بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62967
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 19 آذر 99 9:06 ق.ظ

ظرفیت تولید متانول در استان بوشهر به ۲۳ میلیون تن می‌رسد

ثلاث-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه پنج واحد متانول با ظرفیت تولیدسالانه ۱۰ میلیون تن در استان فعال است گفت: با بهره‌برداری از ۹ طرح دیگر ظرفیت تولید متانول در استان بوشهر به ۲۳ میلیون تن می‌رسد.

سید حسین حسینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم اندیشی نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از توسعه طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز خبر داد و اظهار داشت: یکی از محصولات مهم در استان بوشهر متانول است که اکنون ۱۰ میلیون تن در سال تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ایجاد اشتغال در این صنعت یکی از ظرفیت‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی زنجیره‎های مرتبط با متانول در این استان ، نیاز است این مهم با توجه به ایجاد اشتغال مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای زنجیره ارزش مشوق‌هایی پیش بینی شده اما برای حوزه تولید متانول اجرایی نشده تاکید کرد: انتظار است در حوزه صنعت تولید متانول در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گیرد.

حسینی ظرفیت از افزایش تولید متانول در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: استان بوشهر به عنوان قطب تولید متانول در کشور است که اکنون  پنج واحد متانول با ظرفیت تولیدسالانه ۱۰ میلیون تن در استان فعال است و با بهره‌برداری از ۹ طرح دیگر ظرفیت تولید متانول در استان بوشهر به ۲۳ میلیون تن می‌رسد.

حسینی با بیان اینکه متانول تولیدی استان بوشهر به خارج صادر و پس از چند مرحله سرمایه‌گذاری دوباره وارد کشور می‎شود خاطر نشان کرد: می‌‏طلبد برای تحقق شعار سال جهش تولید سرمایه‎گذاری روی متانول در داخل کشور انجام شود.

وی افزود: چنانچه عوارض صادراتی برای محصولات بالادستی صنایع متانول وضع شود خود به خود از فروش متانول اجتناب می‌شود و سرمایه‎گذاری در حوزه پایین دستی آن مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر با تاکید بر اهمیت ایجاد صنایع پایین دستی صنایع متانول اظهار داشت: فارماگرید، پلی‌استایرن، قطعات خودرو و دندانپزشکی از جمله محصولاتی است که می‌توان با راه‌اندازی صنایع پایین دستی متانول به تولید آنها اقدام کرد./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن