بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55916
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 19 مرداد 98 4:58 ب.ظ

در نشست با خبرنگاران مطرح شد/

پیامدهای ناگوار پارس جنوبی بر مردم کنگان / برخی بنگاه های املاک نقش منفی در افزایش قیمت ها داشته اند

کنگان دیار مهربانی ها است ولی به وضوح می بینیم که نامهربانی های زیادی در حق صورت می گیرد. صنایع عظیم پارس جنوبی در سایه مهربانی مردم و دیوار به دیوار کنگان ایجاد شده است ولی صنعت وظایف خود را در قبال این مردم ادا نکرده است.

به گزارش ثلاث ، نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار کنگان به مناسبت روز خبرنگار در حالی برگزار شد که ۵ عضو شورای شهر در این نشست غائب بودند.

رئیس شورای اسلامی بندر کنگان در توضیح عدم حضور اعضای شورای شهر اظهار داشت : طبق روال؛ اعضای شورای شهر برای توجه و رسیدگی به خانواده به مرخصی چند روزه می روند و از این جهت این نشست با حضور ۲ نفر از اعضای شورا برگزار می گردد.

مرتضی منصوری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص استفاده از پیشنهادات مردم در فعالیت های شورا اظهار داشت: از مردم و صاحبان اندیشه انتظار داریم در زمینه های مختلف به شورا برنامه، ایده و طرح های خود را ارائه دهند و ما نیز از این موضوع به نحو احسن استقبال می کنیم.

وی با اشاره به بی مهری های صنعت در حق مردم کنگان اظهار داشت : کنگان دیار مهربانی ها است ولی به وضوح می بینیم که نامهربانی های زیادی در حق صورت می گیرد. صنایع عظیم پارس جنوبی در سایه مهربانی مردم و دیوار به دیوار کنگان ایجاد شده است ولی صنعت وظایف خود را در قبال این مردم ادا نکرده و پیامدهای ناگواری مانند آلودگی های زیست محیطی، انفجار جمعیت و به تبع آن کمبود و آسیب دیدن زیرساخت های شهری، تحت تاثیر قرار گرفتن امنیت و سایر مسائل ایجاد کرده است.

وی افزود : در زمینه محیط زیست بسیار زیان دیده ایم و از تمام توان برای حق طلبی مردم بهره گرفته ایم ولی در جاهایی هم کوتاهی صورت گرفته است که آن را می پذیریم.

منصوری گفت: خرسندیم که چرخ اقتصاد کشور به لطف و مهربانی مردم کنگان می چرخد و مطمئن باشید با پشتیبانی مردم فهیم کنگان حقوق آنها را بازپس خواهیم گرفت.

وی اشاره ای به پروژه های در دست افتتاح هفته دولت کرد و افزود : مطمئن باشید پروژه های ناقص را افتتاح نخواهیم کرد؛ چون همین پروژه های تکمیل نشده می توانند تبعات زیادی را با خود به همراه داشته باشند.

منصوری اشاره ای به افزایش ملک و املاک در شهر کنگان داشت و گفت: پیگیر کنترل قیمت املاک هستیم و پیشنهاداتی نیز ارائه شده است ولی برخی بنگاه ها نقش منفی داشته و  در افزایش قیمت دخیل بوده اند که به زودی به این موضوع رسیدگی خواهد شد. هر چند افزایش قیمت مسکن دامن گیر کل کشور است.

وی همچنین فرهنگ را شاهراه حل مشکلات جامعه امروز دانست و ابراز داشت : راه رسیدن به تعالی انسان ها فرهنگ است و اگر فرهنگ از جنس صحیح آن جا بیافتد و بازسازی شود بیشتر مشکلات امروز ما حل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پروژه مجتمع تجاری و مجموعه شب نشین ابراز داشت : به دنبال جذب سرمایه گذار در شهر مجتمع تجاری انقلاب احداث خواهد شد که متاسفانه در این پروژه یک کارگر جان خود را از دست داد. پیمانکار این پروژه نیز آقای اسماعیلی ( سازنده مرکز خرید سیتی سنتر) است و ایشان هیچ نسبتی با اینجانب ندارند. ما از تمامی ظرفیت های سرمایه گذاری استقبال می کنیم و نگاه ما به فرد خاصی نیست. همچنین را اندازی مجموعه شب نشین را یکی از افتخارات خود می دانم چون آن را از حالت متروکه خارج کردیم و شهرداری را از بدهی ۴۵۰ میلیونی با کمک سرمایه گذار جدید نجات دادیم. سرمایه گذار جدید طرح های بسیار خوبی نظیر راه اندازی شهربازی، پیست کارتینگ و … داشته است و به زودی نیز طرح های جدیدی را در پارک خلیج فارس انجام خواهد داد. میزان سرمایه گذاری آقای باقری در مجموعه شب نشین بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

دیگر عضو شورای شهر حاضر در جلسه خلیل غلامی رئیس کمیسیون ورزش بود و ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های شورای شهر در زمینه ورزشی گفت: حضور خبرنگاران و مردم در جلسات علنی شورای اسلامی شهر مجاز است و هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد؛ چون با این اتفاق درصد خطای اعضا پایین خواهد آمد و دقت نظر آنها بالاتر می رود.

وی گفت: علیرغم اینکه در حوزه ورزش کمک های بسیار زیادی به افراد و دسته های ورزشی صورت گرفته است ولی باز هم این کمک ها باید بیشتر باشد تا شاهد شکوفایی استعدادهای جدید در ورزش منطقه باشیم.

غلامی گفت:اخیراً به چند تیم ورزشی در لیگ برتر و دسته یک کمک های بسیار خوبی شد و انتظار داریم این تیم های ورزشی به نام کنگان افتخار آفرینی کنند.

 

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. م. ربیعی says:

    تعداد املاک بصورت تصاعدی و غیر قابل قبول زیاد شده است که نشانه ناسالم و غیر واقعی بودن بازار املاک در شهر کنگان می باشد. ورود قدرتمندانه تمام دستگاههای دولتی و قضایی جهت برخورد با احتکار زمین های مسکونی و دلال بازی ضروری است با این قیمت چگونه توقع ساخت مسکن و ازدواج جوانان داریم.
    تهیه یک مسکن برای زوج جوان در این شهر غیر ممکن است و عاقبت آن افزایش تجرد و فساد جوانان بعلت حرص و طمع عده ای دلال که می خواهند بدون زحمت و تلاش سودهای کلان بدست بیاورند.
    قبلا هر چنداز گاهی زمین بین مردم تقسیم می شد که قیمت ها تعدیل می شد ولی حالا این کار صورت نمی گیرد. چرا بعضی چهار و پنج و یا ده قطعه زمین دارند؟؟ باید برای املاک مالیات مناسب مقرر کنند که افرادی که نیاز ندارند وارد تملک زمین های مسکونی جهت کسب سود نشوند
    این کار غیر مولد و باعث خواب سرمایه های عظیمی شده که اگر در تولید سرمایه گذاری می شد می توانست هزاران نفر سرکار ببرد

  2. محمدی نسب says:

    کلا شهرداری برنامه خاصی برای تسهیل ساخت ساز ندارد از کسانی که تازه می خواهد مسکن بسازند مالیات و حق پروانه سنگینی مطالبه می کنند در حالی که باید این هزینه ها از تمام ساختمان های شهر و به صورت ماهانه دریافت گردد با قبوض آب و برق و غیره …

    همچنین نظام مهندسی هزینه سنگینی دریافت می کنند در حالی که کمترین خدمات و مشاوره انجام می دهند. تعرفه نظام مهندسی کنگان به اندازه شهر تهران می باشد ولی خدمات آنها در حد یک استاد افغانی هم نیست. در مشخص کردن ارتفاع پی و نقشه ساختمان هیچ دخالتی نمی کنند و در کل ساخت ساختمان بیش از سه الی چهار مرتبه حضور نمی یابند ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای چی می گیرند؟؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن