بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22664
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 11 آبان 94 6:26 ب.ظ

یک رسانه بوشهری مطرح کرد:

هر بوشهری ۷۴۳۶۰۰۰ تومان از بابک زنجانی طلبکار است

ثلاث- وزیر نفت که به شدت از دزدی های بابک زنجانی عصبانی است، گفت: مردم ایران نفری حدود ۱۳۰ هزار تومان از تو طلب دارند، برای یک خانواده چهار نفره، حدود ۵۰۰ هزار تومان پول کمی نیست.

ماجرای بابک زنجانی و فسادهای مالی او در روزهای گذشته همزمان با پیگیری محاکمه علنی اش در دادگاه، به مهم ترین سوژه اقتصادی جامعه تبدیل شده است. در این مدت، عکس العمل ها و حرف های زنجانی به شدت مورد توجه قرار گرفته و در بین مردم رد و بدل می شود. از خنده معنادارش در اولین روز محاکمه تا استفاده از کلمات و عبارات تخصصی حقوقی در جدیدترین جلسه محاکمه اش.

به گزارش ثلاث، این متهم پرونده نفتی در چهارمین جلسه دادگاهش که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود، با بیان این که عملکرد اقتصادی من آنقدر شفاف و حرفه ای است که قابل نقد نیست، گفت: حرفه ای ها و اقتصاددانان می دانند که مبلغ دو میلیارد یورو برای مجموعه ای به بزرگی مجموعه من، پول خردی بیش نیست.

وزیر نفت که به شدت از دزدی های بابک زنجانی عصبانی است، دیروز در واکنشی جدید به این سخنان گفت: مردم ایران نفری حدود ۱۳۰ هزار تومان از تو طلب دارند، برای یک خانواده چهار نفره، حدود ۵۰۰ هزار تومان پول کمی نیست.

وزیر نفت افزود: یعنی شما ۲۰۰ میلیارد یورو داری که دو میلیارد یورو بایت پول خرد است؟ از کجا آورده ای؟ زحمت کشیده ای؟ داستان سر هم کردن هم حدی دارد. حالا باشد پول خرد تو است، دستت درد نکند، همین پول خرد را بده که حق ملت ایران را بدهیم.

برای این که مشخص شود، پول خرد بابک زنجانی چقدر زیاد است، باید بگوییم که بسیاری از پروه های کشور به دلیل تأمین نشدن اعتبارهای لازم راکد مانده اند، از جمله مبلغ کل بدهی دولت به بخش خصوصی و پیمانکاران است که مبلغی حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که به این ترتیب، با پول خرد این فعال اقتصادی! دولت می تواند تقریبا با ۸۵ درصد از طلبکاران خود تسویه حساب کند!

همچنین با یک حساب و کتاب سرانگشتی، اگر مبلغ ریالی این دو میلیارد یورو را محاسبه کنیم، با نرخ یورو و سه هزار و ۸۶۷ تومانی روز گذشته، به مبلغی بالغ بر هفت هزار و ۷۳۳۴ میلیارد تومان می رسیم.

اگر بخواهیم این مبلغ را بین مردم بوشهر تقسیم کنیم، باید مبلغ به دست آمده را به جمعیت حدود یک میلیون و ۴۰ هزار نفری استان تقسیم کنیم، عدد ۷۴۳۶۰۰۰ تومان به دست می آید.

منبع:روزنامه بامداد جنوب

برچسب ها: ,

نظرات

  1. دانشجوی شهرکنگان says:

    ما حقمون میخایم ازش

  2. یه نفر says:

    اگه تونسن متهمش کنن،خیلی دستگاه قضا ضعیف.الان چندمدت ب جای اینکه اموالش مصادره کنن اومدن گذاشتتش زندان،آخه زندان شد واسه ما پول

  3. آغا says:

    اگه ادعا دارند که ایشان اختلاس کرده پس این همه دادگاه و تشکیلات واسه چی…مستیقما باید اموالش را مصادر و به سوی زندان روانش کرد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن