بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37824
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 8 دی 95 10:17 ب.ظ

رییس شورای زکات شهرستان کنگان: توسعه فرهنگ پرداخت زکات در کشور ضروری است

ثلاث- رییس شورای زکات شهرستان کنگان گفت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات در کشور ضروری است

img_20161228_221027

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در جلسه شورای زکات شهرستان کنگان افزود: به رغم متدین بودن مردم ، هنوز بخشی از جامعه زکات دهنده با این واجب دینی نامانوس اند که نیاز است این واجب الهی در سطح جامعه بیشتر و بهتر تبیین شود.

وی اظهار نمود: نهادینه شدن فرهنگ ناب و کاربردی و کارگشای فریضه بزرگ زکات در جامعه ، می تواند کمک شایانی به محرومیت زدایی ، ساماندهی مشکلات فقرا و نیازمندان ، و توسعه شهری و روستایی را بر اساس تعهد و مشارکت دولت حل کند.

محمودی گفت:اگر به مردم تبیین شود که به میزان پرداخت زکات دولت نیز سهمی را جهت اجرای پروژه های عام المنفعه در آن شهر و یا روستا اجرا و یا مشکلات فقرا برطرف خواهد شد ، اشتیاق مردم برای تمرکز در پرداخت زکات بیشتر خواهد شد.

امام جمعه کنگان با اشاره به تاریخچه پرداخت زکات در زمان صدر اسلام و وجوب اخذ آن از مردم توسط نبی مکرم اسلام گفت: پیشنهاد می شود همانگونه که در شریعت اسلامی آمده است ، پرداخت زکات در کشور قانونی شود.

وی در پایان بر ضرورت تبیین آیات ، روایات و احکام زکات توسط علمای شیعی و سنی در شهرستان و کمک به حل مشکلات اقشار نیازمند و مددجویان نهادهای امدادی از طریق جمع آوری زکات واجب و مستحب تاکید کرد.

 

فرماندار و نایب رییس شورای زکات شهرستان کنگان نیز گفت: گرچه بخش قابل توجهی از مردم نسبت به پرداخت زکات متعهد اند ، اما این واجب الهی در جامعه نیازمند احیا است.

عبدالنبی یوسفی افزود: دولت نیز خود را مکلف می داند به اندازه مقدار زکات جمع آوری شده و حتی بیشتر از آن صرف اجرای پروژه های عام المنفعه شهری و روستایی کند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگان نیز گفت: مردم شهرستان کنگان نسبت به پرداخت زکات واجب و مستحبی مقید اند.

 عبدالحسین رهبر افزود: در ۹ ماه گذشته از سال جاری ، افزون بر ۱۸۰ میلیون ریال زکات در شهرستان کنگان جمع آوری شده است.

وی گفت: شهرستان کنگان در زمینه جمع آوری زکات در ۶ ماهه نخست سال جاری مقام سوم استان را بدست آورده است.

 

در این جلسه روسای تبلیغات اسلامی و جهاد کشاورزی نیز به بیان راهکارهایی جهت احیا این واجب الهی در جامعه پرداختند.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن