بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39399
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 25 بهمن 95 9:43 ب.ظ

مسکن مهر شهرهای جدید در دولت یازدهم به اتمام می رسد

ثلاث- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید با همکاری متقاضیان و پرداخت به موقع تسهیلات تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رسد.

 
به گزارش ثلاث: محسن نریمان روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر جدید گلبهار با اشاره به تکمیل ۹۰درصدی طرح مسکن مهر گلبهار در دولت یازدهم افزود: از ۳۹ هزار و ۸۳۶ واحد مسکن مهر که در گلبهار ساخته شده است، تاکنون ۲۵ هزار و ۳۷۵ واحد با تمام خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل متقاضیان شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ واحد در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر تعاونی های گلبهار با مشکلات حقوقی مواجه است که با سیاست گذاری جدید و همکاری مسئولان استانی تلاش می شود مشکل آنها برطرف گردد.
وی با اشاره به وجود واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی در گلبهار گفت: از مجموع واحدهایی که در این شهر متقاضی نداشته است ساخت ۱۲۸ واحد به اتمام رسیده و در انتظار همکاری دستگاه های اجرایی برای تامین خدمات زیربنایی می باشد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: اگر تعاونی های راکد فعال شوند، این شرکت از طریق تعامل با بانک مسکن می تواند برای ادامه ساخت واحدها به آنها کمک کند و برای واحدهای فاقد متقاضی نیز سرمایه گذاران ساخت آنها را بر عهده گرفته اند.
وی اظهار کرد: با توجه به جذابیت های گردشگری گلبهار، محیط زیست پاک و هوای سالم آن، در صورت تامین همه زیرساخت های شهری، تکمیل روبناها و زیربناها و اقدامات فرهنگی و خدماتی، این شهر مانند زعفرانیه تهران زیبا خواهد شد و در زمره شهرهای استاندارد و الگو برای کشور قرار خواهد گرفت.
وی گفت: شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۱ فاینانس (تسهیلات خارجی) برای گلبهار به مبلغ ۱۸۶ میلیون یورو و معادل هشت هزار میلیارد ریال تصویب کرد و پیمانکار مربوطه هم از طریق مناقصه بین المللی انتخاب شد که با تخصیص مبلغ مزبور اقدامات اجرایی مربوط به بخش عمرانی آن انجام می شود.
نریمان افزود: با توجه به مصوبه مزبور و تامین ارز پروژه مترو گلبهار، تملک زمین مورد نظر انجام شده و از محل اوراق خزانه اسلامی نیز هزینه خرید ریل تامین شده است که اقدامات مربوط به مناقصه و انتشار فراخوان آن در حال انجام است.
وی اظهار کرد: تلاش می شود خرید ریل از تولیدات داخلی و از طریق مناقصه انجام شود به طوری که برنده مناقصه یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات این پروژه را تامین می کند.
وی کل هزینه قطار سریع السیر گلبهار – مشهد را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه گلبهار با ناوگان حمل و نقل ایمن به شهر مادر وصل می شود.
نریمان افزود: آزاد راهی که از سوی شرکت ساخت و توسعه راه های کشور طراحی شده است از کنار گلبهار می گذرد و نشان می دهد که دولت به این شهر از نظر حمل و نقل ایمن و سریع توجه ویژه ای داشته است.
مدیر شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرایی زیرسازی و ابنیه مسیر قطار سریع السیر برقی شهر جدید گلبهار در ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۱آغاز شد و این پروژه در چهار قطعه در حال اجراست.
هومن گریوانی افزود: قطعه اول با طول ۵٫۸ کیلومتر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم نیز بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: زمین مربوط به قطعه سوم این پروژه نیز به طول ۱۸ کیلومتر تملک شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی گفت: حدود سه هزار واحد از واحدهای مسکن مهر گلبهار متقاضی ندارد که ساخت بخشی از آنها را شرکت عمران شهرهای جدید تقبل کرده و ساخت باقی آنها از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است./ایرنا

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن