بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37586
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 آذر 95 2:48 ب.ظ

اعتبارات استان بوشهر در بودجه سال ۹۶، ۹٫۵ درصد افزایش یافته است

ثلاث- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهرگفت:اعتبارات این استان در بودجه سال ۹۶ پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی ۹٫۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ثلاث: روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه روز دوشنبه به نقل از رضا عوض اعلام کرد: بر اساس ارقام بودجه سال ۹۶ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۹۶ رقمی بالغ بر پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال است .
وی یادآورشد: با وجود کاهش در برخی ردیف اعتباری به دلیل رشد در سایر منابع، اعتبارات استان بوشهر در مجموع نسبت به سال گذشته ۹٫۵ درصد رشد را نشان می دهد.
وی گفت: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، کاهش در برخی منابع اعتباری به دلیل ارتقا شاخص های برخورداری استان بوشهر نسبت به میانگین کشور در حوزه های عمران شهری ، فضاهای ورزشی ، آموزشی، بهداشتی و سایر حوزه هاست.
وی با اشاره به اعتبارات نفت و گاز اظهار داشت: در حالیکه رشد اعتبارات دو درصد نفت و گاز در کشور ۲۳ درصد است، رشد اعتبارات یاد شده در استان بوشهر ۲۶ درصد است .
عوض پور همچنین از افزایش اعتبارات سهم مناطق نفت خیز از درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز خبر داد و در این زمینه گفت: با توافق و هماهنگی های انجام شده با رئیس کمسیون برنامه و بودجه، اعتبارات سهم مناطق نفت خیز از درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از دو درصد به سه درصد افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: در این صورت سهم منابع اعتباری استان بوشهر از این محل از سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال میلیارد ریال به چهارهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت .
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر افزود: گرچه در مجموع اعتبارات این استان نسبت به سال گذشته ۹٫۵ درصد رشد داشته است، امیدواریم علاوه بر منابع حاصل از افزایش سهم دو درصد به سه درصد با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات استان از سایر منابع از جمله اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در قانون بودجه سال ۹۶ افزایش بیشتری یابد .
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت:براساس اطلاعات قانون بودجه سنواتی، مجموع اعتبارات استان در سال های ۹۲ ، ۹۳ ، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۳۶۰ ، ۴۰۸ ، ۴۳۶ و ۴۶۲ میلیارد تومان و در لایحه بودجه سال ۹۶ این رقم به ۵۰۶ میلیارد تومان افزایش یافته که رشد ۹٫۵درصد را نسبت به امسال نشان می دهد در حالی که اعتبارات سال ۹۵ استان نسبت به سال ۹۴رشد ۶ درصدی داشته است.
عوض پور درباره کل اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال های گذشته اظهار داشت: با احتساب عوارض ارزش افزوده و منابع ملی جذب شده توسط دستگاه ها طی سال ۹۲ ، ۹۳ و ۹۴ کل اعتبارات عمرانی استان در این سال ها به ترتیب ۷۹۰ ، ۹۶۰ و ۱۲۲۰ میلیارد تومان بوده است که در سال ۹۵ حداقل مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
وی یادآور شد:براین اساس برای سال ۹۶ نیز این رقم از همه منابع شامل استانی، ملی و ارزش افزوده حداقل ۱۸هزار میلیارد ریال هدف گذاری شده است تا روند رو به رشد اعتبارات استان بوشهر همچنان ادامه یابد.
عوض پور افزود: بطور قطع با تلاش و همراهی نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، منابع بیشتری از هدف گذاری تعیین شده را جذب خواهیم کرد./ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن