بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30401
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 2 مرداد 95 8:19 ب.ظ

تنها مرکز نگهداری معلولان استان بوشهر، بدون انشعاب برق

سرپرست موسسه ‘کلید بهشت’ گفت: کار احداث ساختمان برای معلولان ذهنی و جسمی که در شهرستان کنگان واقع شده است از پنج سال پیش آغاز و اکنون برای بهره برداری از آن تنها انشعاب برق باقی مانده که به دلیل مشکلات مالی و با وجود رایزنی های فراوان هنوز به نتیجه نرسیده است.

محمد جان نثار احمدی سرپرست موسسه ‘کلید بهشت’ گفت: کار احداث ساختمان برای معلولان ذهنی و جسمی که در شهرستان کنگان واقع شده است از پنج سال پیش آغاز و اکنون برای بهره برداری از آن تنها انشعاب برق باقی مانده که به دلیل مشکلات مالی و با وجود رایزنی های فراوان هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی اضافه کرد: هزینه های لازم برای انشعاب برق یک میلیارد ریال است که از این رقم ۳۰۰ میلیون ریال مربوط به ترانس برق، ۴۰۰ میلیون ریال پیمانکار و ۳۰۰ میلیون ریال باقی مانده نیز مربوط به ۱۷۰ کیلو وات انشعاب برق است که از این حساب بخش پیمانکار و ترانس به طور کامل پرداخت شده اما به دلیل هزینه های مالی سنگینی که برای احداث وجود داشته برای انشعاب که قسمت پایانی کار است، با مشکل روبرو شده ایم.
احمدی ادامه داد: ساختمان مرکز معلولان کلید بهشت از فرودین ماه گذشته آماده بهره برداری است طوریکه بخشی از لوازم مرکز جم نیز به مرکز تازه تاسیس کنگان انتقال یافته اما بخاطر مشکلاتی که در انشعاب برق بوجود آمد کار جا به جایی ۶۸ معلول ازجم به کنگان به تعویق افتاده و ساختمان با وجود مجهز شدن به امکانات لازم بدون استفاده باقی مانده است.
وی بیان کرد: برای حل مشکل برق مرکز معلولان پیشنهاد شد ۳۰۰ میلیون ریال باقی مانده در حد توان این مرکز قسط بندی شود که موافقت آن نیاز به تایید نهایی شرکت توزیع برق استان داشت اما با وجود پیگیری و مساعدت فرماندار شهرستان جم و کنگان این مهم انجام نگرفت و هم اکنون در بلاتکلیفی بسر می بریم.
جان نثار احمدی گفت: ساختمان مرکز معلولین کلید بهشت با تخصیص و تجهیز امکانات لازم آماده است تا ۴۲ معلول در شهرستان کنگان و ۶۸ معلول در شهرستان جم را در خود جای دهد.
وی افزود: اگر شرکت توزیع طوری در مضیقه است که نمی تواند ۳۰۰ میلیون ریال باقی مانده را طوریکه درتوان مرکز معلولان است قسط بندی کند از سه فرمانداری کنگان، جم و عسلویه انتظار می رود برای حل این مشکل به مرکز معلولان کمک کنند تا دراین گرمای طاقت فرسای جنوب مشکل برق حل و هرچه زودتر کار انتقال معلولان از جم به کنگان انجام و مرکز پس از پنج سال به بهره برداری برسد.
احمدی گفت: از مسئولان استان بویژه استاندار و مدیران مربوطه انتظار می رود برای یک مجتمع خدماتی که هدف آن عام المنفعه است همکاری بیشتری داشته باشند تا بخش خصوصی که در این راه پیش قدم می شود با انگیزه و رغبت بیشتری اقدام به چنین کارهایی کند.
فرماندار کنگان در این ارتباط گفت: اداره برق این شهرستان قسط بندی حق انشعاب برق ۳۰۰میلیون ریالی مرکز نوبنیاد نگهداری معلولان را در چهار قسط ۷۵ میلیون ریالی پذیرفت اما سرپرست موسسه کلید بهشت گفت ‘ توانایی پرداخت این مبلغ در چهار قسط را ندارد و تقاضای افزایش شمار اقساط کرد اما اداره برق شهرستان نپذیرفت و اعلام کرد امکان افزایش شمار اقساط وجود ندارد.
عبدالنبی یوسفی افزود: اگر سرپرست موسسه کلید بهشت به عنوان بخش خصوصی پذیرفته است که مرکزی را برای معلولان احداث کند و ادعا می کند تاکنون ۲۵ میلیارد ریال بابت آن هزینه کرده است موظف است که ۳۰۰ میلیون ریال انشعاب برق را هم پرداخت کند هر چند از ایشان ممنون هستیم که این کار را انجام داده است.
فرماندار کنگان ادامه داد: ما هیچ راهکار قانونی نداریم که از پروژه ای یا محل خاصی پول برداریم و در چنین مواردی هزینه کنیم.
وی بیان کرد: امیدواریم خیران، بخش خصوصی و شرکت های مستقر در شهرستان کنگان، عسلویه و جم مساعدت کنند تا ایشان بتواند انشعاب برق ساختمان این مرکز را بگیرد و معلولان را به آنجا انتقال دهد.
مرکز معلولین کلید بهشت توسط بخش خصوصی در شهرستانهای کنگان و جم اداره می شود.
این مرکز با احداث ساختمان جدید با زیربنای چهار هزار متر مربع در کنگان، تمامی معلولان مرد و زن زیر ۱۴ سال و مردان بالای ۱۴ سال در استان بوشهر و استانهای همجوار را در خود جای می دهد.
این مرکز دارای امکاناتی چون سالنهای بازی، کارگاه های آموزشی، سالن فیزیوتراپی و کاردرمانی، استخر آب درمانی و فضای مناسب برای بستری معلولان، سیستم های لیزری امنیتی و غیره است.

نظرات

  1. احمد says:

    با سلام خدمت فرماندار
    متاسفم که خود رابه عنوان نماینده دولت از این قضیه را نادیده میگرید
    وقتی دولت نمی تواند چنین مراکزی عام المنفعه احداث کند انتظار میرود حداقل کاری که میشود انجام داد نامه نگاری با ارگانهای مربوطه درخواست مسعادت از شرکت های منطقه

    گرچه چنین مراکزی خصوصی میباشند. ما باید نگاه کنیم چه کسی ذینفع هست؟

    آیا برای یک کار درمانی یا گفتار درمانی و…..باید هزینه های هنگفتی برای رفت و آمد به شیراز و …..ان شاالله که هیچ کس به چنین بیماری مبتلا نشود زبونم لا زبونم لا اگر یکی از فرزندان شما یا مسولان به به چنین امراضی مبتلا باشند چنین صحبتی میکردید

    امیدوارم با پیگیر ی فرماندار محترم و مسولان عزیز هر چه زود تر این مرکز راه اندازی بشه

  2. جمی says:

    خسته نباشید… مدیریت این مرکز، خصوصی هست و درآمدهایی دولتی به صورت ماهانه هم دریافت می کند ولی بچه ها در شرایط وخیمی به سر می برند و با انواع بیماریها و هوای گرم و لباسهای نامناسب و غذای بسیار کم و کتک کاری پدریاران مواجه هستند و به دلیل مدیریت ضعیف و یک بعدی احمدی و عوامل غیرکارشناس و ناوارد به امور معلولین ذهنی، یک جور کاسبکاری قانونی راه اندازی شده است.
    مردم هم سلب اعتماد شده اند برای کمک و حتی همراهی کوچکی که می توانست باری از دوش بچه های بیچاره و بی پناه بردارد..
    خانواده های آنها نیز که با پرداخت ماهانه به خیال خام خودشان، مسئولیت قانونیشان را انجام داده اند! و کلا بیخیال عاطفه و روحیه ی بچه ها شده اند.
    امیدوارم مدیریت این بخش هر چه زودتر یا عوض شود یا به راه راست هدایت شود.

  3. بي سرزمين تر از باد says:

    ..حمایت از بچه های معلول و کند ذهن وظیفه انسانی همه هست …
    چند سوال و نکته هست که امیدوارم دوستان توجه کنند
    اداره بهزیستی متاسفانه این مرکز را به نهاد خصوصی واگذار کرده است ..!
    نهاد خصوصی یا همان پیمانکار که نقش ان در جامعه و سیستم ما تعریف شده است ، اما دریغ از نظارت ادارات دولتی و وظیفه شناسی پیمانکار ..!!!
    پیمانکار هم که فی سبیل الله کار نمیکند، با عقل هم جور در نمیاد که ٢/۵ میلیارد هزینه کنند جهت هیچ …!!!! لابد سود کلان میباشد که ایشان مکانی با این هزینه بنا کرده اند حالا بماند که هزینه این مکان را از اسم و رسم و مظلوم نمایی و سو استفاده از بچه های معلول بدست اورده اند تا جایی که به افراد عادی کار ربط داشت از سقف و در پیکر و تجهیزات کار جلو رفت حالا مانده برق ان ، که اداره برق نقش قانونی خود را ایفا کرده و در حد توان اقساط در نظر گرفته است ..
    از انجایی که مسئول محترم عادت کرده اند که کار خصوصی ساختمان معلولین که سند به نام ایشان است را از گرده مردم و مسئولین بگیرند اینجا هم انتظار دارند که کارشان بدون هزینه راه بیفتد ..!!
    در ضمن مکان دیگری که در کنگان بنام مرکز پارسا و مانی هست تا جایی که مشخص و واضح هست، شرکت کیسون زحمت این کار را کشیده اند که دستمریزاد دارد ..
    ایا این ساختمان در تملک بهزیستی است یا خیر ؟؟!!!
    اگر هست که عالی اگر نیست چرا باید در تملک شخص باشد ؟؟؟؟؟!!!
    میرسیم به بچه های مرکز جم
    که متاسفانه سالهاست با کمترین امکانات و فجیح ترین شکل ممکن روزگار گذرانده اند که اگر حمایت های مردمی و خیرین نبود از گرسنگی هلاک شده بودند ..!
    طبق گفته مسئول محترم امکانات جم به دکان جدید انتقال یافته حتی کولرهایی که خیرین داده بوده اند و شرایط را اسفبار و طاقت فرسا کرده اند…! سالنی که ٣٠ نفر ادم داره با یک کولر اونم خراب .. !!! بله دوستان معلول همینک هم با این گرما دسته پنجه نرم میکنند جهت اطلاع دوستان و مسئولین خصوصاً مدیر محترم معلولین که دم از انسانیت و مظلوم نمایی میزنند ..
    و هزار و یک بد رفتاری و فجایع دیگر …
    امیدوارم به گوش مسئولین برسد

  4. جمی says:

    نظر منو بذارین سایت.. لطفا اگر صداقت آدمها برامون مهم هست، اول خودمون صادق باشیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن