بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37582
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 آذر 95 2:45 ب.ظ

تزریق گاز سکوی فاز ۲۱ به شبکه سراسری با ثبت رکوردی تازه

ثلاث- مجری طرح توسعه فازهای ۲۰و۲۱ پارس جنوبی گفت: گاز سکوی فاز ۲۱که پنجشنبه هفته گذشته به پالایشگاه خشکی این فاز ارسال شده بود، با ثبت رکورد ۴۲ ساعت برای عملیات شیرین‌سازی، روز شنبه هفته جاری و پس از اخذ مجوز صادرات از شرکت ملی گاز، به شبکه سراسری تزریق شد

 

به گزارش ثلاث، روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز دوشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: با همت و تلاش متخصصان ایرانی، توانستیم گاز ترش تولیدی از بخش فراساحل این طرح را با ثبت این رکورد برای شیرین سازی، به خط لوله سراسری تزریق کرده و ظرفیت تامین سوخت زمستانی کشور را افزایش دهیم.
وی توجه جدی به عملیات پیش‌راه‌اندازی و آماده سازی واحدهای پالایشگاه برای ورود گاز را دلیل موفقیت و ثبت این رکورد دانست و اضافه کرد: از دو ماه گذشته ردیف نخست شیرین سازی این پالایشگاه با استفاده از گاز ترش فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی بطور آماده شده و همه مراحل پیش‌راه‌اندازی این فاز بصورت کامل و با دقت بالا صورت گرفت.
عبادی گفت: هم اکنون سکوی فاز ۲۱ بطور کامل آماده است و شرایط لازم تولید کامل را دارد، طوریکه ۴۸۰ میلیون فوت مکعب تولید می کند که با افزایش ظرفیت پالایشگاه خشکی این میزان تولید نیز متناسب با آن افزایش یافت.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی، قرار است تا پایان هفته به تولید حداکثری برسد.
عبادی ادامه داد: تا پایان سال جاری طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به ظرفیت پیش‌بینی شده تولید خواهد رسید.
وی در باره رعایت مسائل ایمنی و زیست محیطی گفت: تمامی مراحل انجام کار در بخش فراساحل و پالایشگاه این پروژه بدون حادثه بود و با راه‌اندازی ردیف دوم شیرین سازی در هفته جاری میزان فلرینگ پالایشگاه نیز به حداقل خواهد رسید.
طرح توسعه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی دارای دو سکو با ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب است که اکنون سکوی فاز ۲۱ بطور کامل به بهره‌برداری رسیده و سکوی فاز ۲۰ نیز تا نیمه بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید./ ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن