بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58489
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 1 بهمن 98 6:56 ب.ظ

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان :

طرح ملی « فجر تا نوروز » در کنگان برگزار می شود

حسین پور گفت : هدف کلی از این طرح مشارکت حداکثری خانواده های ایرانی در فعالیت های ورزشی و تفریحی است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان گفت : ورزش همگانی یکی از ابزارهای مهم در افزایش سواد حرکتی و سواد ورزشی در خانواده می باشد و موجب ارتقاء سطح سلامت جسمی روانی اعضاء خانواده می شود و از سویی دیگر به حفظ و تحکیم روابط این نهاد ارزشمند اجتماعی کمک می نماید، طرح ملی فجر تا نوروز با محوریت مشارکت گسترده خانواده ها، ضمن ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی به عنوان سبک زندگی فعال و سالم، فرصتی جهت ارتقای سطح سلامتی، نشاط همراه با تعاملات اجتماعی و همبستگی ملی و توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین آحاد جامعه ایجاد نماید.

حسین پور افزود : هدف کلی از این طرح مشارکت حداکثری خانواده های ایرانی در فعالیت های ورزشی و تفریحی است.
وی گفت: ارتقاء سلامت جسمی و روانی برای فرد، خانواده و جامعه ، ترویج و اصلاح سبک زندگی بر مبنای فعالیت بدنی، افزایش امید به زندگی و نشاط در بین آحاد جامعه ، بالابردن سواد حرکتی و سواد ورزشی و آشنایی با رشته های متنوع ورزشی از اهداف اختصاصی این طرح است.
حسین پور افزود: همچنین اجرای همسو و هماهنگ فعالیتها و برنامه های ورزش همگانی فدراسیون ها، شهرداری ها و سایر دستگاه ها ، نهادینه کردن فرهنگ ورزش و تفریحات سالم در بین آحاد جامعه با تشویق عموم مردم به ورش و فعالیت بدنی و نیز معرفی و احیاء بازی های بومی و سنتی مناطق ایران از دیگر اهداف اختصاصی این طرح می باشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان افزود: این طرح با در نظر گرفتن ویژگیهای خانواده در سطح تمام شهرستان های کشور در دو بخش فعالیت های مشارکت جمعی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه پیمایی، دو همگانی و ورزش های تفریحی و بخش جشنواره های ورزشی با محوریت ادارات ورزش و جوانان و با همکاری دستگاه های مرتبط در مکان و فضای مناسب ( بوستان، پارک ها و مجموعه های تفریحی ) طی مدت سه ماه ( بهمن، اسفند و فروردین) و به شکل ایجاد ایستگاه های ورزشی برگزار می گردد.
حسین پور گفت: مدت اجرای برنامه های مشارکت جمعی از دهه فجر تا نوروز ( ۲۰ اسفند سال جاری لغایت ۲۰ فروردین سال آینده ) خواهد بود و برنامه ها در چهار نوبت در ماه ( پنجشنبه و جمعه های هر هفته ) در مجموع ۱۱ دوره در محدوده زمانی مذکور اجرا خواهد شد.
وی افزود: همچنین جشنواره ورزش و نشاط خانوادگی در دو فاز زمانی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه و ۲۰ اسفند لغایت ۲۰ فروردین با برپایی ایستگاه های طراحی شده در جشنواره انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن