بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52882
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 اسفند 97 1:37 ب.ظ

تولید پروپان و بوتان در پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی

ثلاث – مجری طرح توسعه فاز ۱۳ میدان گازی پارس جنوبی از آغاز تولید محصولات گازی پروپان و بوتان در پالایشگاه این فاز خبر داد

به گزارش ثلاث ،پیام معتمد با اشاره به راه‌اندازی واحدهای ۱۱۳ تا ۱۱۵ فاز ۱۳ در ۳۰بهمن ماه امسال افزود: با تلاش‌های انجام شده تولید محصولات با ارزش پروپان و بوتان (LPG) به‌صورت مستمر در پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۳ آغاز شد.

وی همچنین از تولید پایدار گاز مایع در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از واحدهای تولید گاز مایع، زنجیره محصولات پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی تکمیل شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر چهار ردیف شیرین‌سازی گاز، واحد های تولید اتان، میعانات گازی و گوگرد دانه بندی به طور همزمان در مدار تولید قرار دارند اضافه کرد: با بهره‌برداری از این واحدها و همچنین واحد تولید گاز مایع، در حال حاضر زنجیره محصولات پالایشگاه فاز۱۳ پارس جنوبی تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: اکنون تولید فراورده‌های گازی این طرح از مرحله اول (فاز۱۳A) کاملا محقق شده است.

معتمد گفت: با راه‌اندازی دو سکوی باقیمانده و ارسال گاز ترش به پالایشگاه خشکی که اکنون تمام واحدهای فرایندی آن عملیاتی شده، مرحله دوم اجرای طرح توسعه فاز۱۳ پارس جنوبی (فاز ۱۳B) عملیاتی شده و میزان تولید محصولات این طرح به ظرفیت اسمی تعیین شده خواهد رسید.

طرح توسعه فاز١٣ با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن