی نقطه ضعف دارم که همه هم می دانند. مثلا بعد از باخت‌ها،‌مسلما خیلی عصبانی هستم. این جزو رفتارم است. هر کسی مرا بشناسد،‌این نکته را خوب می‌داند.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن