بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60800
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 20 تیر 99 1:20 ب.ظ

ماموریت جدید مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس چیست ؟

از وعده های توخالی خرمدل تا درو کردن مدیران بومی سازمان منطقه ویژه

خبرهای جدید حکایت از تغییرات بدون تدبیر و حذف مدیران بومی در سازمان منطقه ویژه دارد!

با گذشت قریب ۲۰ سال از استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، علی الرغم میزبانی ارزنده استان بوشهر از این صنایع عظیم طی این سالیان دراز، اما متاسفانه صنعت نفت آنچنان که باید و شاید، مسئولیت ها و وظایف خود را در قبال مناطق پیرامونی و خصوصا استان بوشهر به نحو مطلوب و گاها حداقلی ایفا نکرده است. با بررسی و ریشه یابی این مسئله توسط دلسوزان و متخصصان امر، یکی از دلایل اصلی عدم تحقق این مسئولیت ها، عدم انتصاب مدیران بومی توانمند در منطقه پارس جنوبی است.


متاسفانه نادیده گرفتن توانمندی نیروهای ارزشمند بومی استان و دهن کجی به مدیران و تصمیم گیران استان و میدان دادن به برخی از مدیران ضعیف طی سالیان اخیر، ضربات غیر قابل انکاری به منافع ملی، صنعت نفت و گاها منافع استان وارد کرده است.
پس از انتصاب مدیر عامل فعلی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به نوعی دهن کجی به مدیران و تصمیم گیران استان بوشهر بود، جناب آقای مهندس خرمدل به عنوان نماینده عالی وزارت نفت در سازمان منطقه وی ژه پارس ، بدون تعامل و نظرخواهی حداقلی مدیران نفت با مدیران استان منصوب گردید. انتصابی که در آغاز موجی از نارضایتی و نا امیدی را در بین مردم و مسئولین استان ایجاد کرد. با توجه به نارضایتی عمومی در بین مسئولین، مردم و رسانه ها از این انتصاب، مدیر عامل فعلی سازمان منطقه ویژه از در تعامل با ایشان در آمده و طی جلسات و دیدارهای متعدد با مسئولین استان و با رایزنی هایی که انجام داد، به برخی از این نگرانی ها پاسخ شفاف گفت و گوشه ای از دغدغه های موجود را دغدغه خود دانسته و قول تحقق خواسته های مجموعه استان را داد. از جمله دغدغه های اصلی دلسوزان استان، انتصاب و بکارگیری متخصصان توانمند بومی استان ( که شاغل در سازمان منطقه ویژه پارس هستند) در سمت های مدیریتی بود؛ امری که مدیر عامل فعلی سازمان بشدت به اجرای این موضوع بعنوان یکی از دغدغه های خویش تاکید داشته و به اکثر مدیران این قول را داد که از توانمندی های نیروهای متخصص بومی استان حداکثر بهره مندی را در سمت های مدیریتی و راهبری این سازمان داشته باشد! امری که متاسفانه به نظر می رسد وعده ای تو خالی بوده و خبرها از تغییرات فله ای برخی از مدیران توانمند بومی و انتصاب مدیران گاها ضعیف از استان های همجوار به گوش می رسد! متاسفانه با وجود تعاملی که تا کنون مجموعه تصمیم گیران و دلسوزان استان، رسانه ها و مردم جوامع محلی با مدیر عامل فعلی سازمان منطقه ویژه داشته اند اما ظاهرا ایشان خود را وام دار دیگران دانسته و در عزل و انتصاب های خویش، منویات ایشان را مد نظر قرار می دهد!
به نظر می رسد در سایه سکوت برخی از نمایندگان و مدیران و رسانه های استان، آقای خرمدل در حال مهره چینی و انتصابات طبق خواست و اراده برخی از مدیران بالادستی و استان های همجوار است که این امر باعث ایجاد ضربات سنگینی به بدنه نحیف مدیریتی بومی استان در سازمان منطقه ویژه خواهد شد، ضرباتی که در حال حاضر هم به نوعی قابل مشاهده و پیشبینی است!
پیشنهاد و نصیحت دلسوزان استان به مدیر عامل فعلی سازمان منطقه ویژه همچنان تعامل سازنده و تحقق منافع استان در راستای منافع ملی است و تنها در این صورت است که حمایت ها از مدیریت فعلی سازمان منطقه ویژه ادامه خواهد داشت!

نظرات

  1. محمد مهدی says:

    با سلام درختی که بی ثمر هن سزاش طبرن بذار تا همه مدیران بومی منطقه ویژه عوض بشن مخصوصا رئیس اداره کار آقای موسوی که هیچ ثمره ای برای بومی کنگان و دیر و جم نداشت خدا آه مظلوم را بهتر میشنود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن