بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54879
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 خرداد 98 8:21 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

اقدام اخیر سازمان محیط زیست مصداق بارز تضییع حقوق ساکنین و مجاورین صنعت است

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: اقدام اخیر سازمان محیط زیست مصداق بارز تضییع حقوق ساکنین و مجاورین صنعت است .

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سفر ریاست جمهوری و سخنان ایشان در خصوص تشکیل کمیته ملی رفع آلایندگی در پارس جنوبی نوید خوبی برای مردم بود که متاسفانه با تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی برخی دستگاههای کشوری ذائقه مردم را تلخ کرده است.

وی بیان کرد: اگر آلایندگی در کنگان که میزبان بیش از ۶۰ درصد صنعت است وجود ندارد ،  این آلایندگی ها در کجاست؟

امام جمعه گفت: سوال ما از سازمان محیط زیست کشور و دیگر دستگاههای مسئول اینست که وقتی به گفته خود مسئولان صنعت ۱۶ هزار هکتار یعنی ۶۰ درصد صنعت پارس جنوبی در شهرستان کنگان است آیا حذف و حتی کاهش میزان برخورداری شهرستان از حق آلایندگی، ضایع کردن حق ساکنین و مجاورین صنعت نیست؟

محمودی بیان کرد: مردم و مسئولان محلی برای دفاع از حقوق خود در کنار یکدیگر قرار دارند و اجازه نخواهند داد حقوق مردمان این خطه تضییع شود.

وی افزود: امروز جلسه‌ای با حضور ائمه جمعه شیعی و سنی برگزار کردیم و قطعا ائمه جمعه نیز همچون همیشه با مردم و کنار مردم خواهند بود.

محمودی از مقامات کشوری بویژه ریاست جمهوری خواست تا با ورود به این جریان اجازه تضییع حقوق و مطالبات مردم را ندهند.

امام جمعه گفت: مردم این شهرستان سالهای متمادی است که تبعات ناشی از حضور صنعت را متحمل شده اند و به رغم همه بی مهری ها همواره یار و یاور خوبی در اجرای پروژه ها و فازها بوده اند و کمترین حق اینست که حقوق آنها ایفا شود.

وی در پایان با تقدیر از دغدغه مردم و رسانه ها و فعالان اجتماعی از آنان خواست در قالب قانون و با سعه صدر این مطالعه بحق و قانونی را دنبال کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن