بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47730
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 اردیبهشت 97 11:35 ب.ظ

با حضور به موقع آتش نشان ها

آتش سوزی ساختمان پاندا مهار شد

ثلاث – مسئول آتش نشانی شهرداری بندر کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: آتش سوزی در بخش مسکونی ساختمان پاندا (سکونت گاه پتروشیمی پردیس )با تلاش آتش نشانان شهرداری بندر کنگان مهار شد.

مسئول آتش نشانی شهرداری بندر کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: آتش سوزی در بخش مسکونی ساختمان پاندا (سکونت گاه پتروشیمی پردیس )با تلاش آتش نشانان شهرداری بندر کنگان مهار شد.
جمالی خواه گفت: علت حادثه اتصال در جعبه تقسیم برق بوده است. این موضوع باعث گسترش آتش سوزی شده و دود ناشی از ان نیز چهار طبقه را فراگرفته بود.
وی گفت: آتش نشانی در همین راستا مجبور به تخلیه ۴ طبقه مسکونی و انتقال ساکنان به پشت بام شد و از انجا به ساختمان همسایه منتقل شدند.
وی افزود: خوشبختانه با درایت آتش نشانان، حادثه بدون خسارت جانی و جرحی پایان یافت.
جمالی خواه گفت: در این حادثه ۲ خودرو آتش نشانی و ۱۴ نیروی آتش نشان با تمام توان برای حفظ جان شهروندان تلاش کردند که جا دارد از همکارانم تشکر ویژه ای داشته باشم.

حضور به موقع و تکنیکی آتش نشان های شهرداری کنگان

حمیدرضا آریاوند یکی از ساکنان این ساختمان در گفتگو با خبرنگار ثلاث ضمن تقدیر از تلاش آتش نشان ها برای مهار به موقع آتش سوزی گفت: در آتش نشانی اصطلاحی به نام golden time یا ساعت طلایی وجود دارد که در صورت حضور به موقع آتش نشان ها در ساعات اولیه می توان از بروز حوداث بزرگ تر جلوگیری کرد.
وی که رئیس آتش نشانی پتروشیمی پردیس است با تقدیر از عملکرد آتش نشانی بندر کنگان گفت: با توجه به اینکه آتش نشانی های جنوب کشور با کمترین امکانات بیشترین خدمات رسانی را انجام می دهند؛ خوشبختانه آتش نشانی بندر کنگان با استفاده از تکنیک های آتش نشانی توانست نقش موثری را ایفا نمایند.
حمیدرضا آریاوند گفت: ۱۰ نفر از پرسنل ما در این مکان مستقر بودند که خوشبختانه هیچ کدام از نفرات آسیبی ندیدند.

وی افزود: انتظاری که از شهرداری ها وجود دارد این است که از لحاظ تجهیزات و از لحاظ امکانات ورزشی جهت آمادگی جسمانی بیشتر نیروهای آتش نشان به آنها توجه بیشتری داشته باشند تا بهترین خدمات را به مردم جهت حفظ جان آنها انجام دهند.

آریاوند افزود: متاسفانه تجهیزات آتش نشانی نظیر خاموش کننده ها و دستگاه های تنفسی که نیازمند شارژ مجدد است در آتش نشانی های شهری وجود ندارد و برای شارژ مجدد تجهیزات باید به محل دیگری منتقل شوند و در صورت بروز حادثه ی مجدد امکان خدمات رسانی از نیروهای آتش نشان سلب می شود.شهرداری ها می توانند با خرید تجهیزات مورد نیاز و نصب آنها در ایستگاه، چنین مشکلاتی را مرتفع سازند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن